امکانات جدید گوشی های شیائومی با آپدیت به اندروید ۱۰

 

اندروید 10 شیائومی
امکانات جدید گوشی های شیائومی با آپدیت به اندروید ۱۰

 

همان طوری که انتظار می رفت، حالا بعد از گذشت چند ماه از معرفی اندروید ۱۰ توسط گوگل و انتشار آن بر روی گوشی پیکسل این کمپانی، یک به یک شرکت ها و برندهای فعال در حوزه تولید گوشی های هوشمند، به روز رسانی جدیدی را برای گوشی های خود منتشر می کنند. این به روز رسانی باعث آپدیت سیستم عامل گوشی های هوشمند به اندروید ۱۰ می شود. برند شیائومی که یکی از برندهای مشهور در زمینه تولید گوشی های هوشمند با سیستم عامل اندروید است، حالا آپدیت اندروید ۱۰ را با نسخه جدید رابط کاربری خود یعنی MIUI 11 برای کاربرانش منتشر کرده است.

در ادامه بررسی خواهیم کرد که اندروید ۱۰ برای کدام یک از گوشی های شیائومی منتشر شده یا خواهد شد و قرار است با این آپدیت چه ویژگی های جدیدی به گوشی های هوشمند اضافه شود.

گوشی های شیائومی که اندروید ۱۰ را دریافت می کنند

شیائومی گوشی های خود را برای دریافت آپدیت اندروید ۱۰ به دو دسته تقسیم کرده است. همان طور که می دانید شرکت شیائومی یک برند چینی است که محصولات آن در سراسر دنیا عرضه می شود. به همین خاطر شیائومی برخی از گوشی های خود را که در بازار جهانی وجود دارند آپدیت کرده و برخی از گوشی هایش را تنها در کشور چین به اندروید ۱۰ به روز رسانی می کند.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

آپدیت جهانی اندروید ۱۰ شیائومی

  • Poco X2
  • Poco F1
  • Redmi Note 8 Pro
  • Xiaomi Mi 8 Pro
  • Xiaomi Mi 8
  • Xiaomi Mi Mix 2S
  • Xiaomi Mi Mix 3
  • Xiaomi Mi A2 Lite
  • Redmi Note 8T
  • Xiaomi Mi A3

آپدیت کشور چین اندروید ۱۰ شیائومی

  • Xiaomi Mi Max 3
  • Xiaomi Mi 8 Lite
  • Xiaomi Mi 8 SE
  • Xiaomi Mi Note 10
  • Redmi Note 7 Pro
  • Xiaomi Mi 9 SE
  • Xiaomi Mi 9T

امکانات عمومی اندروید ۱۰

برخی از امکانات به صورت عمومی در اندروید ۱۰ وجود دارد و تمامی کاربران می توانند از آن ها استفاده کنند. در این بخش به بررسی این امکانات عمومی خواهیم پرداخت و هر یک را بررسی خواهیم کرد:

  • اولین قابلیت اندروید ۱۰، Live Caption نام دارد که به صورت زنده برای ویدیوهای در حال پخش، زیرنویس تولید می کند و صحبت های انجام شده در ویدیو را در قالب زیرنویس به کاربر نمایش می دهد.
  • قابلیت دیگر اندروید جدید گوگل Smart Reply است که در اندروید ۹ برخی از گوشی هایی با Android One شاهد این قابلیت بودیم. به طور مثال زمانی که پیامی برای ارسال می شود، گوگل به صورت اتوماتیک چندین گزینه را به شما پیشنهاد می دهد تا از آن ها برای پاسخ استفاده کنید.
  • Sound Amplifier امکان دیگری در اندروید ۱۰ است که باعث شده تا صدا گوشی با کیفیت تر، بدون نویز پس زمینه و بسیار واضح شنیده و ضبط شود. شما می توانید با وصل کردن میکروفون به گوشی از این قابلیت جدید اندروید ۱۰ استفاده کنید.
  • قابلیت Gesture Navigation به شما اجازه می دهد تا با کشیدن انگشت خود بر روی صفحه دستورات مختلفی به گوشی اندروید خود بدهید. استفاده از این امکان باعث سریع تر شدن فرآیندها می شود.
  • حالت شب سراسری امکان دیگری است که بر روی تمامی گوشی های اندروید ۱۰ اجرا خواهد شد و علاوه بر مراقبت از مغز در برابر نور آبی صفحه در تاریکی باعث افزایش طول عمر باتری نیز خواهد شد.
  • گوگل در اندروید ۱۰ برای گوشی های تاشو و ۵G امکانات مختلفی را ارائه داد تا بتوانند به راحتی در این دستگاه ها از اندروید ۱۰ استفاده کنند.
  • گوگل اعلام کرده که بروزرسانی های امنیتی بسیار سریع تر منتشر خواهد شد.
  • در اندروید ۱۰ شاهد ۶۵ ایموجی جدید و قابلیت اشتراک گذاری اطلاعات وای فای از طریق QR Code خواهیم بود. گوگل همین طور به کاربران اجازه می دهد تا پیش از اشتراک گذاری سریع فایل ها در اپلیکیشن های مختلف بتوانند پیش نمایشی از آن را مشاهده کنند تا در صورت اشتباه در ارسال، فایل را صحیح کنند.
  • در بخش مدیریت باتری نیز سیستم هوشمندی که در اندروید ۹ برنامه های استفاده نشده را تشخیص داده و آن ها را می بست حالا دقیق تر و با کیفیت تر از قبل در اندروید ۱۰ حضور خواهد داشت.

ویژگی های اندروید ۱۰ برای گوشی های شیائومی

امکان تعیین دسترسی ها اپلیکیشن ها

در وهله اول گوشی های شیائومی که اندروید ۱۰ را دریافت می کنند این امکان را به کاربران می دهند تا در تنظیمات Privacy بتوانند بیشتر از قبل بر روی دسترسی های اپلیکیشن ها نظارت داشته باشند و مشخص کنند که دوست دارند هر برنامه به چه میزان به قابلیت های مختلف گوشی شیائومی دسترسی داشته باشد.

دسترسی درون برنامه ای به GPS

در آپدیت اندروید ۱۰ کاربران شیائومی می توانند گزینه جدیدی را برای دسترسی لوکیشن تعیین کنند. آن ها می توانند در زمان درخواست دسترسی به GPS و لوکیشن، با انتخاب گزینه Allow only while the app is in use تنها در زمانی که برنامه در حال اجرا است به آن دسترسی GPS بدهند و زمانی که برنامه در پس زمینه اجرا می شود دسترسی آن به GPS گوشی قطع خواهد شد.

حالت شب سراسری

قابلیت دیگر اندروید ۱۰، Global Dark Mode نام دارد که به کاربران اجازه می دهد تا بتوانند تمامی سیستم عامل خود و اپلیکیشن هایی که نصب می کنند را با یک گزینه به حالت شب ببرند. این گزینه حالا به کاربران اجازه می دهد تا بتوانند به صورت یکپارچه حالت شب صفحه نمایش گوشی خود را مدیریت کنند.  حالت شب سراسری امکان است که بر روی تمامی گوشی های اندروید ۱۰ اجرا خواهد شد و علاوه بر مراقبت از مغز در برابر نور آبی صفحه در تاریکی باعث افزایش طول عمر باتری نیز خواهد شد.

 

حالت تمرکز

ویژگی دیگر اندروید ۱۰ برای گوشی های شیائومی که در حال حاضر در نسخه بتا قرار دارد Focus Mode است. در این حالت برای مدت زمان مشخصی کاربر اجازه دسترسی و بازکردن گوشی را نخواهد داشت. این حالت برای زمان هایی که نیاز به تمرکز دارید به کار می رود.

چت حبابی

قابلیت دیگر اندروید ۱۰ در گوشی های شیائومی چت حبابی است که یکی از امکانات اصلی اندروید ۱۱ خواهد بود و به این صورت است که شما می توانید در هر برنامه ای که هستید، در کنار کار اصلی خود شروع به چت کردن و پیام دادن کنید. البته برای دسترسی به این ویژگی می توانید در تنظیمات Developer این قابلیت را فعال و از آن استفاده کرد. خوشبختانه امکان تغییر رنگ چت های حبابی نیز در اندروید ۱۰ گوشی های شیائومی در دسترس است.

 

امکانات عمومی اندروید ۱۰

برخی از امکانات به صورت عمومی در اندروید ۱۰ وجود دارد و تمامی کاربران می توانند از آن ها استفاده کنند. در این بخش به بررسی این امکانات عمومی خواهیم پرداخت و هر یک را بررسی خواهیم کرد.

کپشن و زیرنویس زنده

 

اولین قابلیت اندروید ۱۰، Live Caption نام دارد که به صورت زنده برای ویدیوهای در حال پخش زیرنویس تولید می کند و صحبت های انجام شده در ویدیو را در قابلیت زیر نویس به کاربر نمایش می دهد. این ویژگی برای افراد ناشنوا و کسانی که دوست دارند تا صحبت های انجام شده در ویدیو برای آن ها به صورت متن به نمایش در بیاید گزینه فوق العاده ای است.

پاسخ هوشمندانه به پیام ها

قابلیت دیگر اندروید جدید گوگل Smart Reply است که در اندروید ۹ برخی از گوشی هایی با Android One شاهد این قابلیت بودیم. به طور مثال زمانی که پیامی برای ارسال می شود، گوگل به صورت اتوماتیک چندین گزینه را به شما پیشنهاد می دهد تا از آن ها برای پاسخ استفاده کنید. البته در حال حاضر این ویژگی تنها برای زبان انگلیسی یا چند زبان مهم فعال است و در حال حاضر نباید برای پیام های فارسی توقع چنین امکانی را داشته باشیم.

بهبود کیفیت صدا و کاهش نویزهای محیط

 

Sound Amplifier امکان دیگری در اندروید ۱۰ است که باعث شده تا صدا گوشی با کیفیت تر، بدون نویز پس زمینه و بسیار واضح شنیده و ضبط شود. شما می توانید با وصل کردن میکروفون به گوشی از این قابلیت جدید اندروید ۱۰ استفاده کنید.

 

فرمان های حرکتی

قابلیت Gesture Navigation به شما اجازه می دهد تا با کشیدن انگشت خود بر روی صفحه دستورات مختلفی به گوشی اندروید خود بدهید. استفاده از این امکان باعث سریع تر شدن فرآیندها می شود. در این سیستم شما می توانید در هنگام کار با یک اپلیکیشن با کشیدن انگشتان خود از چپ به راست یک فرمان مخصوص مثل بازگشت به صفحه اصلی را به گوشی بدهید یا موارد مشابه آن.

سازگاری بیشتر با گوشی های تاشو و ۵G

گوگل در اندروید ۱۰ برای گوشی های تاشو و ۵G امکانات مختلفی را ارائه داد تا بتوانند به راحتی در این دستگاه ها از اندروید ۱۰ استفاده کنند.

افزایش سرعت به روز رسانی های امنیتی

گوگل اعلام کرده که بروزرسانی های امنیتی بسیار سریع تر منتشر خواهد شد. این افزایش سرعت و تعداد به روز رسانی های امنیتی باعث می شود تا کاربران در برابر آسیب های احتمالی که سبب آن ویروس ها، تروجان ها و… است در امان بمانند.

ایموجی های جدید

در اندروید ۱۰ شاهد ۶۵ ایموجی جدید خواهیم بود که از آن ها می توانید برای جذابیت بیشتر پیام های خود استفاده کنید.

اشتراک گذاری اطلاعات وای فای با QR

قابلیت اشتراک گذاری اطلاعات وای فای از طریق QR Code در اندروید ۱۰ فراهم شده است. این گزینه به کاربران امکان می دهد تا بتوانند یک وای فای را بدون معلوم شدن رمز آن به اشتراک بگذارند.

پیش نمایش فایل ها پیش از ارسال

گوگل همین طور به کاربران اجازه می دهد تا پیش از اشتراک گذاری سریع فایل ها در اپلیکیشن های مختلف بتوانند پیش نمایشی از آن را مشاهده کنند تا در صورت اشتباه در ارسال، فایل را صحیح کنند.

مدیریت باتری

در بخش مدیریت باتری نیز سیستم هوشمندی که در اندروید ۹ برنامه های استفاده نشده را تشخیص داده و آن ها را می بست حالا دقیق تر و با کیفیت تر از قبل در اندروید ۱۰ حضور خواهد داشت.

 

 

موارد گفته شده ویژگی ها و امکاناتی است که در اندروید ۱۰ برای گوشی های شیائومی می توانیم شاهد آن ها باشیم و از این ویژگی ها و امکانات استفاده بهینه کنیم.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *