اگر به دنبال یک نرم افزار اسکنر برای اندروید هستید، شاید ندانید که اپلیکیشن گوگل درایو، که روی بیشتر گوشیهای اندرویدی نصب است، این امکان را فراهم کرده است و شما نیاز به نصب نرم افزار اسکنر اندروید دیگری ندارید.
شما میتوانید یادداشتهای کاغذی و اسناد کاغذی خود را به سادگی با Google Drive اسکن کنید و در فضای ابری که گوگل به شما داده نگهداری کنید تا همیشه در دسترس شما باشند و به این صورت خود را از نگهداری حجم زیادی از کاغذپاره خلاص خواهید کرد. گوگل سلطان جستجو است. بنابراین، دور از انتظار نیست که فایلهای اسکنشده بعدها به راحتی با یک جستجوی ساده در گوگل درایو از طریق اینترنت و از طریق تمامی دستگاههایتان، در اختیار شما خواهد بود. گوگل حتی با ابزار OCR قدرتمندی که در اختیار دارد، متون داخل فایلهای اسکن شده را نیز برای شما قابل جستجو میسازد.
نحوه استفاده از قابلیت اسکنر اندروید گوگل درایو
- گوگل درایو را باز کنید.
- روی آیکون آبی رنگ افزودن در پایین صفحه ضربه بزنید
- گزینه Scan را انتخاب کنید.
- از کاغذی که می خواهید اسکن کنید، عکس بگیرید. (سعی کنید دوربین را کاملا عمود نگه دارید و کاغذ روی بک گراند سفید نباشد و نور محیط هم کافی باشد و سایه روی عکس نیفتد)
گوگل عکسی که میگیرید را ویرایش و دوربُری میکند و یک سند اسکنشدهی تر و تمیز به شما تحویل خواهد داد.
مثل یه حرفهای دهانگشتی تایپ کن!
تایپ غیراصولی مبتدی و کُنده. تایپ دهانگشتی رو آسون ولی حرفهای یاد بگیر.
شروعِ رایگانِ آموزش تایپ دهانگشتیویرایش فایلهای اسکن شده توسط گوگل درایو
- برای ویرایش محلی که اسکن شده و دوربری دقیقتر از دکمه Crop استفاده کنید.
- برای چرخاندن عکس از Rotate استفاده کنید.
- برای افزودن صفحات بیشتر به فایل pdf اسکن شده از دکمه Add استفاده کنید.
- پس از انجام ویرایش، آن را با زدن دکمه Done تأیید کنید.
شما پس از اسکن کردن، میتوانید اسکنهای خود را نامگذاری کنید و آنها را در فولدرهایی در گوگل درایو دستهبندی و مرتب کنید. نظرتان دربارهی امکان اسکن گوگل درایو برای اندروید را در بخش کامنتها بگویید. آیا از اسکنر اندروید گوگل درایو برای دیجیتالی کردن یادداشتها، کارت ویزیتها و اسناد کاغذیتان استفاده میکنید؟
دیدگاهتان را بنویسید