معرفی ۱۰ اپلیکیشن و برنامه مفید برای دورکاری و کار در منزل

کار در منزل فواید زیادی دارد، شما می‌توانید برنامه ریزی بهتری داشته باشید، از زمان استفاده بیشتری کنید و هر روز در رفت و آمد نباشید. مشکلاتی که کرونا نیز ایجاد کرده است افراد را بیشتر به سمت  دورکاری و کار در منزل کشانده است. اما کار در منزل در کنار فواید خود، مشکلاتی نیز دارد. بعضی زمان ها کم شدن عملکرد، عدم تمرکز و نبود برنامه ریزی می‌تواند به نتیجه کار در منزل آسیب وارد کند. اما برنامه ها و اپلیکیشن‌های دورکاری می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند.  در ادامه ۱۰ اپلیکیشن مفید برای دورکاری و کار در منزل برای کمک به افراد شاغل در منزل معرفی خواهیم کرد. ابزارها و برنامه هایی که به افراد دورکار برای برقراری تعادل میان کار و زندگی کمک می‌کند. لیست این برنامه ها:

  • برنامه Slack – راهکاری برای ارتباط از راه دور با هم تیمی ها
  • برنامه Zoom – تماس تصویری و صوتی به صورت گروهی یا یک به یک
  • برنامه Toggl – پیگیری مدت زمان مورد نیاز برای انجام وظایف روزانه
  • برنامه Google Drive – ایجاد و نگهداری اسناد، فضای ذخیره سازی ابری و اشتراک گذاری فایل
  • برنامه Calendar – مدیریت تمام رویداد ها و جلسات تقویم در یک نرم افزار
  • برنامه Spark – یک ابزار ایمیل هوشمند که باعث ‌شود شلوغی ایمیل از بین رود و آن را تبدیل به فضایی مناسب برای پیگیری کارهای کسب و کار یا شخصی کند
  • برنامه Chrome Remote Desktop – دسترسی به سیستم از طریق هرجا و مکانی و اشتراک گذاری فایل
  • برنامه Zapier – صرفه جویی در زمان با انجام کارهای خودکار برای شما (مثال: ذخیره پیوست های ایمیل در گوگل درایو)
  • برنامه Daywise – برنامه ریزی اطلاع رسانی ها برای جلوگیری از ایجاد وقفه و مشکل در هنگام کار

همانطور که مشاهده می‌کنید سعی کرده ایم ابزارهای مختلفی برای انجام دادن کار های متنوعی لیست کنیم. در هر قسمت با کمی جستجو می‌توانید نمونه های مشابه را پیدا کنید و در صورت نیاز از آنها استفاده کنید. (به عنوان مثال، به جای استفاده از Chrome Remote Desktop می‌توان از Anydesk استفاده کرد) ما در این مقاله سعی کرده ایم در هر بخش نرم افزاری را معرفی کنیم که معتبر بوده و در اکثر دستگاه ها اجرا می‌شود. هرکدام از این نرم افزارها می‌تواند بهره وری شما را افزایش دهد و پیشنهاد می‌کنیم پس از خواندن این مقاله، اکثر این نرم افزارها را نصب کنید و اثر مثبت استفاده از آنها را خودتان تجربه کنید.

معرفی برنامه Slack

قابل نصب در پلتفرم های: ویندوز، مک، IOS، اندروید و وب

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

هزینه: رایگان همراه با نسخه پولی

نرم افزار Slack، یک پلتفرم پیام رسان است که برای تیم ها طراحی شده است و مناسب دورکاری و ارتباط از راه دور است. در این اپلیکیشن دورکاری، کانال هایی در برنامه وجود دارند که اعضای تیم می‌توانند به آنها بپیوندند یا آنها را ترک کنند. در این برنامه با دسته بندی های دقیق و مناسبی که وجود دارد، هیچکس پیام و اطلاع رسانی اضافه و نامربوط به خود را دریافت نمی کند. اعضای تیم همچنین این امکان را دارند تا در قسمت های جداگانه ای به گفت و گو بپردازند.

برنامه Slack

ویژگی های کلیدی نرم افزار Slack

  • پیام فوری: امکان ارتباط مستقیم و یکپارچه با تمام اعضای تیم.
  • وضعیت ها: کاربران می‌توانند وضعیت در دسترس بودن خود را در نرم افزار مشخص کنند.
  • اشتراک گذاری فایل: امکان اشتراک گذاری فایل های PDF، تصاویر، فیلم ها و دیگر فایل های متداول
  • تماس تصویری و صوتی: امکان برقراری ارتباط صوتی و تصویری از طریق خود نرم افزار.
  • اشتراک گذاری صفحه: مفید برای همکاری های تیمی و انجام کارهای مختلف.

هزینه استفاده اولیه از Slack رایگان است، در نسخه رایگان امکان ایجاد یک کارگاه و یک تیم کوچک وجود دارد. نسخه پولی که باید هزینه آن ماهیانه پرداخت شود، علاوه بر گسترش تعداد نفرات پشتیبانی شده، امکانات بیشتری نیز در اختیار مدیر تیم قرار می‌دهد. به هرحال چه تصمیم داشته باشید برای این نرم افزار هزینه کنید یا از نسخه رایگان آن استفاده کنید، Slack می‌تواند کمک بسیار خوبی برای افزایش بهره وری اعضای تیم و انجام هماهنگی ها باشد.

معرفی برنامه Zoom: اپلیکیشن برگزاری جلسات به صورت دورکاری

قابل نصب در پلتفرم های: ویندوز، مک، IOS، اندروید و وب

هزینه: رایگان همراه با نسخه پولی

نرم افزار Zoom یک مجموعه کامل برای ویدئو کنفرانس و ارتباط ویدیویی مشاغل مختلف است. امنیت بالای نرم افزار و راحتی استفاده از آن، Zoom را تبدیل به گزینه ای مناسب برای برقرار تماس های تصویری و صوتی تیم های حرفه ای می‌کند.

برنامه Zoom برنامه دورکاری

ویژگی های کلیدی نرم افزار Zoom:

  • جلسات ویدئویی: اعضای تیم می‌توانند از راه دور جلسات ویدئویی تیمی یا یک به یک انجام دهند.
  • تماس های صوتی: امکان برقراری تماس های صوتی به صورت گروهی یا یک به یک
  • وبینار: از Zoom می‌توان همچنین برای برگزاری وبینار استفاده شود
  • پیام رسانی: اعضای تیم می‌توانند به یکدگیر پیام ارسال کنند
  • اشتراک گذاری فایل: امکان اشتراک گذاری فایل ها در هنگام ارتباط تصویری یا صوتی و همچنین خارج از آن

برگزاری جلسات تصویری و صوتی با Zoom آسان است. نسخه رایگان Zoom برای تیم های کوچک کافی است. در Zoom و نسخه پولی آن، مدیر کافی است برای هر نفر هزینه بپردازد و این باعث صرفه جویی در هزینه های کلی می‌شود. در این نرم افزار مدیر این امکان را دارد تا ۱۰۰ نفر را در تیم دعوت کند و تا ۴۰ دقیقه به صورت رایگان جلسات را برگزار کند.

معرفی برنامه Chrome Remote Desktop: دسترسی به رایانه یا گوشی، از رایانه یا گوشی دیگر

قابل نصب در پلتفرم های: IOS، اندروید، مرورگر کروم

هزینه: رایگان

گاهی در زمان دورکاری و کار در منزل ممکن است نیاز داشته باشید که از راه دور به رایانه‌ای که در شرکت یا اداره خود دارید، دسترسی داشته باشید. Chrome Remote Desktop به شما امکان می‌دهد تا به طور ایمن به گوشی، تبلت یا سیستم های دیگر دسترسی پیدا کنید. این بدان معنی است که شما می‌توانید از هر کجا و در هر زمان و بدون نگرانی از خطرات امنیتی به دستگاه خود دسترسی داشته باشید و از فایل های مورد نیاز استفاده کنید. یکی از ویژگی های مثبت این نرم افزار، امکان استفاده تحت وب آن است. ویژگی که اکثر نرم افزار های مشابه آن را ندارند.

برنامه Chrome Remote Desktop دسترسی به رایانه محل کار در زمان کار در منزل

ویژگی های کلیدی نرم افزار Chrome Remote Desktop:

  • دسترسی از راه دور: دسترسی به تلفن همراه، رایانه یا هر دستگاه دیگری در هر نقطه و زمانی
  • پشتیبانی از راه دور: امکان دسترسی به سیستم مشتریان و یا اعضای تیم و انجام کارها
  • اشتراک گذاری صفحه: امکان به اشتراک گذاری صفحه دستگاه برای هماهنگی بیشتر با اعضا و یا انجام برخی کارها

یکی از عملکرد های مهم دیگر Chrome Remote Desktop امکان اتصال دستگاه شما به هم تیمی های دیگر است. این بدان معنی است که با استفاده از این نرم افزار، می‌توانید به همکاران اجازه دسترسی و ورود به سیستم خود را بدهید و همچنین شما نیز با دریافت اطلاعات مورد نیاز از آنها، به سیستم و دستگاه آنها دسترسی داشته باشید. معمولا این کار برای رفع مشکلات فنی مناسب است.

معرفی برنامه Toggl: ثبت و مدیریت زمان صرف‌شده برای فعالیت‌ها

قابل نصب در پلتفرم های: ویندوز، مک، IOS، اندروید، کروم و فایرفاکس

هزینه: رایگان همراه با نسخه پولی

یک نرم افزار مناسب کسانی که می‌خواهند همه چیز برنامه ریزی شده و دقیق باشد. با Toggl می‌توان متوجه شد که برای انجام هرکار، چقدر زمان صرف می‌شود. Toggl مخصوصا برای افرادی که به صورت دورکاری و از خانه کار انجام می‌دهند طراحی شده است و هدف آن کمک به فریلنسر ها است تا بتوانند به موقع کارها را انجام دهند و به ازای ساعت های مصرف شده هزینه دریافت کنند. همچنین فریلنسر ها با استفاده از Toggl می‌توانند به اطلاعاتی دست پیدا کنند که در پروژه های آینده به آنها کمک کند.

برنامه Toggl برنامه مدیریت زمان در هنگام دورکاری

ویژگی های کلیدی نرم افزار Toggl:

  • تایمر: ببینید که چه مقدار زمان برای انجام کاری توسط شما (یا هم تیمی ها) نیاز است.
  • افزایش بهره وری: بررسی کنید که آیا به مقدار کافی نسبت به زمانی که می‌گذارید به شما پرداخت می‌شود؟
  • گزارشات: ببینید که در زمان تعیین شده چقدر می‌توانید کار کنید.
  • کراس پلتفرم: این نرم افزار به دلیل دارا بودن نسخه تحت وب، در هر دستگاه و هر زمانی قابل استفاده است و می توانید به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید.

ااگر به صورت دورکاری فعالیت می‌کنید، Toggl می‌تواند به شما برای افزایش بهره وری کمک کند. همچنین با ردیابی و ارائه گزارشات، می‌تواند عملکرد فردی یا تیمی را بررسی کند و اطلاعات مفیدی در اختیار تیم قرار دهد. نرم افزار Toggl رایگان است اما برای ویژگی های تیمی و چند نفره آن باید خریداری شود.

معرفی برنامه Spark

قابل نصب در پلتفرم های: مک، IOS، اندروید

هزینه: رایگان همراه با نسخه پولی

ایمیل ها با تمام فواید خود، می‌توانند قاتل زمان شما باشند. خوشبختانه، Spark می‌تواند به شما در این موضوع کمک کند. نرم افزار Spark یک سرویس گیرنده ایمیل هوشمند است که به صورت خودکار ایمیل های دریافتی شما را جمع آوری و طبقه بندی می‌کند. همچنین این نرم افزار به شما امکان می‌دهد تا ایمیل هایی که مهم نیستند را مشخص کنید و با اعمال فیلتر، آنها را در لیست خود مشاهده نکنید.

برنامه Spark

ویژگی های کلیدی نرم افزار Spark:

  • اینباکس هوشمند: اینباکس خود را خلوت کنید، با قابلیت Smart Search هر پیامی را به راحتی پیدا کنید و با اعمال فیلتر از شر ایمیل های مزاحم راحت شوید.
  • اعلان هوشمند: فقط برای ایمیل هایی که واقعا مهم هستند اطلاع رسانی دریافت کنید.
  • اختصاص دادن ایمیل: ایمیل های مخصوصی را به اعضای تیم اختصاص دهید تا آنها بررسی کنند.
  • ایمیل تیم: پیش نویس مشترک، چت فوری و نظرات خصوصی برای اعضای تیم
  • ارسال زمان بندی شده ایمیل: برنامه ریزی کنید تا ایمیل ها خودکار در زمان های مشخص شده ارسال شوند.
  • یادآوری ها: برای ایمیل های مهم یادآور تنظیم کنید.

Spark همچنین مجموعه ای از ابزارها برای همکاری های تیمی ارائه می کند. از جمله دسترسی به ایمیل مشترک که به وسیله آن اعضای تیم بدون معطلی می‌توانند ایمیل های مورد نظر را در آن آدرس دریافت کنند.

نسخه رایگان این نرم افزار برای تیم های کوچک و انجام فعالیت های دورکاری کافی خواهد بود. نسخه پولی علاوه بر افزایش تعداد نفرات، برخی ویژگی های دیگر را نیز باز می‌کند.

معرفی برنامه Google Drive

قابل نصب در پلتفرم های: ویندوز، مک، IOS، اندروید و مروگر

هزینه: رایگان

یک ابزار رایگان و مفید دیگر از گوگل. Google Drive حافظه ابری و اشتراک گذاری فایل و عکس است و می‌تواند در همکاری های تیمی و اشتراک گذاری های مورد نیاز آن بسیار مفید باشد. یکی از نقاط قوت این نرم افزار، پشتیبان گیری مداوم و آنلاین از Google Docs است و فایل های شما همواره ذخیره می‌شوند. تنها مشکل این موضوع، پیش نیاز بودن اینترنت برای استفاده از آن است.

برنامه Google Drive

ویژگی های کلیدی نرم افزار Google Drive:

  • اسناد: فایل های ورد، صفحات و مقالات، اسناد مختلف به صورت رایگان پشتیبان گیری می‌شوند.
  • فضای ذخیره سازی ابری: ویژگی که باعث می‌شود این نرم افزار مناسب تیم ها و همکاری های دورکاری باشد.
  • همکاری: این امکان وجود دارد که اعضای تیم همزمان بر روی پرونده های Google Docs کار کنند و این تغییرات، همان لحظه برای دیگران نیز قابل مشاهده باشد. ویژگی که Microsoft Drive فاقد آن است.

گوگل درایو به کمک ابزار Google Docs به شما و سایر اعضای تیم اجازه می‌دهد تا همزمان بر روی اسناد و صفحات کار کنید. هیچ تاخیری وجود ندارد و همه اعضا می‌توانند تغییرات انجام شده روی فایل‌ها را به صورت زنده مشاهده کنند.

برای اکثر افراد نسخه رایگان گوگل درایو با ۱۵ گیگ فضا باید کافی باشد. اما اگر به فضای ذخیره سازی ابری بزرگتری نیاز دارید، این امکان وجود دارد که با پرداخت هزینه فضای ذخیره سازی خود را ارتقا دهید.

معرفی برنامه Calendar

قابل نصب در پلتفرم های: IOS، اندروید و نسخه وب

هزینه: رایگان همراه با نسخه پولی

در حالی که Google Calendar یک نرم افزار عالی برای تقویم است، اما برخی ویژگی های پیشرفته که مناسب افراد دورکار و همکاری های تیمی باشد را ارائه نمی‌دهد. یک گزینه جایگزین و عالی، نرم افزار Calendar است که تمام تقویم ها و برنامه ریزی های روزانه شما را در یک مکان قرار می‌دهد.

برنامه Calendar

ویژگی های کلیدی نرم افزار Calendar:

  • یک تقویم، برای همه تقویم ها: Calendar با دیگر تقویم ها (مانند Google Calendar, Outlook و …) ادغام می‌شود تا نیازی به جا به جای میان برنامه های مختلف را نداشته باشید.
  • همگام سازی رویدادها: چه در این تقویم وقایع را ثبت کنید چه در دیگر تقویم ها، فرقی نمی‌کند زیرا Calendar همه را در خود جمع آوری می‌کند.
  • برنامه ریزی آسان: تنظیم قرار برای جلسات تیمی بدون نیاز به ارسال ایمیل و یا دیگر روش ها.
  • تجزیه و تحلیل: Calendar سیستم تجزیه و تحلیل ارائه می‌دهد که به افزایش بهره وری شما می‌تواند کمک کند.
  • رونوشت جلسات: رونوشت های خودکار از جلسات شما.

گذشته از ویژگی ادغام همه برنامه های تقویم، که ویژگی بسیار مفیدی نیز است، Calendar دارای یک ویژگی منحصر برای افرادی است که جلسات زیادی دارند. دیگران می‌توانند با مشاهده تقویم شما، ساعت ها و تاریخ های خالی را مشاهده و با انتخاب یکی از آنها به شما اعلام کنند که در چه روز و ساعتی با شما جلسه خواهند داشت. این ویژگی از تماس های تصویری، صوتی و ایمیل های گیج کننده بین اعضا جلوگیری می‌کند.

معرفی برنامه Zapier

قابل نصب در پلتفرم های: ویندوز، مک، IOS، اندروید و تحت وب

هزینه: رایگان همراه با نسخه پولی

Zapier یک ابزار خودکار است که موجب صرفه جویی در زمان شما با انجام کارهای تکراری می‌شود. این نرم افزار می‌تواند بین دیگر نرم افزارها ارتباط برقرار کند و وظایفی را انجام دهد. به عنوان مثال، می‌تواند فایل های دریافتی و ارسالی ایمیل را در فضای ذخیره سازی ابری ارسال و ذخیره کند.

کارهای زیادی می‌توان با Zapier انجام داد که همگی توسط شما قابل تنظیم و ویرایش هستند.

برنامه Zapier

ویژگی های کلیدی نرم افزار Zapier:

  • یکپارچه سازی برنامه ها: با معرفی کردن برنامه های مورد علاقه خود، بین آنها ارتباط ایجاد کنید و بگذارید Zapier برخی کارها را خودکار انجام دهد.
  • وظایف خودکار: انجام دادن کارهای تکراری تنظیم شده به صورت خودکار.
  • Zaps: فهرست کارهای خودکار از پیش ساخته شده، برای راحتی کار شما.
  • اتوماسیون سفارشی: اگر کار خودکار مناسب خود را در Zaps پیدا نکردید، خودتان آن را بسازید.

Zapier یک نرم افزار ساده است و می‌تواند کارهای بسیاری را برای شما انجام دهد. کارهایی که وقتی بر عهده Zapier گذاشته شوند، زمان زیادی را برای شما آزاد می‌کنند. از گذشته گفته اند که زمان، طلا است و این به خوبی اهمیت کار این نرم افزار را نشان می‌دهد. نگذارید کلمه «ساده» شما را فریب دهد، کارهای خارق العاده Zapier باعث می‌شود پس از مدتی استفاده به آن معتاد شوید.

معرفی برنامه Daywise

قابل نصب در پلتفرم های: اندروید

یکی از عواملی که باعث می‌شود حواس فرد پرت شود و از کار جا بماند، اطلاع رسانی های گوشی همراه است. تماس از دست رفته، پیامک ها، اطلاع رسانی پیام رسان ها مانند تلگرام می‌توانند ساعت ها فرد را مشغول کنند. Daywise یک راه حل برای این موضوع است. در این نرم افزار می‌توانید بازه های زمانی را مشخص کنید که در این بازه ها هیچ اطلاع رسانی را بر روی گوشی دریافت نکنید. پس از اتمام بازه زمانی، برنامه با جزئیات به شما نشان می‌دهد که در آن فاصله چه اطلاع رسانی هایی دریافت کرده اید. این موضوع می‌تواند به بهره وری شما و افزایش سرعت کارها بسیار کمک کند.

برنامه Daywise

ویژگی های کلیدی نرم افزار Daywise:

  • برنامه ریزی اعلان ها: شما تصمیم می‌گیرید که چه برنامه ای در چه زمانی به شما اعلان بدهد.
  • دسته بندی برنامه ها: به جای تنظیم یک به یک برنامه ها، از طریق گزینه دسته بندی همه را با هم انجام دهید.
  • صندوق ورودی: اعلان ها در هنگامی که ممنوع هستند، در صندوق برنامه ذخیره می‌شوند.
  • اعضای VIP: انتخاب مخاطبین استثنا که در زمان های ممنوعه بتوانند پیام دهند یا تماس بگیرند.
  • گزارش های استفاده از تلفن: بفهمید که چه مقدار در چه برنامه هایی از گوشی خود استفاده می‌کنید.

Daywise به شما این امکان را می‌دهد تا کنترل اعلان ها را بدست بگیرید و از اتلاف وقت خود جلوگیری کنید. تنها نکته منفی این برنامه، انحصاری بودن آن برای اندروید است.

همه چیز به بهره وری از زمان بستگی دارد

شما هرچه بیشتر کار می‌کنید، علاوه بر افزایش درآمد و موفقیت، احساس بهتری نیز خواهید داشت. شادی، کاهش استرس و روابط قوی تر با افراد از جمله مزایای برنامه ریزی صحیح در هنگام دورکاری است. اما با رویکرد اشتباه، دورکاری می‌تواند تبدیل به کابوسی برای افراد شود و علاوه بر افزایش استرس، روابط فرد را تحت تاثیر قرار دهد و مختل کند.

همه چیز به بهره وری از زمان بستگی دارد. برنامه های معرفی شده در این مقاله می‌توانند کمک بسیار خوبی برای افزایش بهره وری شما باشند و کمک کنند تا کارهای شما بهتر و سریعتر انجام شوند.

نظر شما چیست؟ آیا از این نرم افزار های معرفی شده استفاده کرده اید؟ چه نرم افزارهای معرفی نشده دیگری را شایسته حضور در این لیست می‌دانید؟

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *