راهنمای کامل فعال سازی اینترنت ایرانسل (۳G ، ۴G) خرید بسته و تعرفه‌های مربوطه

اینترنت 3g و 4g ایرانسلدر این مطلب شیوه‌ی فعالسازی اینترنت GPRS (یا EDGE) و اینترنت نسل سوم ۳G و نسل چهارم ۴G، LTE ایرانسل، نحوه فعال سازی بسته های افزایشی و تعرفه های مربوط به استفاده از این سرویس به طور کامل توضیح داده شده. اگر قصد دارید از سیمکارت ایرانسل برای اتصال به اینترنت استفاده کنید، این مطلب برای شماست.

یک مقدمه: GPRS یا EDGE یا ۳G یا ۴G؟

این چهار عنوان، عناوینی هستند که همگی برای اینترنت همراه ایرانسل به کار می‌روند، این که شما برای اتصال به اینترنت ایرانسل از کدام تکنولوژی استفاده می‌کنید، بستگی به نوع آنتن‌دهی منقطه و سیم کارت و تلفن همراه شما دارد. در بعضی مناطق، هنگام اتصال به اینترنت علامت G در بالای صفحه ظاهر می‌شود که به معنی GPRS است. در بعضی مناطق علامت E را خواهید دید که مربوط به EDGE است. و با راه‌اندازی خدمات نسل سوم اینترنت، در برخی مناطق هنگام فعال کردن اینترنت علائم H، H+ یا ۳G یا ۴G یا ۴.۵G را در بالای گوشی خواهید دید، که به این معناست که در منطقه‌ای حضور دارید که ایرانسل سرویس نسل سوم و بالاتر خود را در آن منطقه فعال کرده است. طبیعتا در مناطقی که نسل سوم و بالاتر راه‌اندازی شده است، کیفیت اینترنت بهتری خواهید داشت. به این ترتیب، این که شما از کدام یک از تکنولوژی‌های gprs، edge یا ۳g یا ۴g استفاده می‌کنید، بستگی به نوع آنتن‌دهی منطقه‌ای دارد که در آن حضور دارید. برای این که بتوانید از اینترنت ۳g یا ۴g استفاده کنید، باید این قابلیت در تلفن همراه شما وجود داشته باشد. بیشتر تلفن‌های هوشمند امروزی از اینترنت نسل چهار یا ۴G یا ۴.۵G) پشتیبانی می‌کنند. اما اگر گوشی شما قدیمی است، ممکن است نتوانید از اینترنت ۴G روی گوشی خود استفاده کنید. برای اینکه بدانید گوشی شما از قابلیت ۳G یا ۴G پشتیبانی می‌کند. می‌توانید به صفحه قابلیت پشتیبانی از اینترنت ۴G ،۳G و ۴.۵G گوشی‌ها در سایت ایرانسل بروید و با وارد کردن شماره IMEI یا برند و مدل گوشی خود،‌ از این مسأله مطلع شوید.

اگر تلفن همراه شما از ۴G پشتیبانی نمی‌کند اما مایل به استفاده از اینترنت ۴G هستید، یک راه دیگر استفاده از مودم‌های ۴G ایرانسل است که هزینه خرید آن‌ها نسبت به گوشی همراه کمتر است.

برای استفاده از ۴G به سیم‌کارت نسل چهار نیاز دارید

نکته‌ی دیگر این است که ۳G با سیم‌کارت‌های قدیمی نیز قابل استفاده است اما اگر گوشی شما از ۴G پشتیبانی می‌کند و می‌خواهید از این قابلیت استفاده کنید، باید با مراجعه به مراکز خدماتی ایرانسل، سیم‌کارت خود را تعویض نمایید و یا یک سیم‌کارت ۴G جدید خریداری نمایید.

اینترنت نسل سوم و چهارم ایرانسل

فعال سازی اینترنت ایرانسل

شما با استفاده از اینترنت ایرانسل، در هر جایی که ایرانسل خط دهی دارد، با استفاده از موبایل خود به اینترنت متصل شوید. برای دریافت تنظیمات فعالسازی اینترنت، باید کد دستوری زیر را در گوشی خود شماره‌گیری کنید:

*۵۵۵*۴*۲#

پس از وارد کردن این کد، یک پیامک (configuration message) حاوی تنظیمات gprs ایرانسل به گوشی شما ارسال می‌شود و شما باید آن را install یا save کنید. اگر هنگام نصب از شما pin یا رمز خواسته شد، رمز ۱۲۳۴ را وارد کنید تا اینترنت ایرانسل فعال شود.

روش دیگر برای دریافت تنظیمات اینترنت ایرانسل، مراجعه به صفحه دریافت آنلاین تنظیمات اینترنت ایرانسل در سایت ایرانسل است:

  1. پس از ورود به صفحه مذکور، شماره ایرانسل خود را وارد کنید و دکمه ارسال رمز را بزنید. یک رمز به گوشی شما پیامک خواهد شد.
  2. حال در صفحه‌ی مذکور، مجددا باید شماره تلفن خود را به همراه رمزی که به صورت پیامک دریافت کرده‌اید،‌ وارد کرده و به سیستم وارد شوید.
  3. سپس در صفحه‌ای که نمایش داده می‌شود، تنظیمات اینترنت ایرانسل را تیک بزنید و روی دکمه دریافت تنظیمات کلیک کنید.
  4. پیامک حاوی تنظیمات را گوشی خود دریافت خواهید کرد که باید آن را Save یا Install کنید.

حالا، شما می‌توانید با روشن کردن mobile data از قسمت تنظیمات Network یا Connectivity گوشی خود، به اینترنت متصل شوید. زمانی که اینترنت همراه گوشی شما فعال شود و به درستی کار کند، یک آیکون کوچک (متشکل از یکی از علامت‌های E یا G یا H+ یا ۴G یا ۴.۵G احتمالا با دو عدد فلش برعکس) در بالای صفحه گوشی شما نمایش داده می‌شود.

تنظیمات دستی اینترنت ایرانسل

ممکن است شما از طریق روش‌های بالا اقدام به فعال‌سازی اینترنت ایرانسل کنید، اما پیغام دریافت کنید که مدل گوشی شما در سیستم ثبت نشده. این پیام گاهی در اثر خطای در سرورهای ایرانسل اتفاق می‌افتد (یعنی در حالی که تنظیمات وجود دارد، به اشتباهَ این پیام فرستاده می‌شود). قبل از هر کاری، چند دقیقه صبر کنید و کد دستوری که در بالا گفته شده است را دوباره وارد کنید. اما اگر پس از چند بار درخواست فعال‌سازی، دوباره با همان پیام مواجه شدید، در این صورت،‌ نوبت به تنظیمات دستی اینترنت همراه می‌رسد. شما باید شخصا تنظیمات را در گوشی خود وارد کنید. نحوه وارد کردن دستی تنظیمات gprs ایرانسل در گوشی‌ها و سیستم‌عامل‌های مختلف متفاوت، ولی شبیه به یکدیگر است. ما در اینجا به علت رواج بیشتر، این فرآیند را برای گوشی‌های لمسی آندرویدی سامسونگ توضیح می‌دهیم. بقیه مدل‌ها نیز سازوکاری کمابیش مشابه خواهند داشت. برای تنظیم دستی gprs به شیوه‌ی زیر عمل کنید:

۱. به مسیر زیر بروید:

Settings> connections > Mobile networks > Access Point Names > Menu >Add

۲. در صفحه‌ای که نمایش داده می‌شود، طبق جدول زیر موارد خواسته شده را وارد کنید و بقیه فیلدها را خالی بگذارید:

ناممقدار
NameIrancell-Internet
APNmtnirancell

۳. دکمه Menu و سپس Save را بزنید.

۴. در صفحه‌ی لیست پروفایل‌ها، مطمئن شوید پروفایلی که اکنون درست کردید (Irancell-Internet) انتخاب شده باشد.

۵. الان باید بتوانید به اینترنت وصل شوید.

خب؛ حالا که اینترنت همراه ایرانسل خود را فعال کردید، بهتر است به فکر هزینه‌های آن نیز باشید. اگر هیچ بسته‌ای را خریداری نکرده باشید، هزینه‌ی اینترنت شما به صورت آزاد، و بر مبنای میزان کیلوبایت ارسالی و دریافتی از گوشی شما محاسبه می‌شود. هر کیلوبایت ارسال یا دریافت اطلاعات از اینترنت، برای سیم‌کارت دائمی ۰.۴ ریال و در سیم‌کارت اعتباری ۰.۶ ریال برای شما هزینه دارد. اما اگر استفاده‌ی شما از اینترنت، از یکی دو ساعت در هفته بیشتر است، توصیه می‌کنیم یکی از بسته‌های تخفیفی اینترنت همراه ایرانسل را فعال کنید.

بسته‌های تخفیفی اینترنت GPRS ،EDGE ،۳G یا ۴G ایرانسل

بسته های تخفیفی EDGE و GPRS ایرانسلفعال کردن این بسته ها باعث صرفه‌جویی تا بیش از ۹۰ درصد در هزینه اینترنت ایرانسل شما می‌شود. شما می‌توانید بر اساس نیاز خود، یکی از بسته های تخفیفی ارائه شده توسط ایرانسل را فعال کنید. بسته های تخفیفی مختلف ایرانسل، قیمت هر کدام از بسته‌ها، و کد فعال کردن بسته های تخفیفی ایرانسل برای سیمکارت های ثابت و اعتباری در ادامه آمده است.

بسته‌های اینترنت همراه ایرانسل با دستور *۵۵۵#

یک روش برای خریداری بسته‌های اینترنت همراه ایرانسل، استفاده از کد دستوری ۵۵۵ است. شما با شماره گیری کد *۵۵۵*۵*#  منویی ظاهر می‌شود که مدت زمان بسته‌های ایترنتی را نشان می‌دهد. شما می‌توانید بر حسب نیاز خود، بسته‌های روزانه، هفتگی، ماهانه، یا بسته‌های بلندمدت دوماه، سه‌ماهه، شش ماهه و سالانه رو انتخاب کنید. سپس بسته مورد نیاز خود را انتخاب خواهید کرد و مبلغ آن از حساب شما کم خواهد شد.

خرید بسته اینترنت ایرانسل با کد دستوری *۷۸۹*۹۹۹# بدون نیاز به اینترنت

این کد روشی دیگر برای خرید بسته اینترنت همراه ایرانسل است. با توجه به ترافیک شدید روی کد ۵۵۵، استفاده از کد *۷۸۹*۹۹۹# می‌تواند برای شما سریعتر و آسانتر باشد. شما با استفاده از این کد و انتخاب گزینه ۴ در منوی ظاهر شده، می‌توانید برای خود یا هر شماره دیگری بسته خریداری کنید.

خرید اینترنتی بسته های اینترنت ایرانسل

روش دیگر برای خرید بسته اینترنت، مراجعه به صفحه خرید بسته های اینترنت همراه در سایت ایرانسل است. شما با ورود به این صفحه می‌توانید بسته‌ها را بر اساس طول مدت زمان اعتبار، یا قیمت و … جستجو کنید و بسته مناسب خود را انتخاب و خریداری کنید.

 

قابلیت تمدید بسته‌های اینترنت همراه ایرانسل

در صورتی که پیش از پایان دوره‌ی یک بسته، بسته‌ی دیگری را فعال کنید، حجم باقی‌مانده‌ی بسته‌ی قبلی نمی‌سوزد و به بسته‌ی بعدی منتقل می‌شود. انتقال حجم به دوره‌ی بعدی، حداکثر تا ۹۰ روز امکان‌پذیر است. البته این امر شامل بسته‌های بلندمدت (سه ماهه و بیشتر) و بسته‌های شبانه نمی‌شود.

تمدید خودکار بسته‌های اینترنت ایرانسل

  • بسته‌های هفتگی و ماهانه را می توانید با قابلیت «تمدید خودکار» از طریق اپلیکیشن ایرانسل‌من و یا شماره‌گیری کد #۵*۵۵۵* خریداری نمایید (بسته های حساب چندکاربره قابلیت تمدید خودکار ندارند). برای غیرفعال‌سازی تمدید خودکار، می‌توانید به اپلیکیشن ایرانسل‌من مراجعه کنید و یا کد #۹*۵*۵۵۵* را از خط خود شماره گیری نمایید.
  • بسته‌هایی که از طریق وب‌سایت خریداری می‌شوند قابلیت تمدید خودکار ندارند.
  • بسته‌های کمتر از ۱ گیگابایت، زمانی به طور خودکار تمدید می‌شوند که زمان انقضای بسته به پایان رسیده باشد.
  • بسته‌های ۱ گیگابایتی و بیشتر از آن زمانی به طور خودکار تمدید می‌شوند که باقیمانده حجم بسته به ۵۰ مگابایت برسد یا زمان انقضای بسته به پایان رسیده باشد.
  • اگر یک بسته را بیش از یک بار با قابلیت تمدید خودکار بخرید، این قابلیت فقط روی آخرین بسته خریداری شده اعمال می‌شود.
  • تنها بسته‌های هفتگی، ۱۵ روزه و ماهانه قابلیت تمدید خودکار را دارند.

اطلاع از میزان شارژ بسته اینترنت ۳G و ۴G ایرانسل

برای اطلاع از میزان باقی مانده اعتبار بسته اینترنت ایرانسل خود، دو راه پیش رو دارید:

۱. از طریق تلفن همراه و کد دستوری: کد دستوری زیر را در تلفن همراه خود وارد کنید تا از میزان اعتبار بسته‌ی خود مطلع شوید:

hesab-gprs-irancell

 

شما همچنین می‌توانید برای استعلام مانده حساب بسته اینترنت خود کد *۵۵۵*۱*۴*# را شماره‌گیری نمایید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد می‌توانید بدون نیاز به اینترنت، بدون نیاز به وارد کردن کد شارژ و روی هر نوع گوشی، سیم کارت ایرانسل یا رایتل خود را شارژ کنید. همین الان امتحانش کنید. به دوستاتونم بگید!

۵۷۴ دیدگاه برای “راهنمای کامل فعال سازی اینترنت ایرانسل (۳G ، ۴G) خرید بسته و تعرفه‌های مربوطه”

  1. سلام برای من خود به خود بسته هفتگی ۴۰مگبایتی خریداری میشه بدون اینکه بخوام یا نیاز داشته باشم شارژمو تموم میکنه لطفا راهنمایی کنین که باید چیکار کنم؟ لطفا پاسخ رو به جیمیلم ارسال کنید ممنون میشم

  2. سلام.من دو بسته (۶تا۱۲ سه گیگ)و (۲/۵گیگ ماهانه)رو خریداری کردم
    ایا برای استفاده ازشون اولویت با بسته ۲/۵گیگ هست؟
    من میخام اول بسته ۶_۱۲رو استفاده کنم و بعد از بسته دومم.لطفا راهنمایی بفرمایید

پاسخی بگذارید