Evernote بهترین اپلیکیشن یادداشت برداری برای رایانه و تلفن همراه

اگر به دنبال ابزاری برای یادداشت برداری در محیط‌ها و موقعیت‌های مختلف، دسته بندی یادداشت‌ها و دسترسی آسان و دائمی به یادداشت‌های خود از روی موبایل، تبلت و کامپیوتر هستید، پیشنهاد من به شما بهره‌گیری از اپلیکیشن Evernote است.

با اپ یادداشت برداری Evernote یادداشت‌های خود را در همه جا و همه وقت به همراه دارید.
با Evernote یادداشت‌های خود را در همه جا و همه وقت به همراه دارید.

اورنوت روی سیستم عامل‌های رایج رایانه و موبایل (ویندوز، مک، اندروید، آی اُ اس، بلک بری و …) قابل نصب است و یادداشت‌های شما روی تمام دستگاه های شما در دسترس خواهد بود. برای شروع کار با Evernote، کافی است به آدرس evernote.com بروید، و یک حساب کاربری برای خود بسازید. حالا می‌توانید هر کدام از برنامه های موجود برای سیستم عامل‌های مختلف را دریافت و بر روی رایانه، لپتاپ، تبلت و گوشی همراه خود نصب کنید. هنگام شروع به کار با برنامه، شما نام کاربری و پسورد خود را وارد خواهید کرد. حالا تمام یادداشت‌هایی که می‌نویسید در حساب کاربری شما ذخیره شده و روی تمام دستگاه های شما همگام سازی (Synchronize) می‌شود. به این ترتیب، یادداشتی که در مسیر بین خانه و محل کارتان در گوشی همراهتان نوشته‌اید، بر روی رایانه شما در خانه و محل کار نیز در دسترس خواهد بود. یا اطلاعات مربوط به شماره حساب‌ها و شماره کارت‌های خود را که در رایانه‌تان در منزل وارد این برنامه کرده‌اید، همیشه در گوشی همراهتان در دسترس شماست.

تصویری از محیط کاربری Evernote روی تلفن همراه
تصویری از محیط کاربری Evernote روی تلفن همراه

نسخه‌ی موبایلی Evernote دارای یک رابط کاربری ساده و زیبا است که دسترسی به یادداشت‌های متنی شما را به صورت آفلاین نیز فراهم می‌کند. شما می‌توانید بدون اتصال به اینترنت، روی موبایل خود یادداشت برداری کنید. این یادداشت‌ها روی حافظهٔ تلفن همراه شما ذخیره می‌شود و زمانی که گوشی شما به اینترنت دسترسی داشته باشد، یادداشت‌های جدید شما از روی گوشی، بر روی دیگر دستگاه‌هایتان همگام سازی خواهد شد. همچنین در صورتی که وضعیتی برای شما پیش بیاید که به هیچ یک از دستگاه‌های خودتان دسترسی نداشته باشید، می‌توانید با رفتن به آدرس evernote.com و وارد کردن نام کاربری و گذرواژهٔ خود، از طریق نسخهٔ تحت وب این نرم افزار، به یادداشت‌های خود دسترسی داشته باشید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

این برنامه امکان دسته‌بندی یادداشت‌ها در دفترچه یادداشت (Notebook)های مختلف، برچسب زنی به یادداشت‌ها، الصاق عکس، صدا و موقعیت مکانی به یادداشت‌ها، جستجو در میان یادداشت‌ها و اشتراک گذاری یادداشت‌ها را نیز برایتان فراهم می‌کند. Evernote علاوه به برنامهٔ اصلی‌اش، یک سری برنامه‌های جانبی نیز دارد، که بهره‌گیری از این برنامه برای کاربردهای مختلف را آسان‌تر می‌کند. مثلا Evernote Web Clipper افزونه‌ای است که روی مرورگر شما (کروم، فایرفاکس، سافاری، اکسپلورر) نصب می‌شود و به کمک این افزونه شما می‌توانید به راحتی تکه ای دلخواه از یک صفحهٔ وب را در قالب یک یادداشت در اورنوت ذخیره کنید.

یادداشت بردای برای کارهای علمی، نگه داری و دسته بندی انواع ایده های کاری، هنری و ادبی شما، تهیهٔ لیست کارهایی که باید انجام شوند، ضبط صدای جلسات به همراه یادداشت برداری‌های شما حین جلسه، نوت برداری سر کلاس درس، تهیهٔ لیست خرید منزل، به خاطر سپاری کافه‌ها، رستوران‌ها و غذاهای مورد علاقهٔ شما بخشی از کارهایی است که شما با این اپ جذاب می‌توانید انجام دهید.

اگر اشتیاق کافی برای استفاده از این برنامهٔ عالی را در خود می‌بینید، به وب سایت Evernote بروید، نام نویسی کنید، و این برنامه را بر روی دستگاه‌هایی که استفاده می‌کنید، دریافت و نصب نمایید. برای نصب این برنامه روی گوشی اندرویدی خود، می‌توانید Evernote را از بازار دریافت کنید. برای کسانی که آیفون دارند، Evernote در اپ‌استور در دسترس است. امیدوارم شما هم مثل من بتوانید با این اپلیکیشن مفید زندگی را برای خود آسان‌تر کنید. اگر نظری در مورد این اپ دارید، درب قسمت کامنت ها به روی شما باز است!

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

یک دیدگاه برای «Evernote بهترین اپلیکیشن یادداشت برداری برای رایانه و تلفن همراه»

  1. با سلام
    چگونه ever note خود را از گوشی سامسونگ به htc منتقل کنم
    نکته این است که صفحه گوشی قبلی (سامسونگ ) سوخته است

    هر چه میخواهم evernote را در گوشی جدید نصب کنم نمی شود حتی در گزینه فراموش کردن رمزهم اتفاقی نمیافتد

    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *