روش‌های بالا بردن سرعت گوشی آیفون

روش‌های بالا بردن سرعت گوشی آیفون

آیفون برای خیلی از کاربرانش حکم قهرمان را دارد. اما باید بپذیریم که هر قهرمانی دیر یا زود از پا می‌افتد. اگر گوشی آیفون شما کند شده، خیالاتی نشده اید! فقط از قهرمانتان زیادی کار کشیده‌اید. اما جای نگرانی نیست. راه‌هایی وجود دارد که بتوانید سرعت گوشی آیفون خود را بالا ببرید و خریدن یک گوشی جدید را تا جایی که ممکن است، عقب بیندازید. پیشتر در مورد خالی کردن حافظه داخلی گوشی آیفون نوشته بودیم. در این پست در مورد روش‌های بالا بردن سرعت گوشی آیفون بحث خواهیم کرد.

اگر گوشی آیفون شما کند شده، بهترین راه پیش روی شما خریدن گوشی جدید نیست. صرف نظر از هزینه زیادی که خریدن گوشی جدید به شما تحمیل می‌کند، اگر از آن به خوبی مراقبت نکنید، همان اتفاق تکرار می‌شود. بعد از مدت کوتاهی متوجه می‌شوید که گوشی سرعت روزهای اول را ندارد. و کار به جایی می رسد که تحمل آن سخت می‌شود و مجبورید دوباره گوشی خود را عوض کنید. با ما همراه باشید تا مفیدترین راه‌ها برای بالا بردن سرعت گوشی آیفون را با هم مرور کنیم.

رم گوشی را خالی کنید

کارکرد رم این است که نرم‌افزارهای نصب شده بر روی گوشی را در خود نگه دارد. وقتی یک اپلیکیشن را بار می‌کنید، بخشی از رم گوشی توسط آن اشغال می‌شود. به این ترتیب فضایی که در اختیار بقیه اپلیکیشن‌ها قرار می‌گیرد، کم می‌شود. وفتی تعداد زیادی اپلیکیشن را هم زمان باز می‌کنید و نمی‌بندید، احتمال دارد که همه فضای رم گوشی را اشغال کنید. این کار باعث می‌شود سرعت گوشی تا حد زیادی کم شود.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

مشکل این است که گاهی حتی با بستن اپلیکیشن‌ها، فضای رم همچنان در اشغال آنها باقی می‌ماند. بنابراین اگر با بستن اپلیکیشن‌ها سرعت گوشی زیاد نشد، لازم است رم گوشی را ریست کنید تا فضای آن کاملاً آزاد شود. یعتی گوشی را یک بار خانوش و روشن کنید. اگر باز هم سرعت گوشی زیاد نشد، راه‌های دیگر را امتحان کنید.

کش اپلیکیشن‌های پیش فرض را پاک کنید

یکی دیگر از عواملی که گوشی آیفون را کند می‌کنند، فایل‌های کش اپلیکیشن‌های پیش فرض هستند. فایل‌های کش اطلاعات هر اپلیکیشن را در خود ذخیره می‌کنند تا در استفاده‌های بعدی در دسترس باشند. در حالت عادی فایل‌های کش باعث می‌شوند که اپلیکیشن‌ها با سرعت بیشتری لود شوند. اما با استفاده زیاد از یک اپلیکیشن، فایل کش آن به تدریح بزرگ و بزرگتر می‌شود تا جایی که عملکرد گوشی را مختل می‌کند.

برای این کار اپلیکیشن settings را باز کنید. از منو general را انتخاب کنید و در صفحه بعد، Storage & iCloud Usage را بزنید. سپس manage storage را بزنید. از لیستی که باز می‌شود، اپلیکیشن موردنظر خود را انتخاب کنید و clear cashe را بزنید. البته اپلیکشن‌های واسطه و توییک هایی هم وجود دارند که این کار را بدون دخالت شما انجام می دهند.

اپلیکیشن iMessage را خالی کنید

زیاد شدن تعداد پیام‌ها در iMessage، غیر از فضای زیادی که اشغال می‌کند، سرعت گوشی آیفون شما را هم کم می‌کند. لازم است هر چند وقت یک بار فضایی را که این اپلیکیشن اشغال کرده، چک کنید. اگر این حجم بیشتر از ۱ گیگابایت باشد، بهتر است آن را خالی کنید. می‌توانید این کار را از همان مسیری که در مورد کش گفتیم، انجام بدهید. برای اطمینان از این که این اتفاق تکرار نمی‌شود، می‌توانید تنظیمات iMessage را طوری تغییر دهید که به صورت خودکار پیام‌ها را پاک کند.

برای این کار به منوی gettings بروید. Messages را بزنید و در صفحه بعد Keep Messages را انتخاب کنید. اگر یکی از گزینه‌های ۳۰ روز یا ۱ سال را انتخاب کنید، تمام پیام‌های شما پاک می‌شود. پیام‌های بعدی هم بسته به انتخاب شما ۳۰ روز یا ۱ سال در iMessage باقی خواهند ماند.

انیمیشن‌ها را غیرفعال کنید

کمپانی اپل در iOS نسخه ۷ به بعد، از انیمیشن‌هایی استفاده کرده است که در اصطلاح پارالاکس نامیده می‌شوند. این انیمیشن‌های زیبا و هیجان‌انگیز، هم باعث می‌شوند عمر شارژ باتری گوشی کم شود و هم رم گوشی را اشغال و سرعت آن را کمتر می‌کنند. پس برای بالا بردن سرعت گوشی آیفون بهتر است آنها را غیرفعال کنید. برای این کار به منوی settings بروید و general را بزنید. در صفحه بعدی Accessibility را انتخاب کنید و سپس گزینه Reduce Motion را فعال کنید.

هیستوری مرورگرهای خود را پاک کنید

پاک کردن هیستوری مرورگر نه به اندازه مواردی که قبلاً گفتیم، اما تا حدی در بالا بردن سرعت گوشی آیفون موثر است. حتماً تا به حال این کار را بر روی سیستم یا لپ تاپ انجام داده‌اید. در آیفون می‌توانید هیستوری مرورگرها را از طریق منوی settings پاک کنید.

از اپلیکیشن‌های اپل استفاده کنید

اپل نیازهای کاربران را پیش بینی کرده و تعداد زیادی اپلیکیشن پیش فرض در نظر گرفته است. اما برخی از کاربران این اپلیکیشن‌ها را نمی‌پسندند و از اپلیکشن‌های دیگری استفاده می‌کنند. شاید ندانید که اپلیکیشن‌های اپل، به دلیل همخوانی با سیستم عامل iOS با سرعت بیشتری کار می‌کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم جذابیت‌های اپلیکیشن‌های متفرقه را فراموش کنید و از اپلیکیشن‌های پیش فرض آیفون استفاده کنید.

 گوشی را ریست کنید

اگر همه راه‌هایی که گفته شد، امتحان کردید و به جواب نرسیدید، به عنوان راه حل آخر پیشنهاد می‌کنیم گوشی را ریست کنید. با این کار گوشی به تنظیمات کارخانه برمی‌گردد و می‌توانید همه چیز را از صفر شروع کنید. اما قبل از این کار از اطلاعات گوشی بک‌آپ تهیه کنید تا بعد از ریست شدن، به گوشی منتقل کنید. در ضمن برای این که دوباره به مشکل برنخورید، مواردی را که شرح دادیم در نظر داشته باشید.

اما اگر هیچ کدام از راه‌هایی که گفتیم، برای بالابردن سرعت گوشی آیفون شما موثر نبود، از حقیقت فرار نکنید! وقتش رسیده که یک گوشی جدید بخرید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!