معرفی و دانلود چند اپلیکیشن فلش کارت برای گوشی های اندرویدی و آیفون

فلش کارت به مجموعه‌ای از کارت‌های حاوی اطلاعات گفته می‌شود که با هدف یادگیری تهیه می‌شوند. روش کار با این کارت‌ها این است که در یک طرف آنها پرسش و در طرف دیگر پاسخ نوشته می‌شود. طی سال‌های اخیر پای این تکنیک به دنیای فناوری هم باز شده است. تعداد زیادی اپلیکیشن فلش کارت منتشر شده که آموزش بدون معلم را در هر موضوعی که دوست داشته باشید، ممکن می‌کند. در این پست چند اپلیکیشن فلش کارت معروف و پرکاربرد برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون را به شما معرفی خواهیم کرد.


اپلیکیشن فلش کارت تاینی کاردز Tiny Cards

اپلیکیشن فلش کارتاپلیکیشن تاینی کاردز که محصولی از تیم سازنده Duolingo است، مجموعه‌ای از فلش کارت است که در موضوعات مختلف تهیه شده‌اند. این اپلیکیشن با استفاده از روش تکرار با فاصله، بازده یادگیری را بالا می‌برد و مفاهیم را به حافظه بلندمدت شما انتقال می‌دهد. همه امکانات تاینی کاردز به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار دارد.

فلش کارت‌های این اپلیکیشن در موضوعات مختلفی مانند لغات پرکاربرد، تاریخ، ریاضی، زیست‌شناسی و… تهیه شده‌اند. با ورود به اپلیکیشن می‌توانید موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید. با ورود به مرحله اول، پس از مشاهده هر فلش کارت باید به سوالاتی در مورد آن پاسخ بدهید. اگر به همه پرسش‌ها پاسخ درست بدهید، به مرحله بعد راه می‌یابید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

تاینی کاردز برای گسترش دادن موضوعات تحت پوشش، به شما امکان می‌دهد که فلش کارت‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. هیچ محدودیتی برای ساختن فلش کارت ندارید. می‌توانید در هر موضوعی که دوست دارید، کارت‌های خودتان را بسازید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

دانلود Tiny Cards از آیتونز

دانلود Tiny Cards از گوگل پلی استور


اپلیکیشن فلش کارت ممرایز Memrise

اپلیکیشن فلش کارتاپلیکشن ممرایز اگرچه برای آموزش زبان به صورت عمومی طراحی شده، اما موضوعات تخصصی‌تر را هم پوشش می‌دهد. پس از ورود به این اپلیکیشن می‌توانید زبان و یا موضوعات دیگر را برای یادگیری انتخاب کنید. با انتخاب زبان مورد نظر خود، وارد صفحه جدیدی می‌شوید که دوره‌های آموزشی را به شما پیشنهاد می‌دهد.

برای شروع می‌توانید دوره مقدماتی را انتخاب کنید. دوره‌های دیگر مانند آموزش کلمات، اصطلاحات، گرامر و… نیز وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. هر دوره فعالیت‌های مختلفی مانند  جمله‌سازی و انتخاب معنی صحیح کلمات را شامل می‌شود. اگر پاسخ صحیح را انتخاب کنید، امتیاز شما بالا می‌رود. اما اگر پاسخ شما نادرست باشد، سوال تکرار می‌شود.

یکی از امتیازات مهم ممرایز این است که چه در بخش آموزش زبان و چه در سایر موضوعات، می‌توانید زبان فارسی را انتخاب کنید تا آموزش را به فارسی دریافت کنید. البته تعداد موضوعاتی که به زبان فارسی آموزش داده می‌شوند، کم است. اما اگر مبتدی هستید، برای شروع گزینه خوبی است.

دانلود Memrise از آیتونز

دانلود Memrise از گوگل پلی استور


اپلیکیشن فلش کارت استکز فلش کاردز Stacks Flashcards

اپلیکیشن فلش کارت

اپلیکیشن استکز فلش کاردز به شما امکان می‌دهد که در موضوع مورد علاقه و به صورت دلخواه خود، فلش کارت بسازید. در این اپلیکیشن که فقط نسخه اندروید آن منتشر شده، می‌توانید برای ساختن فلش کارت، از عکس استفاده کنید یا به دلخواه خودتان طراحی کنید. همچنین می‌توانید با دوربین عکس بگیرید و در فلش کارت‌ها ضمیمه کنید.

اگر از کاربران Quizlet یا StudyStack هستید، می‌توانید پروفایل خود را از این دو اپلیکیشن به صورت رایگان در استکز فلش کاردز ایمپورت کنید. همچنین می‌توانید با آزمون‌هایی که شرایط و زمان‌بندی آن را خودتان تعیین می‌کنید، پیشرفت خود را در آموزش بسنجید.

دانلود Stacks Flashcards از گوگل پلی استور


اپلیکیشن دولینگو Duolingo

اپلیکیشن فلش کارتحالا که اپلیکیشن تاینی کاردز را معرفی کردیم، بد نیست یادی هم از دولینگو بکنیم. البته روش آموزش دولینگو فلش کارت نیست. اما به عنوان بهترین اپلیکیشن سال ۲۰۱۴ و بهترین اپلیکشن اندرویدی سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، جای آن در این پست خالی است.

اپلیکیشن دولینگو به شما امکان می‌دهد که ده زبان زنده دنیا را یاد بگیرید. البته برای این کار باید با یک زبان غیر از فارسی در سطح مبتدی آشنایی داشته باشید. چون دولینگو از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند. مثلاً برای یاد گرفتن زبان پرتغالی می‌توانید آموزش‌ها را به زبان انگلیسی دریافت کنید، یا زبان فرانسه را از طریق زبان آلمانی یاد بگیرید.

دولینگو برای آموزش زبان از بازی استفاده می‌کند. آموزش هر زبان به چند درس تقسیم شده است که هر درس از سطح مبتدی آغاز می‌شود و به سطح پیشرفته می‌رسد. با انتخاب هر درس، ۵ قلب دارید که با هر اشتباه یکی از آنها را از دست می‌دهید. اگر ۵ بار به سوال‌ها پاسخ اشتباه بدهید، باید درس را از اول شروع کنید.

دولینگو نسخه تحت وب هم دارد. یه این ترتیب می‌توانید خارج از گوشی و اپلیکیشن، دوره خود را از طریق لپ‌تاپ هم دنبال کنید. همچنین می‌توانید روند یادگیری خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و در جریان پیشرفت‌های آنها قرار بگیرید.

دانلود Duolingo از آیتونز

دانلود Duolingo از گوگل پلی استور


ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!