راهنمای کامل حالت تاریک یا دارک مود در گوشی‌های هواوی؛ نحوه فعالسازی و استفاده از آن

حالت تاریک یا دارک مود، یکی از پرطرفدارترین و پراستفاده ترین ویژگی‌هاست که مدتی است از وبسایت ها و دیگر برنامه های کامپیوتری و اینترنتی، به گوشی های هوشمند رسیده است. حالت دارک مود علاوه بر صرفه جویی در مصرف باتری، برای کار در شب نیز به کاربران کمک می‌کند و از آسیب به چشمان جلوگیری می‌کند. با توجه به میزان فعالیت مداوم و طولانی مدت کاربران با گوشی های خود این ویژگی می‌تواند بسیار به آنها کمک کند. مدتی است که شرکت های مختلف موبایل از جمله هواوی، این ویژگی را به گوشی های هوشمند خود را اضافه کرده اند و به صورت مداوم در تلاش هستند تا حالت دارک مود خود را ارتقا و بهبود دهند. در کنار این موضوع گوگل نیز توجه ویژه ای به این حالت داشته است و در آخرین نسخه اندروید یعنی اندروید ۱۰ سعی کرده است تا این ویژگی را توسعه دهد. ما در مطلب دیگری در مورد دارک مود در گوشی‌های سامسونگ توضیح داده ایم. در این مطلب نحوه فعالسازی و استفاده از حالت تاریک یا دارک مود در گوشی های هواوی را توضیح خواهیم داد.

دارک مود هواوی

هواوی با انتشار آخرین بروزرسانی سیستم عامل خود یعنی EMUI 10 ویژگی های بسیاری را به گوشی های هوشمند خود اضافه کرد که در یک مقاله جداگانه آنها را بررسی کردیم. اما یکی از مهم ترین ویژگی ها و تغییرات جدید، حالت دارک مود بود که هواوی نیز مانند رقبای خود این ویژگی را به موبایل های خود اضافه کرده است و با آخرین بروزرسانی سیستم عامل خود، یعنی EMUI 10 آن را به بهترین شکل به کاربران خود ارائه می‌کند. به عقیده بسیاری حالت دارک مود هواوی در EMUI 10 جز بهترین حالت های دارک مود در بین گوشی های هوشمند است. دلیل این جمله را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

اگر شما هم به آخرین نسخه EMUI بروزرسانی کرده اید و می‌خواهید از ویژگی دارک مود موبایل هواوی خود استفاده کنید، در ادامه به صورت خلاصه و ساده آموزش فعال سازی و اطلاعات بیشتر این ویژگی را می‌توانید بخوانید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

آموزش فعال سازی ویژگی دارک مود

برای فعال سازی، در قسمت تنظیمات گوشی هواوی خود، در مسیر Settings > Display & brightness گزینه Dark mode را فعال کنید. تمام شد! به همین راحتی شما ویژگی دارک مود را فعال کردید و حال مشاهده می‌کنید که قسمت هایی از جمله نوار اطلاع رسانی موبایل شما تیره شده است.
فعال سازی حالت دارک مود
نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که حالت دارک مود، به صورت پیش فرض بر روی قسمت های اصلی موبایل (مانند دوربین، تقویم، ساعت، نوار اطلاع رسانی) و برخی برنامه های دیگر که به این منظور شخصی سازی شده اند اعمال می‌شود. اما ممکن است مشاهده کنید بعضی از برنامه های نصب شده بر روی موبایل شما تیره نشده است. اولین توصیه در این حالت، به‌روزرسانی آن برنامه است. اما اگر با نصب آخرین نسخه آن برنامه همچنان حالت تاریک را در آن اپلیکیشن نداشتید، مشکل آنجاست که حالت دارک مود، نیازمند آن است که این ویژگی در اپلیکیشن‌ها پیاده‌سازی شود و احتمالا تا کنون این اتفاق در آن برنامه نیفتاده است. با این حال، شما در موبایل هواوی خود این امکان را دارید تا با فعال کردن یک گزینه، حالت دارک مود را بر روی «تمامی» برنامه های موبایل خود اعمال کنید. هرچند توجه داشته باشید برخی برنامه ها به این دلیل ممکن است کارآمدی خود را دست بدهند و یا متن های آنها ناخوانا باشد.
برای فعال کردن این ویژگی، کافی است در مسیر Settings > Display & brightness و زیر گزینه Dark Mode، گزینه Apply Anywhere را فعال کنید.
اعمال بر روی تمام قسمت ها

گوشی هواوی شما پس از فعال سازی حالت دارک مود

اگر می‌خواهید بدانید پس از فعال سازی حالت دارک مود گوشی شما به چه حالتی تبدیل می‌شود، ادامه مطلب را بخوانید؛ زیرا قصد داریم قسمت های مختلف موبایل هواوی را پس از فعال سازی حالت دارک مود بررسی کنیم و نقاط قوت و ضعف آن را به شما توضیح دهیم.

پس از فعال سازی حالت دارک مود اولین چیزی که به چشم شما خواهد آمد زیبایی طراحی هواوی است. هواوی در این قسمت کاملا وسواس به خرج داده است و شما صرفا با یک حالت سیاه و سفید مواجه نمی‌شوید. ترکیب های رنگ، آیکن ها، تنظیمات و دیگر موارد به خوبی برای حالت تاریک تغییر پیدا کرده اند و شما ترکیب رنگ های مختلفی از خانواده رنگ های تیره مشاهده خواهید کرد. یکی از مواردی که هواوی توانسته است با کمک آخرین نسخه اندروید انجام دهد، تغییر برنامه های پیش فرض موبایل مانند ایمیل، نوت پد، مخاطبین، ساعت، گالری و دیگر برنامه ها متناسب با حالت تاریک است. همچنین شرکت هواوی با عرضه Dark Mode API به سازندگان کمک کرده است تا بتوانند برنامه های خود را برای حالت تاریک شخصی سازی کنند.
حالت تاریک حتی در باکس سرچ نیز قابل مشاهده است.
باکس جستجویکی از تغییراتی که همراه با بروزرسانی ۱۰ سیستم عامل هواوی اعمال شد، تغییر سایز و شکل آیکن های نوار اطلاع رسانی بود. این آیکن ها به خوبی در حالت تاریک نیز قابل مشاهده و استفاده هستند و همچنین رنگ تیره بک گراند این نوار اندکی روشن تر می‌شود که بسیار به زیبایی و راحتی در تماشای آن کمک می‌کند.
نوار اطلاع رسانیهمانطور که گفته شد حالت دارک مود بر قسمت های مختلف از جمله تنظیمات و برنامه های پیش فرض موبایل به خوبی اعمال می‌شود و این موضوع از عکس های زیر قابل مشاهده است.

پلیر موزیک برای بسیاری جز پرکاربرد ترین بخش گوشی آنها است و قطعا نیاز است که حالت تاریک به بهترین شکل در این قسمت پیاده سازی شده باشد. اگر گوشی شما هواوی است، نیاز به نگرانی در این قسمت ندارید. زیرا هواوی جذابیت پلیر خود را در حالت تاریک چندبرابر کرده است. ترکیب رنگ ها در این قسمت به بهترین شکل انجام شده است، همچنین حتی نوار بالا و پایین بردن ولوم نیز به حالت تاریک تبدیل شده است و در این قسمت نیز چشمان شما تفاوتی را مشاهده نخواهد کرد.
موزیک پلیر
به بحث وبگردی می‌رسیم. به شخصه در روز ساعت ها از مرورگر موبایل خود استفاده می‌کنم و مطمئن هستم بسیاری از شما نیز در حالت دارک مود انتظار تغییرات خوبی در مرورگرهای گوشی خود داشته باشید. در حالت تاریک هواوی، هر دو مرورگر کروم و مرورگر خود موبایل به حالت تاریک تبدیل می شوند و بهتر از همه، حتی پاپ آپ هایی که مشاهده می‌کنید (مانند پاپ آپ دانلود) نیز تیره است.
کروم پاپ آپ
حالت تاریک حتی در قفل موبایل نیز اعمال شده است و در حالت قفل، دکمه ها و نوار اطلاع رسانی حالت تیره خود را حفظ می‌کنند.
قفل
شما ممکن است پس از فعال سازی حالت دارک مود، مشاهده کنید که پیامک های شما همچنان سفید و روشن هستند. متاسفانه هواوی به دلایلی حالت دارک مود را به صورت خودکار در برنامه پیامک موبایل اعمال نمی‌کند و شما باید به صورت دستی از منوی تنظیمات این برنامه حالت تاریک را فعال کنید. این گزینه در تصویر زیر قابل مشاهده است.
پیامک 1پس از فعال سازی برنامه پیامک شما به شکل زیر تبدیل می‌شود.
پیامک 2
امیدواریم پس از خواندن این مطلب تنظیمات موبایل خود را باز کنید و با فعال سازی حالت دارک مود موبایل هواوی خود و زیبایی آن را خودتان مشاهده کنید. نظر شما درباره حالت تاریک هواوی در EMUI 10 چیست؟ به نظر شما این حالت تاریک چه نقاط قوت و ضعفی دارد؟

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *