بسته های بلند مدت اینترنت همراه اول: شرایط، تعرفه و کد دستوری فعالسازی

بسته های بلندمدت اینترنت همراه اول

بسته‌های آلفا+ بسته‌های پرسرعت نوترینو هستند. این بسته‌ها با سرعتی بالا امکان استفاده تخصصی و حرفه‌ای را از اینترنت نسل سوم، چهارم و نسل چهار و نیم ممکن می‌سازند. افرادی که فایل‌های حجیم ارسال و یا دریافت می‌کنند، مکالمه‌های صوتی و یا ویدئویی در بستر اینترنت انجام می‌دهند، از برنامه‌های صوتی و تصویری اینترنتی استفاده می‌کنند و یا تمایل به داشتن اینترنت با سرعت بالا دارند، می‌توانند از بسته‌های آلفا+ استفاده کنند. در این پست بسته های بلند مدت اینترنت همراه اول را معرفی خواهیم کرد.

استفاده از اپلیکیشن‌هایی مثل تلگرام و اینستاگرام باعث افزایش مصرف اینترنت ما شده و بسته‌های اینترنت همراه هر ماه زودتر از موعد تمام می‌شوند. بسته های بلندمدت اینترنت همراه اول می‌تواند در بلندمدت هزینه اینترنت ما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. پیشتر در مورد بسته های بلندمدت ایرانسل نوشته بودیم. همراه اول نیز بسته‌های بلندمدت اینترنت همراه را در سه بازه سه ماهه، شش ماهه و یک ساله ارائه کرده است که در این پست در مورد هر کدام از این بسته‌ها اطلاع پیدا می‌کنید.

بسته های اینترنت همراه اول

فعالسازی بسته های بلند مدت اینترنت همراه اول

در گذشته اینترنت بلند مدت همراه اول انواع بسیاری داشت اما مدتی است که تنها دو پیشنهاد برای مخاطبانش دارد؛ ۱۲ گیگابایت دو ماهه و ۱۵ گیگابایت چهار ماهه. در ادامه اطلاعات بیشتری درباره این دو بسته ارائه می‌دهیم. لیست کامل بسته های بلند مدت اینترنت همراه اول به همراه تعرفه‌ها، شرایط و کد دستوری این بسته‌ها در جدول زیر آمده است.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!
حجم و مدت بستهدائمی/ اعتباریقیمت (تومان)کد دستوری
۱۲ گیگابایت دو ماههدائمی/ اعتباری۴۶.۰۰۰۴۱۲#*۱۰۰*
۱۵ گیگابایت چهارماههدائمی/ اعتباری۶۲.۰۰۰۴۳۲#*۱۰۰*

 اتمام بسته‌ها

بسته‌ها‌ی اینترنت بلندمدت همراه اول در دو صورت به پایان می‌رسند:

  1. پایان مدت اعتبار بسته
  2. پایان حجم بسته

با پایان یافتن بسته یکی از حالت‌های زیر اتفاق خواهد افتاد:

  1. تمدید خودکار زمانی: این قابلیت برای بسته‌های ۳۰ روزه آلفا و آلفا+ است که پس از گذشت ۳۰ روز به صورت خودکار تمدید می شوند. مشترکین می‌توانند با ارسال کد دستوری #۱۸*۱۰۰* تمدید خودکار را لغو کنند.
  2. تمدید خودکار حجمی: در صورت تمام شدن حجم شبانه‌روزی، تمامی بسته‌های آلفا و آلفا+ به صورت خودکار تمدید حجمی خواهند شد. مشترکین می‌توانند با ارسال کد دستوری #۱۸*۱۰۰* تمدید خودکار را لغو کنند.
  3. تعرفه عادی: در صورتی که بسته به اتمام برسد و تمدید خودکار زمانی یا حجمی اتفاق نیافتد، مصارف آتی اینترنت مشترک طبق جدول زیر محاسبه خواهد شد:
نوع سیم کارتتعرفه هر کیلوبایت تبادل اطلاعاتتعرفه هر کیلوبایت تبادل اطلاعات در سایت های منتخب داخلی
سیم کارت دائمی۰.۴ ریال۰.۲ ریال
سیم کارت اعتباری۰.۶ ریال۰.۳ ریال

رزرو بسته‌ها

در صورتی که مشترکی بسته فعال (آلفا یا آلفا+) داشته باشد، اگر اقدام به فعالسازی بسته دیگری نماید، بسته جدید برای وی رزرو می‌گردد. به این معنی که پس از پایان بسته فعلی، در هنگام تمدید حجمی یا زمانی، بسته رزرو برای وی فعال خواهد شد. بسته رزرو یک قابلیت جدید است که به مشترک امکان می دهد بسته بعدی خود را از قبل مشخص کند تا تمدید با بسته دلخواه صورت پذیرد.

مبلغ بسته رزرو در هنگام فعالسازی به حساب مشترکین دائمی منظور شده و یا از میزان اعتبار مشترکین اعتباری کم می‌شود.

لازم به ذکر است که علاوه بر امکان رزرو بسته، می‌توان بسته رزرو شده را تغییر و یا حذف نمود. جهت تغییر بسته رزرو کافی است تا مجددا از طریق کد دستوری #۱۰۰* بسته دیگری را خریداری کرد و جهت لغو رزرو باید از کد دستوری #۱۸*۱۰۰* استفاده نمود.

در صورتی که مشترک دارای بسته آلفا باشد و بخواهد بسته آلفا+ رزرو کند، علاوه بر رزرو بسته، می‌تواند درخواست کند تا همان لحظه بسته آلفا+ برای وی فعال شود و با این کار لازم نیست برای استفاده از بسته آلفا+ منتظر اتمام بسته آلفا باشد.

روش‌های خرید و پرداخت

روش خرید و پرداخت هر یک از بسته‌ها در جدول زیر شرح داده شده است:

روش خریدمراحل انجامروش پرداخت
سامانه #۱۰۰*شماره گیری #۱۰۰*، مشاهده بسته‌ها و انتخاب بسته مورد نظراضافه شدن مبلغ بسته به قبض مشترک برای مشترکین دائمی و کسر مبلغ بسته از اعتبار مشترک برای مشترکین اعتباری
سامانه پیامکی ۸۰۸۰ارسال عدد ۳۲ لاتین، مشاهده بسته‌ها و ارسال عدد بستهاضافه شدن مبلغ بسته به قبض مشترک برای مشترکین دائمی و کسر مبلغ بسته از اعتبار مشترک برای مشترکین اعتباری
سایت همراه اول به آدرس my.mci.irورود به حساب کاربری و انتخاب بسته مورد نظراضافه شدن مبلغ بسته به قبض مشترک برای مشترکین دائمی و کسر مبلغ بسته از اعتبار مشترک برای مشترکین اعتباری
ورود به اپلیکیشن My MCIورود به حساب کابری، مشاهده و انتخاب بسته موردنظراضافه شدن مبلغ بسته به قبض مشترک برای مشترکین دائمی و کسر مبلغ بسته از اعتبار مشترک برای مشترکین اعتباری

خرید بسته نوترینو همراه اول برای خود یا دیگران

خرید بسته نوترینو به صورت مستقیمخرید بسته نوترینو برای دیگران
-تنها با یک بار مراجعه به سرشماره #۱* و واریز مبلغ بسته از طریق حساب بانکی– خرید برای اعضا خانواده و نزدیکان
– خرید برای خود مشترک جهت استفاده روی دستگاههایی مانند تبلت

برای اطلاعات بیشتر به صفحه خرید بسته‌های نوترینو از درگاه ستاره اول (#۱*) مراجعه نمایید.

اطلاع از وضعیت بسته

مشترکین می‌توانند با استفاده از روش‌های ذیل از وضعیت بسته خود، حجم باقی مانده، مهلت اعتبار و همچنین بسته رزرو خود اطلاع پیدا کنند:

سامانه #۱۰*سامانه #۱۰۰*سامانه پیامکی ۸۰۸۰حساب کاربری همراه من
شماره گیری #۳۲۰*۱۰*شماره گیری #۱۰*۱۰۰*ارسال عدد ۰ لاتینمراجعه به حساب کاربری «همراه من» به آدرس my.mci.ir قسمت گزارش مصرف
ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!