همه چیز درباره رومینگ پرواز همراه اول در خطوط هوایی بین‌المللی

شاید در گذشته تصور استفاده از تلفن همراه در هواپیما، آن هم خارج از مرزهای کشور دشوار به نظر می‌رسید. اما امروزه با خدمت جدید رومینگ پرواز، کاربران سیم کارت‌های همراه اول، رایتل و ایرانسل قادر هستند تا علاوه بر استفاده از رومینگ در خارج از مرزهای کشور، در هواپیما و مسیر پرواز نیز استفاده کنند. اگر قصد مسافرت دارید، علاوه بر رومینگ همراه اول در کشورهای خارجی، ممکن است به رومینگ در زمان پرواز نیز نیاز داشته باشید. در ادامه این مطلب هر آنچه نیاز دارید تا از رومینگ پرواز همراه اول بدانید را توضیح خواهیم داد. اگر سیم کارت رایتل یا ایرانسل دارید نیز مطالعه مطلب رومینگ پرواز رایتل  و رومینگ پرواز ایرانسل می‌تواند مفید باشد.

فعال سازی و نکات رومینگ پرواز در همراه اول

رومینگ پرواز همراه اول

اگر سیم کارت همراه اول دارید، می‌توانید از در حین پرواز (پس از برخواستن هواپیما و پیش از نشسنتن آن) از خدمات رومینگ پرواز در همراه اول شامل مکالمه، پیامک و اینترنت استفاده کنید. برای استفاده از رومینگ همراه اول در پروازهای بین‌المللی، کافی است در قسمت تنظیمات گوشی و Mobile Network، شبکه On Air را بیابید و به آن متصل شوید.

دقت داشته باشید در حال حاضر امکان دریافت تماس و پیامک در طول پرواز وجود ندارد. اما شما می‌توانید از امکان گرفتن تماس و ارسال پیامک بهره‌مند شوید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

تعرفه‌های رومینگ پرواز همراه اول

تعرفه‌های رومینگ پرواز با رومینگ معمول همراه اول متفاوت است، به همین دلیل مهم است قبل از استفاده رومینگ پرواز از هزینه‌های آن مطلع باشید. در حال حاضر هزینه های استفاده از رومینگ پرواز در همراه اول به شکل زیر است:

نوع خدماتقیمت
مکالمه با ایران (دقیقه)۷۵,۶۰۰ تومان
مکالمه دریافتی۶۰,۴۰۰ تومان
مکالمه داخلی۷۵,۶۰۰ تومان
ارسال پیامک۲۱,۰۰۰ تومان
اینترنت (مگابایت)۶۰,۰۰۰ تومان

دقت داشته باشید، که داشتن یا نداشتن بسته اینترنت با بسته ترکیبی، تأثیری در کاهش هزینه‌های رومینگ پرواز نخواهد داشت و در زمان رومینگ پرواز، نرخ خدمات به صورت آزاد و با تعرفه جدول بالا محاسبه می‌شود.

رومینگ پرواز در کدام خطوط هوایی امکانپذیر است؟

خطوط هوایی رومینگ همراه اول

رومینگ پرواز در حال حاضر در خطوط محدودی به شرح جدول زیر قابل استفاده است. طبیعی است که در آینده خطوط پشتیبانی شده توسط همراه اول با قرارداد های جدید گسترش پیدا کند.

AeroflotAll Nippon AirwaysAZALBritish AirwaysCebu Pacific Air
EgyptEmiratesEtihadHong Kong AirlinesIberia
Libyan AirlinesOman AirPhilippine AirlinesQatar AirwaysRoyal Jordanian
Thai AirwaysTAM AirlinesSaudiaSingapore Airlines

اگر درباره رومینگ پرواز در همراه اول پرسشی دارید، در قسمت کامنت‌ها مطرح کنید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *