برنامه های مخصوص گوشی هواوی را بشناسید

برنامه های هواوی

هر زمانی که موبایلی خریداری می‌کنید، متوجه برنامه های مختلفی می‌شوید که به صورت پیش فرض در موبایل شما نصب شده اند و در اکثر موارد شما قادر به حذف آنها نیستید. این برنامه های پیش فرض در موبایل های اندرویدی شامل دو قسمت برنامه های پیش فرض اندروید (که اکثرا برنامه های گوگل هستند، مانند ایمیل، گوگل مپ، یوتیوب، پلی استور، گوگل درایو و …) و برنامه های پیش فرض شرکت سازنده موبایل (در هواوی مانند هواوی آی دی، هواوی موبایل کلود، اپ گالری و …) می‌شوند.
در این مقاله تمرکز ما بر روی برنامه های پیش فرضی است که در موبایل شما توسط هواوی نصب شده است. برنامه های کاربردی که ممکن است بسیاری از کاربران هواوی متوجه آنها نبوده باشند. اگر از استفاده کنندگان گوشی هواوی هستید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

دقت داشته باشید در این مطلب برخی برنامه ها که در دیگر موبایل ها نیز وجود دارد (مانند برنامه دوربین هواوی، موزیک پلیر و …) توضیح داده نمی‌شود. همچنین برخی برنامه هایی که توسط هواوی ساخته شده اند اما معمولا به عنوان برنامه های پیش فرض در گوشی های هواوی قرار ندارند، مانند برنامه های Hicare یا Phone Clone در این مطلب توضیح داده نمی شود. تمرکز این مطلب بر روی برنامه های پیش فرض نصب شده توسط هواوی است.

هواوی نام برنامه های خود را “سرویس های هواوی” گذاشته است. این سرویس ها شامل قسمت های مختلفی می‌شوند و از مدیریت فایل تا نگه داری آنها، اپ استور و مرورگر را شامل می‌شوند. اولین برنامه که نقش یک مرکز اطلاعات را برای این سرویس ها ایفا می‌کند، HUAWEI ID نام دارد.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

HUAWEI ID

HUAWEI ID

دروازه ورود شما به سرویس ها و خدمات هواوی

با ساخت و استفاده از HUAWEI ID شما می‌توانید به سرویس های مختلفی از جمله تم های متنوع، اپ استور هواوی، فضای ابری هواوی دسترسی پیدا کنید. HUAWEI ID در تقریبا تمامی موبایل های هواوی وجود دارد.

قابلیت شخصی سازی برای راحتی شما

برای انتقال حس بهتر استفاده از موبایل های هواوی، HUAWEI ID این امکان را به کاربران می‌دهد تا گوشی خود را با توجه به علاقه خود شخصی سازی کنند. این شخصی سازی در پروفایل شما ذخیره می‌شود و بر روی تمامی موبایل های خود که با این آی دی لاگین شده اند اعمال می‌شود.

یک خانه برای تمام اطلاعات شما

HUAWEI ID نه تنها به شما دسترسی مورد نیاز برای استفاده از خدمات مختلف هواوی را می‌دهد، بلکه این امکان را به شما می‌دهد تا اطلاعات مختلفی از جمله مخاطبین، پیامک ها، رمز وای فای و دیگر موارد را در فضای ابری ذخیره کنید. این موضوع علاوه بر حفظ اطلاعات، دسترسی به این اطلاعات را نیز راحت تر می‌کند زیرا کافی است در صفحه http://cloud.huawei.com با آی دی خود لاگین شوید و سپس به راحتی با هر دستگاهی اطلاعات خود را مشاهده کنید و به دیگر موبایل های هواوی انتقال دهید.

محافظ اطلاعات شخصی و داده های شما

HUAWEI ID سپری قدرتمند در برابر هک و نفوذ اطلاعات شما است. با فعال کردن این ویژگی، هواوی هر زمان که فعالیت های مشکوکی را شناسایی کند از طریق پیامک یا دیگر راه های ارتباطی به شما اطلاع می‌دهد. موضوعی که باعث می‌شود شما همواره هوشیار باشید و از اطلاعات خود محافظت کنید.

آموزش ثبت نام HUAWEI ID

  1. با کلیک بر روی این لینک وارد صفحه ثبت نام هواوی شوید.
  2. شما دو گزینه برای ثبت نام مشاهده خواهید کرد. شماره تماس یا ایمیل. گزینه ای که مناسب شما است را انتخاب کنید.
    ثبت نام با ایمیل
    پس از کلیک بر روی این گزینه، در صفحه ثبت نام ایمیل خود را وارد کنید و صبر کنید تا کد ارسال شود. سپس کد تایید را در باکس پایین آدرس ایمیل وارد کنید. (در برخی کشورها ممکن است علاوه بر ایمیل مجبور باشید شماره تماس نیز وارد کنید) در ادامه رمز عبور خود را ثبت کنید. در نهایت تاریخ تولد خود را به میلادی ثبت کرده و در نهایت با کلیک بر روی دکمه Register ثبت نام را تکمیل کنید.
    ثبت نام با ایمیل
    ثبت نام با شماره تماس
    پس از وارد کردن شماره تماس خود منتظر پیامک باشید و کد پیامک شده را در باکس پایین وارد کنید. در ادامه رمز عبور خود را ثبت کنید. در نهایت تاریخ تولد خود را به میلادی ثبت کرده و در نهایت با کلیک بر روی دکمه Register ثبت نام را تکمیل کنید.
    ثبت نام با شماره تماس
  3. قبل از تایید نهایی اکانت شما، باید با قوانین و شرایط هواوی موافقت خود را اعلام کنید.
    در نهایت مشاهده می‌کنید که به صفحه پروفایل خود هدایت شده اید و پروفایل هواوی شما ایجاد شده است. حال هر زمان و در هر دستگاه هواوی که بخواهید، می توانید با شماره تماس/ایمیل و رمز عبور خود وارد پروفایل شوید و اطلاعات خود را مشاهده کنید.
    صفحه قوانین

آموزش فعال کردن ویژگی امنیتی HUAWEI ID

همانطور که گفته شد، HUAWEI ID اطلاعات بسیاری از شما ذخیره می‌کند. اطلاعاتی که اگر دیگر افراد به آن دست پیدا کنند ممکن است مشکلات بزرگی برای شما ایجاد شود. اما جای نگرانی نیست، HUAWEI ID مانند یک سپر قدرتمند می‌تواند از اطلاعات شما محافظت کند، اما این موضوع نیازمند فعال سازی است.
با فعال سازی این قفل امنیتی، وقتی شما اطلاعات HUAWEI ID خود را در دستگاهی جدید وارد می‌کنید، علاوه بر پسورد یک کد نیز که به موبایل یا ایمیل شما (یا بر روی موبایل قبلی شما) ارسال شده است را نیز باید وارد کنید.
قفل امنیتی پروفایل هواوی
در ادامه آموزش فعال سازی و دیگر نکات این قسمت را توضیح خواهیم داد. (این آموزش براساس نسخه ۲.۷.۰ و بالاتر Huawei Mobile Services است. همچنین توجه داشته باشید که کاربرانی که از نسخه ۲.۷.۰ و بالاتر استفاده می‌کنند، این ویژگی به صورت پیش فرض برای آنها باید فعال شده باشد.)
پس از ورود به پروفایل خود در دستگاه هواوی، مراحل زیر را انجام دهید.

  1. در ابتدا مسیر زیر را دنبال کنید Settings > HUAWEI ID > Account center تا وارد صفحه مورد نظر شوید.
  2. در این صفحه گزینه Account and security را انتخاب کنید و در صفحه جدید بررسی کنید آیا امنیت اکانت شما (Account protection) فعال است یا خیر. اگر فعال نبود، کافی است گزینه Enable را انتخاب کنید تا این ویژگی فعال شود. اگر فعال بود یا همین الان آن را فعال کرده اید، بررسی کنید که آیا پسوردی برای آن تنظیم شده است یا خیر، در صورتی که پسوردی مشاهده نکردید با کلیک بر روی گزینه Set an unlock password رمز خود را تنظیم کنید.

مهم است نکات زیر را در هنگام استفاده از HUAWEI ID به یاد داشته باشید.

  • رمز HUAWEI ID خود را به خاطر بسپارید.
  • مطمئن شوید دستگاهی که HUAWEI ID خود را در آن وارد کرده اید ایمن است.
  • از ویژگی unlock password استفاده کنید.
  • شماره تماس پروفایل خود را همواره به روز نگه دارید.
  • از ایمیل شخصی خود برای ساخت پروفایل استفاده کنید.
  • شما می‌توانید با دنبال کردن مسیر Settings > HUAWEI ID > Devices تمام دستگاه هایی که از پروفایل شما استفاده می‌کنند را مشاهده و مدیریت کنید. اطلاعات مختلفی از جمله مدل دستگاه در این صفحه قابل مشاهده است.

HUAWEI MOBILE CLOUD

HUAWEI Cloud

مهم نیست اطلاعات شما مربوط به چه روز و سالی باشد، آنها در HUAWEI Mobile Cloud با امنیت نگهداری می‌شوند. این ویژگی کاربران هواوی را قادر می‌کند تا از طریق وای فای به راحتی اطلاعات خود را بک آپ بگیرند و هر زمانی که بخواهند آنها را به دیگر دستگاه های هواوی منتقل کنند.

همگام سازی گالری

یکی از ویژگی های پراستفاده سرویس های ابری، بک آپ گیری از تصاویر و ویدیو ها است. در فضای ابری هواوی نیز شما این امکان را خواهید داشت تا به صورت خودکار و مداوم از تصاویر و فیلم های خود پشتیبان تهیه کنید. کافی است گزینه gallery data sync را در تنظیمات بخش فضای ابری موبایل خود فعال کنید تا از این پس بک آپ گرفته شود. این بک آپ قابل مشاهده، حذف و دانلود است.
همچنین کاربران امکان بک آپ گرفتن از مخاطبین، تقویم، نوت، رمز وای فای و دیگر موارد را خواهند داشت. این داده ها با لمس یک دکمه قابل بازگردانی است.

پورتال ابری

دسترسی راحت در هر زمان و هر مکان به داده های شما، کافی است با پروفایل هواوی خود در وبسایت cloud.huawei.com وارد شوید تا اطلاعات مخاطبین، گالری، نوت پد، وویس های ضبط شده و دیگر موارد را مشاهده و مدیریت کنید.

فضای ذخیره ابری

تمام کاربران هواوی می‌توانند از ۵ گیگ فضای رایگانی که در اختیار آنها قرار گرفته است استفاده کنند. با توجه به نیاز خود می‌توانید این حجم را ارتقا دهید.

فعال سازی HUAWEI MOBILE CLOUD
هواوی کلود

کافی است پس از ورود به HUAWEI ID، به قسمت Cloud بروید و آن را فعال یا مدیریت کنید. این سرویس با توجه به سیستم عامل موبایل هواوی شما، در مسیر های زیر قرار گرفته است:
Settings > Cloud یا Settings > Account centre (TOP) > Cloud

HUAWEI APPGALLERY

HUAWEI APPGALLERY

اپ گالری، یک مارکت اندروید هواوی است که کاربران در این مارکت امکان مشاهده آخرین برنامه ها و بازی ها، داغ ترین مطالب اندروید و همچنین دانلود و نصب آنها را خواهند داشت. تفاوت این مارکت با دیگر مارکت های اندروید این است که در اینمارکت هواوی به صورت انحصاری و ویژه برای کاربران خود هدایای مختلفی فراهم کرده است و شما با دانلود برنامه ها از این مارکت می‌توانید به جوایز ویژه ای دست پیدا کنید. دسته بندی های مختلف به شما کمک خواهند کرد تا بهترین و مناسب ترین برنامه ها و بازی های خود را پیدا کنید.
همچنین با ۴ لایه محافظتی و اسکن خیال شما از نبود ویروس در برنامه ها می‌تواند راحت باشد.

HUAWEI THEMES

HUAWEI THEMES

هنر در جیب شما، کاربران هواوی با استفاده از این سرویس قادر هستند تا شخصی سازی های مختلفی را بر روی موبایل خود اعمال کنند. به همین منظور ده ها هزار تم، فونت، آیکون، تصویر قفل و تصاویر پس زمینه در اختیار کاربران قرار گرفته است. به راحتی در هر زمانی و در هر مکانی، موبایل خود را با تصاویر خیره کننده پر کنید و از تماشای ظاهر جدید آن لذت ببرید.
علاوه بر دسته بندی های مختلف و پیشرفته، هر هفته در برنامه محبوب ترین تم ها قرار می‌گیرد که به انتخاب و راحتی کاربران کمک می‌کند.

HUAWEI VIDEO

HUAWEI VIDEO

(این سرویس در حال حاضر در چند کشور محدود در دسترس است و بزودی در کشورهای بیشتری قابل دسترسی خواهد بود)

با HUAWEI Video، می‌توانید جدیدترین فیلم، سریال، انیمیشن و مستند های روز را با بالاترین کیفیت تماشا کنید. این سرویس برای کاربران هواوی به مدت ۱ ماه رایگان است و پس از آن باید اشتراک ماهیانه خریداری شود.

HUAWEI SCREENMAGAZINE

HUAWEI SCREENMAGAZINE

این ویژگی به کاربر این امکان را می‌دهد تا هر زمان که صفحه نمایش موبایل خود را روشن می‌کند، با یک تصویر زیبا و متفاوت دیگر در صفحه قفل خود مواجه شود. این تصاویر می‌تواند از کالکشن خود هواوی انتخاب شود یا خود کاربران تصاویر مورد نظر خود را برای نمایش انتخاب کنند.

HUAWEI BROWSER

HUAWEI BROWSER

مرورگر Huawei به ارائه مرور اینترنت پر سرعت، جستجوی راحت و محافظت کامل از حریم خصوصی کاربران تلفن و تبلت توجه ویژه داشته و آن را هدف خود قرار داده است. این مرورگر همچنین Newsfeed شما را با توجه به جستجو ها و موضوعات مورد علاقه شما به روز می‌کند.
از برخی ویژگی های مرورگر هواوی می‌توانیم به شورت کد ها از سایت های مورد علاقه شما در صفحه اول، صفحه Newsfeed هوشمند و امنیت بالای آن اشاره کنیم.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *