بهترین بازی های شبیه سازی موبایل برای اندروید و آیفون در سال ۲۰۲۰

بازی های شبیه سازی یکی از گسترده ترین و محبوب ترین سبک های بازی در سراسر جهان است. ممکن است این سبک در موبایل جز محبوب ترین ها نباشد، اما قطعا مخاطبین بسیاری در گوشی های هوشمند دارد و یکی از دلایل آن، کنترل راحت در موبایل است. این بازی ها آسان و سرگرم کننده هستند و می‌توانند سالها جذابیت خود را حفظ کنند. در بازی های شبیه سازی، به بازیکنان وظایف مشخصی داده خواهد شد و بازیکنان باید این وظایف را به درستی انجام دهند. معمولا بازی های شبیه سازی سعی می‌کنند المان های بازی واقع گرایانه باشد و حتی اگر بازی در دنیایی تخیلی رخ می‌دهد، فیزیک بازی و دیگر اجزا واقع گرایانه باشند. در این سبک بازی، بازیکنان باید معمولا فعالیت های خاصی که در زندگی واقعی وجود دارد را تقلید کنند، مانند رانندگی اتوبوس، خلبانی، تاکسی و دیگر موارد. البته همانطور که گفته شد، بازی های شبیه سازی تنوع بسیاری دارند و فعالیت های مختلفی را در بر می‌گیرند، موضوعی که باعث می‌شود این سبک خسته کننده نباشد. در ادامه بهترین بازی های شبیه سازی موبایل در سال ۲۰۲۰ را معرفی خواهیم کرد.

لیست بازی های معرفی شده در این مقاله:

بازی The Escapists 2

بازی The Escapists 2 ترکیب دو سبک استراتژی و شبیه سازی است. بازیکنان در این بازی در نقش یک زندانی قرار می‌گیرند و باید برای فرار تلاش کنند. گیم پلی بازی شامل زندگی روزمره زندان می‌شود و بازیکنان فعالیت های مختلفی از جمله رفتن به باشگاه، سالن غذاخوری و دیگر فعالیت های زندان را می‌توانند انجام دهند. فعالیت هایی که در اصل برای رد گم کنی و یا ارتقای مهارت های بازیکن است، زیرا هدف اصلی وی، فرار پنهانی از زندان و بدست آوردن آزادی است. در بازی زندان ها و فضاهای مختلفی وجود دارد که هر کدام با چالش ها و فعالیت های خاص خود همراه هستند. هر دو نسخه این سری بازی زیبا و خوش ساخت هستند، اما پیشنهاد می‌کنیم از نسخه دوم شروع کنید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

بازی Fallout Shelter

بازی Fallout Shelter

سری بازی های Fallout مدت بسیاری است که ساخته و برای رایانه و کنسول ها منتشر می‌شود. این سری بازی که در فضایی بعد از نبرد هسته ای جریان دارد، طرفداران بسیاری دارد و توسط استودیو قدرتمند بتسدا ساخته شده است. Fallout Shelter اولین نسخه از این سری است که برای موبایل منتشر می‌شود و با اینکه این بازی در سال ۲۰۱۵ منتشر شده است، همچنان گزینه بسیار خوبی برای سرگرمی است. دلیل این سرگرمی و قدیمی نشدن بازی، گیم پلی جذاب، گرافیک زیبا و همچنین سیستم هوشمندانه مالی و Freemium آن است که بازیکنان را مجبور به پرداخت پول نمی‌کند. در این بازی بازیکنان باید یک پناهگاه ایجاد کنند و در این پناهگاه از ساکنین و مردم خود از خطرات مختلف جهان Fallout محافظت کنند. هر یکی از ساکنین فعالیت مختلفی را در پناهگاه انجام می‌دهد و به نحوی جالب و متنوع با دیگر ساکنین ارتباط دارند. هدف بازی این است که بازیکن بهترین پناهگاه را ایجاد کند، به اکتشافات مختلف در جهان بازی برود و یک جامعه پر رونق و قدرتمند داشته باشد.

بازی Farming Simulator 18

بازی Farming Simulator 18

بازی Farming Simulator 18 از سری محبوب و گسترده شبیه سازی کشاورزی است. این بازی موبایل نسخه ۲۰۱۸ بازی را به گوشی های هوشمند می‌آورد. (با اینکه بازی دارای نسخه ۲۰۱۹ است، اما نسخه موبایل آن منتشر نشده است) در این بازی بازیکنان مزرعه خود را می‌سازند و آن را مدیریت می‌کنند. در این مزرعه فعالیت های مختلفی از جمله کاشت محصولات زراعی، حیوانات و دیگر موارد وجود دارد. بازی دارای ده ها وسیله برای خرید و استفاده است. همچنین دوستان هوش مصنوعی نیز می‌توانند در بسیاری کارها به بازیکن کمک کنند. این بازی زیبا قطعا می‌تواند پیشنهاد مناسبی به دوست داران فضاهای آرام و کشاورزی باشد و یکی از بهترین بازی های شبیه سازی موجود است.

بازی Game Dev Tycoon

بازی Game Dev Tycoon

Game Dev Tycoon یکی از جدیدترین بازی های شبیه سازی بر روی موبایل است و به نوعی یک پورت از نسخه رایانه آن است، اما این نکته باعث نمی‌شود این بازی در گوشی های هوشمند بد ساخت و با مشکل اجرا شود، بلکه برعکس این یک بازی خوش ساخت برای موبایل است. در این بازی بازیکنان باید از هیچ شروع کنند و خود را به مدیریت یک شرکت قدرتمند بازی سازی برسانند. در این مسیر، مهارت ها ارتقا پیدا می‌کند، تصمیم های مختلفی گرفته می شود و کارهای مختلفی انجام می‌شود تا بازی های ساخته شده به فروش برسند. این بازی چه برای علاقه مندان بازی و نحوه ساخت آن و چه برای افرادی که خیلی در این باره اطلاع ندارند می‌تواند جذاب و سرگرم کننده باشد. نسخه موبایل Game Dev Tycoon دارای پرداخت درون برنامه ای نیست و از بخش های جدیدی مانند Piracy Mode، خط داستانی به روز شده و کنترل های لمسی پیشرفته بهره می‌برد.

بازی Godus

بازی Godus

در بازی Godus بازیکنان وظیفه دارند تا یک تمدن جدید بسازند. به نوعی بازیکنان نقش خدا را دارند. می‌توانید مناظر اطراف را متناسب با نیاز خود و تمدن جا به جا کنید، رفتار مردمان خود را تغییر دهید و در صورت نیاز، از بلاهای طبیعی مانند شهاب سنگ استفاده کنید. این بازی تقریبا شبیه بازی محبوب رایانه های شخصی به نام Black and White است. هرچند وجود پرداخت های درون برنامه ای در بازی جز نکات منفی آن است.

بازی Infinite Flight Simulator

بازی Infinite Flight Simulator

بازی Infinite Flight Simulator یک شبیه ساز پرواز خوش ساخت، سرگرم کننده و دارای ۳۵ هواپیمای مختلف است. همچنین در این شبیه ساز ۱۴ منطقه مختلف برای پرواز وجود دارد که آب و هوا و زمان هرکدام قابل تغییر است. در بازی همچنین بخش چند نفره وجود دارد که می‌تواند بسیار سرگرم کننده و جذاب باشد. در کنار تمام این موارد، دفترچه پرواز، دستاورد ها و موارد دیگر نیز وجود دارد.

بازی Motorsport Manager Mobile 3

بازی Motorsport Manager Mobile 3

Motorsport Manager Mobile 3 یک شبیه ساز تیم مسابقه ای است، بازیکنان باید تیم خود را بسازند، اتوموبیل مسابقه ای را فراهم کنند، بخش های مختلف را مدیریت، ارتقا و پیشرفت دهند. سپس در رقابت با دیگر شرکت ها و تیم های مسابقه ای پیروز شوند. هرچند بازی به این سادگی نیست، موارد مختلفی از جمله گودالها، تغییرات آب و هوایی، تغییرات قوانین و تصادفات توسط بازیکن پیش بینی و برای آنها برنامه ای ریخته شود. راننده و خدمه سطح بندی دارند و به مرور سطح آنها بالاتر می‌رود. همچنین هرکدام در مواردی حرفه ای تر از بقیه هستند و این به بازیکن بستگی دارد که در کدام قسمت از آنها استفاده کند. اگر از طرفداران مسابقات اتوموبیل هستید این بازی را از دست ندهید.

بازی Pocket City

بازی Pocket City

Pocket City یک بازی شهر سازی مشابه سری بازی های محبوب Sim City است و دارای بیشتر مکانیک و اجزای گیم پلی یک بازی شهر سازی است. این مکانیک شامل ساخت یک شهر واقعی، ترکیب دقیق اجزای مختلف شهر و متناسب ساختن انواع ساختمان ها و همچنین امکان باز کردن زمین های جدید است. در بازی همچنین رویداد های مختلف و سرگرم کننده ای مانند فستیوال ها و بالایای طبیعی وجود دارد. بازی حالت های دوربین مختلفی دارد و همچنین به صورت آفلاین قابل بازی است. این بازی قطعا یک پیشنهاد مناسب به علاقه مندان شهر سازی و مدیریت آن است.

بازی Rebel Inc

بازی Rebel Inc

Rebel Inc یکی دیگر از بازی محبوب سازنده Plague Inc است و ما هر دو این بازی ها را پیشنهاد می‌کنیم که حتما تجربه کنید. در Rebel Inc بازیکنان را در منطقه ای که پر از نیروهای مقاومت و ناآرامی است قرار می‌دهد. هدف بازیکن این است که این نیروهای شورشی و مقاومت را از بین ببرد، صلح را در منطقه حاکم کند و به مناطق مختلف برای بازسازی و رشد کمک کند. هفت منطقه مختلف در بازی وجود دارند و هرکدام دارای چالش های مخصوص به خود است. افرادی که مبارزه با نیروهای شورشی را چندان جذاب نمی‌بینند، می‌توانند بازی Plague Inc را امتحان کنند، بازی که به بازیکنان این امکان را می‌دهد یک ویروس ساخته و جهان را آلوده کند. موضوعی که شاید در این روزهای پس از پیدایش کرونا جذاب تر باشد.

بازی SimCity BuildIt

بازی SimCity BuildIt

نمی‌توان لیستی از بهترین بازی های شبیه سازی درست کرد و نامی از سری محبوب و موفق SimCity در آن نیاورد. با SimCity BuidIt بازیکنان می‌توانند یک تجربه لذت بخش از سری SimCity را در موبایل خود تجربه کنند. این بازی همانند دیگر نسخه های قدیمی سری است، یک شهر می سازید، همانند یک خدا آن را مدیریت می‌کنید، مشکلات را حل می‌کنید و اگر خواستید آن را با خاک یکسان می‌کنید! بازی دارای گرافیک مناسب، عناصر اجتماعی مانند سیستم هدیه، جوایز مختلف و دیگر بخش ها است که آن را با دیگر بازی های شهر سازی متفاوت می‌کند. هرچند پرداخت های درون برنامه ای نسبت به دیگر بازی ها بیشتر است و بازی تلاش زیادی می‌کند که از این پرداخت ها استفاده شود. مدیریت بخش های مختلف در این بازی پیچیده تر است و اگر از علاقه مندان این نوع مدیریت دقیق نیستید، بازی Pocket City بیشتر مناسب شماست.

بازی The Sims Mobile

بازی The Sims Mobile

کمتر کسی است که سری Sims را نشنیده یا تجربه نکرده باشد. این بازی به صورت رسمی توسط EA حال برای موبایل نیز منتشر شده است و دارای همان گیم پلی و عناصر نسخه رایانه های شخصی است. شما افراد را درست می‌کنید، به آنها اسم می‌دهید، مهارت های آنها را مشخص و زندگی را شروع می‌کنید. امکان شخصی سازی گسترده ای در بازی از جمله ظاهر، مو، مد، لوازم آرایشی و دیگر موارد وجود دارد. همچنین فعالیت های مختلفی برای انجام و سرگرم شدن در Sims Mobile ممکن است، بازیکنان حتی می‌توانند در حالت چند نفره با دیگر بازیکنان ارتباط داشته باشند. البته، شما همچنین می‌توانید خانه بسازید، آن را شخصی سازی کنید و وسایل مختلف در آن قرار دهید. تقریبا این بازی توانسته به خوبی همان حس و تجربه نسخه یارانه را به بازیکنان موبایل منتقل کند.

بازی Soccer Manager 2019

بازی Soccer Manager 2019

Soccer Manager 2019 بسیار شبیه به بازی Motorsport Manager Mobile 3 است، اما هدف در این بازی مدیریت یک باشگاه فوتبال است. بازیکنان کنترل یک باشگاه را بدست می‌گیرند، بازیکنان خود را بهبود می‌بخشند، در نقل و انتقالات شرکت می‌کنند و به رقابت می‌پردازند. در بازی بیش از ۸۰۰ تیم از ۳۳ کشور وجود دارد. از دیگر ویژگی های بازی می‌توانیم به مذاکرات قرارداد، تبلیغات و مشاهده زنده مسابقات اشاره کنیم. دوست داران فوتبال اگر به دنبال بازی مدیریت یک تیم فوتبالی بوده اند، قطعا این یک بازی مناسب برای آنها خواهد بود.

بازی Star Traders

بازی Star Traders

اساسا این یک بازی استراتژیک است، اما به همان دلیلی که بازی Godus را در لیست قرار دادیم، این بازی را نیز در این لیست آورده ایم. زیرا در این بازی، بازیکنان باید یک وظیفه را در فضا شبیه سازی کنند و آن تجارت و ارتباطات بین سیاره ای است. بازیکنان می‌توانند با جناح ها و سیاره های مختلف ارتباط بگیرند، اتحاد تشکیل دهند و تجارت کنند و در این بین سیارات و بخش های جدید فضا را کشف کنند. این بازی بازی دارای گیم پلی عمیق است و به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا با روش های مختلفی به بازی بپردازند. شما می‌توانید یک دزد فضایی، یک مبارز نهایی یا صرفا یک تاجر باشید. موضوعی که باعث می‌شود این بازی بسیار سرگرم کننده و متنوع باشد.

بازی Tropico

بازی Tropico

Tropico یکی دیگر از بازی های جدید و خوش ساخت این لیست است. این یک بازی شهر سازی، با این تفاوت که این بار مدیریت یک کشور در دست بازیکن است. شما مدیریت یک کشور جزیره ای کوچک در کارائیب را برعهده دارید و در طی مسیر ساخت کشور خود، با چالش های متفاوتی مواجه می‌شوید که می‌توانید در آنها تصمیم گیری و سرنوشت مردم خود را رقم بزنید. بازیکنان می‌توانند کشور خود را به شکل های مختلفی بسازند و براساس همین موضوع اتفاقات متفاوتی را نیز تجربه کنند. در بازی المان های سیاست نیز وجود دارد و بازیکنان می‌توانند روابط خود را با کشورهای جهان مشخص کنند.

بازی Zombie Combat Simulator

بازی Zombie Combat Simulator

این بازی جذاب و سرگرم کننده را از روی تصاویر قضاوت نکنید! در این شبیه ساز آخرالزمان بازیکنان می‌توانند زامبی ها، سربازان و دیگر موارد را در نقاط مختلف نقشه قرار دهند و سپس مشاهده کنند که کدام طرف پیروز خواهد شد. بازیکنان همچنین می‌توانند مواری مانند سلامتی، مقاومت در برابر صدمه و سلاح قابل حمل افراد را تغییر دهند. علاوه بر تمام این ویژگی ها، حالت سوم شخصی نیز وجود دارد که بازیکنان می‌توانند کنترل یک شخصیت را در این حالت بدست گیرند. در بازی تقریبا هیچ داستان یا ماموریتی وجود ندارد، اما بازی این امکان را می‌دهد تا هر مرحله و سناریو که می‌خواهید را در آن بسازید. همچنین بازی دارای حالت های مختلف چند نفره به صورت آنلاین و آفلاین است که می‌تواند گزینه خوبی برای سرگرمی با دوستان شما باشد.

به پایان لیست بهترین بازی های شبیه سازی موبایل در سال ۲۰۲۰ رسیدیم، اگر از نظر شما بازی های دیگری نیز لایق حضور در این لیست هستند، در قسمت نظرات به ما اعلام کنید. همچنین اگر بازی های این لیست را تجربه کرده اید، می‌توانید نظر خود را نسبت به آنها با ما به اشتراک بگذارید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *