چگونه با گوشی هواوی اسکرین شات بگیریم؟ پنج روش متفاوت

گوشی هواوی یکی از پرفروش ترین برندهای تلفن همراه است و کاربران وفادار فراوانی دارد. گرفتن اسکرین شات در گوشی هواوی، یکی از نیازمندی‌های کاربران این گوشی‌هاست. ما در این پست تمامی روش‌های گرفتن اسکرین شات هواوی را به طور کامل به شما توضیح می‌دهیم. ما مقاله دیگری نیز با موضوع ضبط ویدئویی صفحه نمایش در گوشی‌های هواوی داریم که آن هم حتما برایتان مفید است.

بسیاری از کاربران نمی‌دانند که چگونه با گوشی هواوی خود می‌توانند اسکرین شات بگیرند و یا برخی کاربران به دنبال راهی ساده تر و بهتر برای اسکرین شات گرفتن هستند. همچنین در برخی صفحات، اسکرین شات خود گوشی اجازه استفاده نمی‌دهد که با نصب برنامه هایی این مشکل قابل حل است.

ما دو مطلب دیگر در زمینه گرفتن اسکرین شات در گوشی‌های شیائومی و سامسونگ نیز داریم. در این مقاله، همه روش‌های گرفتن اسکرین شات در گوشی هواوی را به شما معرفی می‌کنیم.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

روش اول گرفتن اسکرین شات: فشردن همزمان دکمه پاور و کم کردن صدا

روش گرفتن اسکرین شات هواوی

همانند اکثر موبایل های اندرویدی، این قابلیت در گوشی های هوآوی وجود دارد که با فشردن همزمان دکمه پاور و کم کردن صدا اسکرین شات گرفته شود. پس از گرفتن اسکرین شات، تصویر در نوار اطلاع رسانی نمایش داده می‌شود. این یک روش ساده ولی کاربردی برای گرفتن اسکرین شات است، اما برای اعمال تغییرات نیاز است که به گالری خود رفته و از آن بخش تغییرات را بر روی تصویر انجام دهید.

این موضوع در زمانی که می‌خواهید یک آموزش درست کنید می‌تواند مشکل ایجاد کند و نتواند آنطور که باید مفید باشد. دیگر راه حل های گفته شده در این مقاله می‌تواند این مشکل را حل کند.

روش دوم: استفاده از ویژگی اسکرین شات هوشمند گوشی هواوی

در گوشی های مدرن هواوی اسکرین شات هوشمند (Smart Screenshot) یکی از قابلیت‌هایی است که می‌توانید برای گرفتن اسکرین شات استفاده کنید.

Huawei smart screeshot

با فعال کردن قابلیت اسکرین شات هوشمند هواوی، امکانات جالبی برای اسکرین شات گرفتن در اختیار خواهید داشت:

  • می توان به راحتی و با دوبار ضربه زدن بر روی صفحه نمایش اسکرین شات گرفت.
  • همچنین با کشیدن انگشت بر روی صفحه نمایش به شکل دایره، مربع یا قلب می توان از همان قسمت اسکرین شات گرفت.
  • با کشیدن سه انگشتی به سمت پایین می‌توان اسکرین شات گرفت.
  • این امکان وجود دارد که این اسکرین شات ذخیره یا به اشتراک گذاشته شود.
  • همچنین دوبار ضربه زدن با دو انگشت ضبط ویدیویی صفحه نمایش را فعال می کند.
  • روش دیگر فعال سازی ضبط ویدیویی کشیدن حرف S بر روی صفحه نمایش است.

در نسخه های مختلف فریمور، رابط کاربری این بخش می تواند متفاوت باشد.

فعالسازی قابلیت اسکرین شات هوشمند هواوی

شما برای استفاده از قابلیت‌های جذاب اسکرین شات هوشمند هواوی، باید این بخش را از قسمت تنظیمات گوشی هواوی خود فعال نمایید. برای فعالسازی اسکرین شات هوشمند هواوی، مسیر زیر را دنبال کنید:
Settings menu -> Smart assistance -> Motion control
فعال کردن اسکرین شات هوشمند هواویپس از On کردن ویژگی Smart Screenshot حال می توان به تمامی روش‌هایی که در بالا ذکر کردیم، از گوشی هواوی خود اسکرین شات بگیرید.

لازم به ذکر است که علاوه بر قابلیت Smart Screenshot، ویژگی اسکرین شات سه انگشتی (Three-finger screenshot) نیز ممکن است در این بخش مشاهده شود.

اسکرین شات سه انگشتی

با فعال کردن اسکرین شات سه انگشتی، از این پس به راحتی و با کشیدن سه انگشت خود به سمت پایین بر روی صفحه نمایش، می توانید از گوشی هواوی اسکرین شات بگیرید.

نحوه اسکرین شات گرفتن در روش سه انگشتی

روش سوم: استفاده از نوار اطلاع رسانی

استفاده از نوار اطلاع رسانی (نوتیفیکیشن)، روش دیگری برای گرفتن اسکرین شات در گوشی‌های هواوی است. این ویژگی مشترکی است که در اکثر گوشی های هوشمند نسل جدید مشاهده می شود. برای گرفتن اسکرین شات یا ضبط ویدیو از صفحه نمایش گوشی هواوی کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد بخشی که می خواهید از آن اسکرین شات بگیرید یا ویدیو ضبط کنید شوید.
  • حال نوار اطلاع رسانی (نوتیفیکیشن) را باز کرده و آیکون اسکرین شات یا ضبط ویدیو را از منوی دسترسی سریع این بخش انتخاب کنید. (در صورتی که این دو آیکن در این بخش وجود ندارند، کافی است بر روی آیکن مدادی که در سمت راست ساعت و تاریخ قرار گرفته است کلیک کنید و سپس در بخش باز شده، این دو آیکن را به لیست دسترسی سریع اضافه کنید.)
  • حال به سادگی با کلیک بر روی آیکن اسکرین شات، اسکرین شات بگیرید و با کلیک بر روی آیکن ضبط ویدیو از صفحه نمایش ضبط را شروع کنید.

روش چهارم: استفاده از برنامه هایی که به روت نیاز ندارند

برنامه Screen Master

اگر از گوشی های مدرن هواوی استفاده می‌کنید، برنامه Screen Master می‌تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. این برنامه یک ابزار رایگان، ساده و بدون نیاز به روت برای گرفتن اسکرین شات و ویرایش آن است. با Screen Master کاربران این امکان را دارند تا با لمس یک دکمه شناور یا با لرزش گوشی خود به راحتی اسکرین شات بگیرند.

این نرم افزار علاوه بر ساده تر کردن روند گرفتن اسکرین شات، دارای ویژگی های مختلفی از جمله کراپ، اضافه کردن متن، پیکسلی کردن اسکرین شات، ترسیم فلش، دایره و دیگر موارد است. به سادگی با این نرم افزار اسکرین شات بگیرید، ویرایش کنید و به اشتراک بگذارید.

از دیگر ویژگی های مهم این برنامه می‌توانیم به ضبط اسکرین شات های با کیفیت با فرمت PNG، اسکرین شات گرفتن از بخشی و یا صفحه کامل وب، امکان انتقال مستقیم اسکرین شات ها به حافظه جانبی، پشتیبانی از اندروید ۷ و دیگر موارد مختلف اشاره کنیم. اگر به دنبال یک راه حل عالی و مناسب برای حل تمام مشکلات اسکرین شات خود هستید، حتما از این برنامه استفاده کنید.

اما اگر گوشی و اندورید قدیمی دارید، بهترین روش برای گرفتن اسکرین شات در گوشی خود استفاده از برنامه Apowersoft Screenshot است. یک برنامه رایگان و قدیمی که از گوگل پلی قابل نصب است و ممکن است در اندروید های بالا کارایی نداشته باشد، اما در اندروید های قدیمی می‌تواند کمک بسیار خوبی باشد. کاربران با استفاده از این ابزار می‌توانند از هر صفحه و بازی اسکرین شات بگیرند و دیگر با پیغام مجوز در برخی صفحات ممنوعه برخورد نکنند. همچنین این برنامه قابلیتی دارد که با آن کاربران می‌توانند از یک ناحیه خاص از صفحه مرورگر خود و یا کل یک صفحه وب اسکرین شات بگیرند. از دیگر ویژگی های برنامه می‌توانیم به ویرایش تصاویر اسکرین شات، آپلود و اشتراک گذاری آنها اشاره کنیم.

برای استفاده از این برنامه، قدم های زیر را دنبال کنید:

  • برنامه را از گوگل پلی دانلود و بر روی گوشی هواوی خود نصب کنید.
  • پس از نصب، برنامه را اجرا و بر روی آیکن Start کلیک کنید. با کلیک ابزار را فعال می‌کنید.
  • حال کافی است از هر صفحه ای که می‌خواهید از آن اسکرین شات بگیرید بروید و دو دکمه پاور و کم کردن صدا را همزمان به مدت ۲ ثانیه نگه دارید. (می‌توانید به جای استفاده از این دو دکمه، دکمه پاور و خانه را همزمان نگه دارید) پس از انجام اینکار فلشی مشاهده می‌کنید که تاییدی برای گرفته شدن اسکرین شات است. سپس تصویر به صورت کوچک در گوشه موبایل نمایش داده می‌شود و این امکان را فراهم می‌کند که قبل از ذخیره، آن را ویرایش یا حذف کنید.
  • بر روی Done که در بالا سمت چپ وجود دارد بزنید تا اسکرین شات ذخیره و در صورت نیاز به اشتراک گذاشته شود.

روش پنجم: استفاده از برنامه Apowersoft Phone Managerبرنامه Apowersoft Manager

Apowersoft Phone Manager یک ابزار فوق العاده هم برای موبایل های اندروید و هم گوشی های  IOS است. برنامه Apowersoft Phone Manager این امکان را به کاربران می‌دهد تا داده های خود را همگام سازی کنند، بک آپ بگیرند و آن را بازیابی کنند. در کنار این ویژگی ها این برنامه می‌تواند صفحه نمایش موبایل را بر روی رایانه نمایش دهد، موضوعی که می‌تواند برای گرفتن تصاویر مختلف و ویرایش آنها بسیار مفید باشد. برای استفاده از آن مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه را دانلود و بر روی گوشی هواوی خود نصب کنید.
  • برنامه را اجرا و موبایل را به رایانه متصل کنید.
  • هنگامی که اتصال تکمیل شد، می‌توانید صفحه نمایش موبایل را بر روی رایانه خود مشاهده کنید.
  • بر روی آیکن دوربین کلیک کنید تا از صفحه اسکرین شات گرفته شود. در ادامه این امکان را خواهید داشت که به روش Copy to clipboard و Save to local drive آن را ذخیره کنید.

اگر می‌خواهید به سادگی و سرعت اسکرین شات ها را ویرایش و به اشتراک بگذارید، می‌توانید از سایت های مختلف آپلود عکس استفاده کنید، این سایت ها معمولا پس از آپلود عکس این امکان را به شما می‌دهند تا به سرعت در شبکه های اجتماعی تصاویر خود را به اشتراک بگذارید.

همچنین لینکی که این سایت ها از تصویر به شما می‌دهند، می‌تواند برای اشتراک گذاری این تصاویر در سایت ها و فروم های آنلاین مفید باشد. ویرایش می‌تواند درون خود رایانه و از طریق ابزارها و نرم افزار های مختلف و قدرتمند ویرایش عکس انجام شود، اما برخی دیگر از سایت های آنلاین نیز این امکان را به شما می‌دهند تا تصاویر خود را به صورت آنلاین ویرایش کنید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

یک دیدگاه برای «چگونه با گوشی هواوی اسکرین شات بگیریم؟ پنج روش متفاوت»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *