چگونه پسورد گوشی آیفون را عوض کنیم؟

کمپانی اپل برای بالاتر بردن ضریب امنیت گوشی‌های آیفون، در نسخه ۹ سیستم عامل iOS پسورد آیفون را به صورت پیش فرض ۶ رقمی در نظر گرفته است. اگر با علم احتمالات آشنا باشید، می‌دانید که حدس زدن یک پسورد ۶ رقمی از یک پسورد ۴ رقمی بسیار سخت‌تر است. ضمن این که می‌توانید علاوه بر اعداد، از حروف الفبا هم در پسورد استفاده کنید که امنیت گوشی را باز هم بالاتر می‌برد. در این پست نحوه استفاده از گزینه‌های مختلف پسورد آیفون را آموزش می دهیم.

اگرچه استفاده از پسورد ۶ رقمی امنیت گوشی شما را بالا می‌برد، اما معایبی هم دارد. از جمله این که به خاطر سپردن یک پسورد ۶ رقمی سخت‌تر است. به همین دلیل امکان تغییر نوع پسورد آیفون به ۴ رقم هم وجود دارد. در واقع در نسخه‌های جدید iOS امکان انتخاب چهار نوع پسورد وجود دارد. اگر می‌خواهید در مورد انواع پسورد آیفون بیشتر بدانید، ادامه این پست را بخوانید.

پسورد آیفوناگر از iOS 9 به بعد استفاده می‌کنید، پسورد شما به صورت پیش فرض ۶ رقمی است. برای تغییر نوع پسورد به ۴ رقمی مراحل زیر را دنبال کنید:

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!
  1. اپلیکیشن settings را باز کنید.
  2. Touch ID & Passcode را بزنید.
  3. پسورد آیفون را وارد کنید.
  4. در صفحه جدید، Change Password را بزنید.
  5. پسورد آیفون را دوباره وارد کنید.
  6. در این صفحه Passcode Options را بزنید.
  7. در پنجره جدیدی که باز می شود، سه گزینه وجود دارد:
  • با انتخاب Custom Alphanumeric Code می‌توانید پسورد را طوری تعریف کنید که ترکیبی از حروف الفبا و اعداد باشد. تعداد کاراکترهای پسورد در این گزینه محدودیتی ندارد. پس اگر با به خاطر سپردن پسوردهای طولانی و پیچیده مشکلی ندارید، بهترین گزینه برای شماست.
  • با انتخاب گزینه Custom Numeric Code می‌توانید پسورد را در قالب تعداد نامحدودی عدد تعریف کنید. این گزینه از پیش فرض ۶ رقمی آیفون ایمن‌تر است و به خاطر سپردن آن هم به سختی گزینه قبلی نیست.
  • با انتخاب گزینه ۴-Digit Numeric Code می‌توانید پسورد را در به صورت ۴ رقمی تعریف کنید. این ساده‌ترین روش انتخاب پسورد آیفون است که امنیت آن از سه روش دیگر کمتر است.

در پست بعدی می‌آموزید که در صورت فراموش کردن پسورد آیفون چه باید بکنید.

 

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!