آیا دارک مود یا حالت تاریک مصرف باتری گوشی همراه را کاهش می‌دهد؟

دارک مود اندروید و مصرف باتریفعال کردن دارک مود یا حالت تیره که در نسخه‌های جدید اندروید و آی او اس ۱۳ اضافه شده می‌تواند مصرف شارژ باطری گوشی را کاهش داده و باعث افزایش عمر شارژ باتری گوشی شما شود. اگر می‌خواهید بدانید چرا و چگونه، در این مطلب با ما همراه باشید.

دارک مود اندروید برای اولین بار در نسخه Oreo فعال شد که بر روی تصویر زمینه گوشی اجرا می شد. اما پس از انتشار اندروید Oreo اعلام شد که این قابلیت به صورت تصادفی فعال شده و در برنامه کمپانی گوگل نبوده است. اما در نسخه Pie که در اوت سال جاری منتشر شد، از قابلیت دارک مود اندروید به صورت رسمی رونمایی شد. دارک مود در این نسخه از اندروید به صورت دستی و طبق نیاز کاربر قابل فعالسازی است. ما دو مقاله برای فعالسازی دارک مود در گوشی های سامسونگ و هواوی هم داریم که ممکن است برای شما جالب باشد.

آیفون نیز در نسخه ۱۳، دارک مود را به عنوان یکی از امکانات جدید ios 13 معرفی کرد.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

پیشتر در مورد تاثیر منفی نور آبی گوشی بر سلامت مغز و راه های مقابله با آن در گوشی های اندرویدی و آیفون نوشته بودیم. اما گوگل به تازگی اعلام کرده است که تنها فایده استفاده از نایت شیفت یا دارک مود اندروید حفاظت از بینایی کاربر نیست. بلکه این قابلیت در گوشی هایی که به صفحه لمسی OLED مجهز هستند، عمر باتری را تا حد زیادی افزایش می دهد.

آزمایش هایی که توسط شرکت گوگل انجام شده، نشان می دهد که در صفحه گوشی، رنگ سفید بیشترین و رنگ سیاه کمترین شارژ را مصرف می کند. رنگ های آبی، سبز و قرمز نیز به ترتیب بین این دو رنگ قرار می گیرند. فضای سفیدی که رابط کاربری گوگل و اپل از آن استفاده می کنند، عمر باتری گوشی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. با فعال کردن night mode یا حالت تاریک در اندروید Pie، می‌توانید عمر شارژ و باتری گوشی خود را افزایش دهید.

برای فعال کردن حالت تاریک در اندروید Pie به بخش Settings تلفن همراه خود بروید. از لیست گزینه Display را انتخاب کنید. سپس گزینه Device Theme را انتخاب کنید و در پنجره ای که باز می شود، گزینه Dark را بزنید. به این ترتیب صرف نظر از این که تصویر زمینه گوشی چیست، رنگ پس زمینه به سیاه تغییر پیدا می کند.

اگر آیفون شما از ios 13 یا بالاتر استفاده می‌کند نیز می‌توانید مقاله ما درباره فعالسازی دارک مود در آیفون را بخوانید و این قابلیت را برای آیفون خود فعال کنید.

دارک مود آیفون

اما غیر از دارک مود اندروید و آیفون، گزینه های دیگری هم هستند که می توانید برای کاهش مصرف شارژ و افزایش عمر باتری از آنها استفاده کنید. مثلاً استفاده از یک عکس سیاه برای زمینه گوشی.

گوشی های هوشمند قابلیت های گرافیکی جذابی برای زمینه گوشی در اختیار شما می گذارند. با این حساب ممکن است زمینه ساده و سیاه گزینه خوبی نباشد. پس به مزایای دیگر این گزینه هم فکر کنید!

با یک زمینه ساده و سیاه، خواندن متن ها برای شما ساده تر خواهد بود. به علاوه زمانی که از تصاویر رنگی و یا وال پیپرهای متحرک استفاده می کنید، ممکن است پیدا کردن آیکون یک اپلیکیشن برای شما سخت باشد.

اگر توضیحات ما قانع کننده بوده و تصمیم دارید تصویر زمینه گوشی خود را به رنگ سیاه تغییر بدهید، اینجا کلیک کنید تا تصویر دانلود شود. در صورتی که تصویر باز شد، انگشت خود را روی صفحه نگه دارید و از پنجره ای که باز می شود، Save Image را بزنید.

حالا به Home Screen بروید و انگشت خود را چند ثانیه روی صفحه نگه دارید. از پنجره ای که باز می شود، Gallery را بزنید و از گالری تصویر سیاه رنگی را که در مرحله قبل ذخیره کردید، انتخاب کنید.

توجه کنید که این ترفند فقط برای گوشی های مجهز به صفحه های لمسی OLED کارساز است و روی مصرف شارژ گوشی‌هایی که صفحه آن‌ها از فناوری LCD استفاده می‌کنند تأثیری ندارد. گوشی‌های سامسونگ سری گلکسی و آیفون x به بالا،‌ از تکنولوژی OLED استفاده می‌کنند پس بهتر از دارک مود را برای آن‌ها فعال کنید.

اما راه‌های دیگری نیز برای کاهش مصرف شارژ باتری و افزایش عمرش وجود دارد که می‌توانید در مطلب بهترین روش‌ها برای افزایش عمر شارژ باتری گوشی بخوانید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *