آموزش طراحی تم تلگرام دسکتاپ به زبان ساده

از انتشار نسخه قبلی تلگرام دسکتاپ زمان زیادی نمی‌گذرد. در پست‌های قبلی (اینجا و اینجا) در مورد امکانات نسخه قبلی نوشته بودیم. اما آپدیت جدید تلگرام دسکتاپ که در تاریخ ۲۱ فوریه منتشر شده است، قابلیت طراحی تم را نیز دارد. در این پست طراحی تم تلگرام دسکتاپ را شرح خواهیم داد.

مهم‌ترین امکانی که به نسخه قبلی تلگرام دسکتاپ اضافه شده بود، امکان تغییر تم نرم‌افزار بود. علاوه بر تم‌های پیش‌ساخته و آماده، امکان ویرایش تم‌ها و ساختن تم دلخواه نیز وجود داشت. اما کار بسیار پیچیده ای بود. اما این کار در نسخه جدید این کار به سادگی امکانپذیر است.

به نسخه جدید تلگرام دسکتاپ گزینه‌ای تحت عنوان theme editor اضافه شده است که با استفاده از آن، می‌توانید تم نرم‌افزار را به دلخواه خود تغییر دهید. به علاوه می‌توانید تم جدیدی را که ساخته‌اید، ذخیره کنید و برای دوستانتان بفرستید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد منوی تنظیمات (settings) شوید.
  2. از بخش chat background، گزینه edit theme را انتخاب کنید.
  3. پنجره‌ای باز می‌شود که در آن مسیر ذخیره فایل تم را انتخاب می‌کنید.
  4. پس از ذخیره تم، در سمت راست صفحه منویی باز می‌شود که در آن می‌توانید جزئیات تم مانند رنگ، سایه و سایر ویژکی‌های آن را عوض کنید. مثلاً در عکس زیر، رنگ پس زمینه تم را عوض کرده‌ایم.
  5. بعد از انتخاب گزینه‌ای که می خواهید عوض کنید، یک پنجره (color picker) باز می‌شود که در آن می‌توانید رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید.
  6. پس از انتخاب رنگ، گزینه save را بزنید تا تغییراتی که ایجاد کرده اید، ذخیره شود.
  7. هر تغییری که در ظاهر نرم‌افزار می‌بینید، در فایل تم نیز ذخیره شده است. این فایل را می‌توانید با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آپدیت جدید تلگرام دسکتاپ و امکانات آن

و یک قابلیت دیگر که شاید نمی‌دانستید:

اگر در مرورگر فایرفاکس خود عکسی دارید که می‌خواهید با کسی در تلگرام دسکتاپ به اشتراک بگذارید، لازم نیست آن را دانلود کنید و دوباره در تلگرام آپلود کنید. راه ساده‌تری هم هست. کافی است عکس را از فایرفاکس بکشید و در صفحه چت خود با آن شخص رها کنید یا به اصطلاح drag and drop کنید. با این کار پنجره‌ای باز می‌شود که می‌توانید به عکس کپشن هم اضافه کنید و بعد برای دوستانتان بفرستید.

البته این قابلیت مربوط به آپدیت جدید تلگرام دسکتاپ نیست و در نسخه‌های قبلی هم وجود داشته است.

 

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *