اثر انگشت، اسکن صورت یا پسورد: بهترین راه برای آنلاک کردن گلکسی S8 سامسونگ کدام است؟

آنلاک کردن گلکسی S8 سامسونگ

آنلاک کردن گلکسی S8 سامسونگگوشی گلکسی S8 سامسونگ که از اول اردیبهشت وارد بازار شده، امکانات ویژه، طراحی منحصربه فرد و صفحه فوق‌العاده‌ای دارد. گلکسی S8 (و برادر بزرگترش گلکسی S8 پلاس!) از بهترین گوشی‌های هوشمندی هستند که تا به حال تولید شده‌اند. اگر این گوشی را خریده باشید، ممکن است این سوال برای شما مطرح شده باشد که بهترین راه برای آنلاک کردن گلکسی S8 سامسونگ کدام است؟

اسکنر اثر انگشت گلکسی S8 بر خلاف اسلاف خود، پشت گوشی و در کنار دوربین تعبیه شده، نه در جلوی آن. این ویژگی گوشی ممکن است استفاده از اسکنر اثر انگشت آن را برای شما سخت کند. چون دسترسی به آن ساده نیست و احتمال دارد انگشت خود را به جای اسکنر، روی دوربین قرار دهید. به همین دلیل کمپانی سامسونگ ۵ راه دیگر نیز برای آنلاک کردن گلکسی S8 در نظر گرفته تا نقطه ضعف اسکنر اثر انگشت را جبران کند. اما بهترین راه کدام است؟ ادامه این پست را بخوانید.

پسورد password

اولین گزینه، استفاده از یک رمز عبور است که می‌تواند شامل چهار رقم یا چند حرف الفبا باشد. استفاده از این روش توصیه نمی‌شود، چون اگر در انتخاب رمز دقت کافی نکرده باشید، حدس زدن آن برای کسانی که به گوشی شما دست پیدا می‌کنند، کار ساده‌ای است. به علاوه اگر مجبور باشید در طول روز بارها و بارها یک رمز را وارد کنید، متوجه عمق فاجعه می‌شوید!

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

پترن pattern

گلکسی S8 از پترن (روش آنلاک کردن گوشی‌های اندرویدی) پشتیبانی می‌کند. از پترن بیشتر از رمز عبور استفاده می‌شود، اما سطح ایمنی آن بالا نیست. اگر پترن ساده‌ای انتخاب کرده باشید، ممکن است دیگران با یک بار دیدن آن را به خاطر بسپارند و بتوانند وارد گوشی شما شوند.

اسکنر اثر انگشت fingerprint scanner

معمولاً اسکنر اثر انگشت گوشی‌های هوشمند در جلوی آن قرار دارد. به این ترتیب می‌توانید هنگام استفاده از گوشی با یک دست و بدون عوض کردن دست، گوشی را آنلاک کنید. اما همانطور که گفتیم، سامسونگ بر خلاف گوشی‌های دیگر مانند گوگل پیکسل یا آیفون، اسکنر گلکسی S8 را در پشت آن تعبیه کرده است. اندازه و محل قرار گرفتن باتری گلکسی S8 به صورتی است که طراحان چاره دیگری جز این کار نداشته‌اند.

کار کردن با اسکنر پشت گوشی مخصوصاً در مورد گلکسی S8 پلاس ممکن است کمی سخت باشد. اگر چپ دست باشید، این کار سخت‌تر هم می‌شود. به علاوه اسکنر درست در کنار دوربین پشتی گوشی قرار گرفته، که احتمال اشتباه گرفتن آن دو را بالا می‌برد. ممکن است انگشت خود را به جای اسکنر، روی لنز دوربین قرار بدهید و آن را کثیف کنید.

با وجود همه اینها اسکن اثر انگشت روش ایمن و قابل اعتمادی است. پیشنهاد می‌کنیم سختی کار با اسکنر گلکسی S8 را تحمل کنید! در عوض امنیت اطلاعات شخصی و محرمانه شما تضمین می‌شود.

اسکنر عنبیه چشم IRIS scanner

آنلاک کردن گلکسی S8 سامسونگاسکنر آیریس (IRIS) گزینه دیگری است که کمپانی سامسونگ برای جبران نقطه ضعف‌های اسکنر اثر انگشت در گلکسی S8 گنجانده است. این اسکنر از حسگرهای ویژه‌ای استفاده می‌کند که در جلوی گوشی تعبیه شده‌اند. این حسگرها با اسکن کردن عنبیه، دارنده گوشی را شناسایی می‌کنند. بنابراین ضریب امنیتی آن بیشتر از سایر روش‌هاست.

اما آیریس هم معایب خود را دارد. از جمله این که ممکن است در نور شدید خورشید به خوبی عمل نکند. یا اگر عینک می‌زنید، انعکاس نور در عینک ممکن است اسکن عنبیه را با مشکل مواجه کند.

اسکن صورت face scanner

یکی دیگر از ابزارهای آنلاک کردن گلکسی S8، اسکن صورت است. این ابزار صورت کسی را که قصد باز کردن گوشی را دارد، با آنچه دارنده گوشی ثبت کرده، تطبیق می‌دهد. استفاده از این ابزار پیشنهاد نمی‌شود، چون ضریب امنیت آن بسیار پایین است. هر کسی که ساختار صورت او به شما شبیه باشد، به راحتی می‌تواند گوشی را آنلاک کند.

آزمایش‌های انجام شده بر روی گلکسی S8 نشان می‌دهد که اسکن صورت کندتر از سایر روش ها عمل می‌کند. ضمن این که اگر نور کم باشد، چهره را به خوبی تشخیص نمی‌دهد. از همه بدتر این که عده‌ای برای ثابت کردن ناکارآمدی این روش، از عکس چهره خود استفاده کرده و موفق شدند گوشی را آنلاک کنند!

برای اطمینان بیشتر پیشنهاد می‌کنیم از ترکیبی از این روش ها استفاده کنید. مثلاً می‌توانید اسکن اثر انگشت را فعال کنید. در کنار آن هم از آیریس و پترن استفاده کنید تا اگر به هر دلیلی امکان استفاده از هر کدام وجود نداشت، از گزینه‌های دیگر استفاده کنید. امیدواریم سامسونگ در محصولات بعدی خود راه حلی برای این مشکل پیدا کند.

منبع: The Verge

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *