آمریکا تحریم فروش لوازم ارتباطی و کامپیوتری را لغو می‌کند

وندى شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا از لغو تحریم‌ فروش تلفن همراه و لوازم کامپیوتری به ایران خبر داد و گفت: «آمریکا هم‌چنین در پی رفع موانع فروش مواد غذایی و دارو به ایران است».

لوازم ارتباطیشرمن که به نمایندگی از آمریکا در گروه ۱+۵ با ایران مذاکره می‌کند، به بی‌بی‌سی گفت که پنج‌شنبه ۳۰ مه (۹ خرداد) مجوز کلى براى لغو این تحریم‌ها صادر شده است و راه براى فروش قانونى وسایل ارتباطى به ایران باز می‌شود. او گفت: «دولت آمریکا این تصمیم را گرفته است تا تحریم‌ها مانعى براى استفاده از تکنولوژى‌هایى که مردم براى ارتباط بهتر و سریع‌تر به آنها نیاز دارند، ایجاد نکند. با لغو تحریم‌ها، راه برای فروش یسته‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به ایران باز خواهد شد».

خانم شرمن یادآوری کرد که دولت آمریکا سه سال پیش هم تعدادی از اقلام و نرم‌افزارهای ارتباطی را از شمول تحریم‌ها خارج کرده بود. او گفت که باراک اوباما، رئیس جمهورى آمریکا متعهد است که جلوی ایجاد یک «پرده آهنین ارتباطی» دور ایران را بگیرد و هیچ علاقه اى ندارد که ارتباط مردم ایران با هم و با خارج محدود یا قطع شود.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

معاون وزیر امور خارجه آمریکا هم‌چنین گفت: «برای مقام‌های آمریکایی مهم است که تحریم‌ها چه تأثیری بر زندگی روزمره مردم عادی ایران می‌گذارد و به همین دلیل هم ما یک تیم ویژه به کشورهاى مختلف فرستاده‌ایم تا موانع فروش مواد غذایى و دارو به ایران را رفع کنیم».

با اعلام این خبر باید امیدوار بود که لغو تحریم‌ها بتواند بازار آشفته تلفن‌های همراه و کامپیوتر را سامان ببخشد و تغییری در قیمت فروش این وسایل که روز به روز در حال افزایش است، ایجاد کند. هم‌چنین با لغو تحریم‌ها دسترسی به ابزاری که تا پیش از این به سختی وارد بازار لوازم ارتباطی و کامپیوتری می‌شدند، تسهیل خواهد شد و مخاطبان به راحتی خواهند توانست لوازم مورد نیاز خود را از بازار تهیه کنند. باید منتظر ماند و دید که این وعده‌ها تا چه میزان عملی خواهند شد و تاثیر آنها روی بازار ایران تا چه میزان خواهد بود.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *