دارک مود فیسبوک برای نسخه دسکتاپ و نحوه فعال کردن آن  

طراحی فیسبوک از ابتدا تاکنون چندین بار عوض شده است. نسخه پنجم فیسبوک که در کنفرانس سالانه سال ۲۰۱۸ با نام FB5 معرفی شد، بیشترین تغییرات را نسبت به نسخه‌های قبلی داشته است که دارک مود فیسبوک یکی از مهم‌ترین آنها است. در این مقاله با طراحی جدید فیسبوک و نحوه فعال کردن حالت تاریک یا دارک مود فیسبوک دسکتاپ در آن آشنا می‌شوید.

این نسخه هنوز برای همه کاربران فیسبوک فعال نشده، اما برای بیشتر آنها پیاده‌سازی شده است. در ضمن نسخه کلاسیک در حال حاضر برای همه کاربران به صورت پیش‌فرض فعال است. اما به زودی و با همه‌گیر شدن طراحی جدید، نسخه کلاسیک غیرفعال خواهد شد.

دارک مود که در سال ۲۰۱۹ به ترند دنیای تکنولوژی تبدیل شده بود، بالاخره به فیسبوک هم راه یافت. دارک مود یا حالت تاریک فیسبوک یکی از مهم ترین تحولات این نرم‌افزار است. برای فعال کردن حالت تاریک فیسبوک در نسخه دسکتاپ، اول باید طراحی جدید این نرم‌افزار را فعال کنید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

از بالا و سمت راست صفحه، روی آیکون تنظیمات کلیک کنید. از لیستی که باز می‌شود، Switch to New Facebook را بزنید.

حالت تاریک فیسبوک

در پنجره جدیدی که باز می‌شود، Next را بزنید. در این مرحله دو حالت به شما پیشنهاد می‌شود:

Light: نسخه ۵ فیسبوک روشن تر از نسخه‌های قبلی است و برای زمینه آن به جای آبی فیسبوکی، از رنگ سفید استفاده شده است.

Dark: اگر به این زمینه سفید عادت ندارید و به دلایل دیگری مانند حفاظت از سلامت چشم و مغز یا کاهش مصرف شارژ، دارک مود را ترجیح می دهید، می‌توانید از حالت تاریک فیسبوک یا دارک مود استفاده کنید.

حالت تاریک فیسبوک

گزینه Dark در سمت راست را انتخاب کنید و Get Stated را بزنید. پس از فعال کردن دارک مود فیسبوک، آنچه می بینید مشابه تصویر زیر است:

دارک مود فیسبوک طراحی جدید فیسبوک نسبت به طرح قبلی ساده‌تر و خلوت‌تر است و از دارک مود نیز پیشتیبانی می‌کند.

از قابلیت‌های دیگر فیسبوک می‌توان به اضافه شدن امکان چت برای گروه‌های بازی و همچنین امکانات این نرم‌افزار برای کسب و کارهای خانگی یا خرد و اکانت‌های تجاری اشاره کرد. درشت‌تر شدن اندازه فونت‌ها و سرعت بالاتر از دیگر ویژگی‌های فیسبوک ۵ است. به علاوه Groups، Marketplace و Watch هم در تب‌های جداگانه نمایش داده می‌شوند.

حالت تاریک را می‌توانید برای پیام رسان فیسبوک (Facebook Messenger) هم فعال کنید. در نسخه‌های قبلی این نرم‌افزار، حالت تاریک در صورتی فعال می‌شد که برای یکی از مخاطبان خود ایموجی هلال ماه را ارسال می‌کردید. اما در نسخه فعلی کافی است روی عکس پروفایل خود ضربه بزنید تا به صفحه تنظیمات بروید. اولین گزینه در این صفحه Dark Mode است.

حالت تاریک پیام رسان فیسبوک

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *