معرفی بهترین اپلیکیشن پادکست برای گوشی های اندرویدی و آیفون

معرفی بهترین اپلیکیشن پادکست

پادکست یا رادیوی اینترنتی به مجموعه‌ای از فایل‌های صوتی گفته می‌شود که به واسطه فید یا RSS در اینترنت منتشر می‌شوند. کاربران برای دریافت و پخش فایل‌های پادکست، نیاز به یک پخش‌کننده موسیقی دیجیتال دارند. از ویژگی‌های پادکست این است که به صورت یک سلسله برنامه صوتی تهیه و منتشر می‌شوند. بنابراین کاربر برای دنبال کردن آن، مشترک شود یا به اصطلاح Subscribe کند. در این پست بهترین اپلیکیشن های پادکست برای گوشی های اندروید و آیفون را به شما معرفی می‌کنیم.


اپلیکیشن پادکست کست باکس

اپلیکیشن پادکست کست باکس Castbox

کست باکس یکی دیگر از اپلیکیشن‌های پادکست است که در میان فارسی‌زبانان نیز محبوبیت خوبی پیدا کرده است. این اپلیکیشن قابلیت سینک شدن دارد و اگر گوشی خود را عوض کنید، با ورود به حسابتان، پادکست‌هایی را که مشترک شده اید را در حساب خود خواهید داشت. این اپلیکیشن رابط کاربری زیبا و مناسبی دارد و یکی دیگر از مزیت‌های آن، امکان درج لایک و کامنت برای اپیزودهای پادکست‌ها است که تا حدی حالت شبکه اجتماعی نیز به آن می‌بخشد. این اپلیکیشن امکان، جلو رفتن (۳۰ ثانیه) و عقب رفتن (۱۰ ثانیه) در زمان گوش دادن به پادکست‌ها را با دو دکمه فراهم می‌کند. قابلیت تقویت صدا، تنظیم سرعت، جهش سکوت و تایمر خواب نیز در این اپلیکیشن وجود دارد. همچنین شما می‌توانید از بخش تنظیمات این اپلیکیشن پادکست، دکمه‌های کنترل پادکست را به صفحه لاک -اسکرین بیاورید تا در زمان قفل بودن گوشی نیز بتوانید پادکست را کنترل کنید. این قابلیت برای گوش دادن به پادکست در زمان رانندگی بسیار کاربری است. امکان دانلود و نصب پوسته های مختلف برای قسمت لاک اسکرین نیز وجود دارد.

به علاوه، قابلیت zen mode نیز در این اپلیکیشن وجود دارد. با این قابلیت شما می‌توانید ترکیبی سه‌گانه از صداهای طبیعت (مثلا صدای باران+آتش+پرندگان)  ایجاد کنید و از آن برای خواب، مدیتیشن و … استفاده نمایید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

می‌توان ادعا کردن که این اپلیکیشن نیز یکی از بهترین‌ها برای گوش دادن به پادکست است. کست‌باکس علاوه بر اپلیکیشن برای اندروید و آی او اس، به صورت تحت وب و در آدرس castbox.fm در دسترس است.

دانلود Castbox از گوگل پلی استور دانلود Castbox از اپ استور اپل


استیچر

استیچر Stitcher

اگر به دنبال پادکست‌های جدید هستید یا دوست دارید کانال‌های مورد علاقه خود را دنبال کنید، استیچر گزینه مناسبی است. در استفاده اول از استیچر باید موضوع‌های مورد علاقه خود را انتخاب و ثبت کنید. در استفاده‌های بعدی در صفحه اول شاهد اپیزودهایی هستید که بر اساس موضوع‌های مورد علاقه شما گزینش شده اند.

در صورتی که به کانال خاصی علاقه دارید، می‌توانید با ضربه زدن روی علامت + در بالا و سمت راست صفحه، این کانال را به لیست مورد علاقه خود اضافه کنید. قابلیت جستجو یکی دیگر از ویژگی‌های استیچر است که امکان یافتن کانال مورد نظر کاربر را میسر می‌کند.

امکان ساخت پلی‌لیست و ارتباط با سایر دوستانتان هم در استیچر وجود دارد. کاربر می‌تواند صفحه اصلی را به دلخواه خود بچیند و برنامه‌های محبوب خود را در آن قرار دهد. نسخه پایه استیچر رایگان است.

دانلود Stitcher از آیتونز

دانلود Stitcher از گوگل پلی استور


اورکست

اپلیکیشن پادکست اورکست Overcast

اورکست یک اپلیکیشن پادکست با کاربری آسان و ساده محسوب می‌شود. البته در کنار ظاهر ساده و کاربری آسان، دارای قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند بهبود کیفیت پخش صدا یا پشتیبانی از لمس سه‌بعدی است.

وقتی صفحه اصلی اورکست را باز می کنید، لیستی از پادکست‌هایی نمایش داده می شود که دنبال می‌کنید. همچنین می‌توانید بر اساس موضوع و دسته‌بندی، گزینه‌های بیشتری را پیدا کنید و به لیست پادکست‌های خود اضافه کنید.

آخرین به روزرسانی اپلیکیشن Overcast از دانلود و پخش پادکست ها بر روی اپل واچ هم پشتیبانی می کند. در حالی که اپلیکیشن پیش فرض اپل (Podcasts) چنین امکانی را ندارد. کافی است اپلیکیشن را بر روی آیفون باز کنید، پادکست مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس روی گزینه ی Send to Watch در منوی Queue ضربه بزنید.

اورکست تایمر خواب دارد و می‌توانید خاموش شدن خودکار را برای آن فعال کنید.

دانلود Overcast از آیتونز


پاکت کستز

پاکت کستز Pocket Casts

اپلیکیشن پادکست پاکت کستز یک پلیر هوشمند برای پخش پادکست‌های مختلف است که برای سیستم عامل اندروید منتشر شده است. با نصب این اپلیکیشن به بیش از ۲۰۰ هزار پادکست مختلف دسترسی خواهید داشت. می‌توانید لیست پخش خود از پادکست‌های مورد نظرتان ایجاد کنید تا به صورت خودکار اجرا شوند.

از مهم ترین ویژگی‌های پاکت کست می‌توان به تنظیم سرعت پخش اشاره کرد. با سیستم هوشمند اپلیکیشن می‌توانید نویز پس زمینه پادکست را از بین ببرید و حجم فایل را کاهش دهید.

یکی دیگر از امکانات پاکت کستز، امکان سینک کردن آن با سرورهای ابری است. برای این کار کافی است برنامه را به حساب‌های خود متصل کنید تا بتوانید به پادکست‌های ذخیره شده بر روی این سرورها به راحتی دسترسی داشته باشید.

برای این که برنامه شارژ کمتری مصرف کند، می‌توانید تایمر خواب آن را به صورت دلخواه تنظیم کنید تا در صورت متوقف شدن پخش پادکست، برنامه بسته شود.

دانلود Pocket Casts از گوگل پلی استور


گوگل پادکستز

گوگل پادکستز Google Podcasts

گوگل پادکستز اپلیکیشن اختصاصی گوگل برای گوشی‌های اندرویدی است که به تازگی توسط این کمپانی معرفی شده است. با توجه به این که این اپلیکیشن توسط خود کمپانی گوگل و مخصوص دستگاه‌های اندرویدی طراحی شده است، می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.

وقتی یک پادکست را پیدا می کنید، اپیزودهای قبل و بعد از آن هم نمایش داده می شود. اگر بعد از شنیدن این اپیزودها تصمیم گرفتید مشترک شوید، گزینه Subscribe را انتخاب کنید.

نکته مثبت این اپلیکیشن این است که روی همه دستگاه‌های اندرویدی متعلق به شما سینک می شود. مثلا می‌توانید بخشی از یک پادکست را با گوشی و ادامه آن را با تبلت گوش کنید. به علاوه اگر می خواهید در حالت آفلاین به یک پادکست گوش بدهید، می‌توانید آن را دانلود کنید.

این اپلیکیشن طراحی مینی‌مالی دارد و برای کسانی که سادگی و دسترس‌پذیری را به امکانات زیاد ترجیح می‌دهند،‌ انتخاب خوبی است.

دانلود Google Podcasts از گوگل پلی استور


پادکست ادیکتپادکست ادیکت Podcast Addict

‏‏نرم افزار اندرویدی پادکست ادیکت، یکی دیگر از اپلیکیشن‌های خوب برای گوش دادن به پادکست است.

با این نرم‌افزار می‌توانید پادکست‌ها را جستجو کنید، آن‌ها را مشترک (subscribe) شوید و ایپزودهای مورد علاقه‌تان را ذخیره کنید و سپس به صورت آفلاین به آن‌ها گوش دهید. به علاوه، امکان مرور پادکست‌ها بر اساس دسته‌بندی، شبکه منتشرکننده، جدیدترین پادکست‌ها و… نیز وجود دارد.

این نرم‌افزار همانند دیگر اپلیکیشن‌های پادکست، امکان جلو رفتن و عقب رفتن در طول پادکست با دکمه‌های بک و فوروارد را فراهم می‌کند. همچین شما می‌توانید با افزایش سرعت پادکست بدون تغییر تن صدا، و همچنین با فعال کردن جهش از سکوت‌ها (skip silence) پادکست‌ها را در زمان کمتری گوش دهید.

پادکست ادیکت به تایمر خواب مجهز است. پس می‌توانید برای خاموش شدن خودکار پادکست برنامه‌ریزی کنید.

دانلود Podcast Addict از گوگل پلی استور


آنچه تا اینجا معرفی کردیم، اپلیکیشن‌های غیر فارسی زبان بودند. اما با توجه به رواج تولید و انتشار پادکست در ایران طی چند سال اخیر، برنامه نویسان فارسی زبان هم اپلیکیشن هایی طراحی و منتشر کرده اند که در ادامه معرفی می کنیم.

ناملیک

اپلیکیشن پادکست فارسی و ایرانی ناملیک

اپلیکیشن پادکست ناملیک سرویسی برای شنیدن رادیوهای اینترنتی و پادکست‌هاست. ساخت لیست پخش، دنبال کردن کانال‌ مورد علاقه، دانلود پادکست‌ها برای شنیدن در زمان عدم دسترسی به اینترنت، امکان برگشتن و گوش دادن به ادامه پادکست‌هایی که نیمه‌کاره شنیده شده‌اند، از امکانات این اپلیکیشن هستند.

در ناملیک می‌تونید هر روز مطالبی از بهترین رسانه‌های فارسی رو با صدای گویندگان حرفه‌ای و خوش‌صدا بشنوید. این مطالب از معتبرترین وبسایت‌ها و مجلات فارسی‌زبان انتخاب شده‌اند تا هر روز، در راه محل کار یا حتی موقع انجام کارهای روزمره، بتونید در جریان تازه‌ترین مطالب در موضوعات مورد علاقه‌تون قرار بگیرید.

“ناملیک” کاملا رایگان است و استفاده از آن نیاز به صرف هیچگونه هزینه ای ندارد.

دانلود ناملیک از کافه بازار


شنوتو

شنوتو؛ اپلیکیشن پادکست فارسی و ایرانی

با نصب اپلیکیشن پادکست شنوتو و ثبت نام در آن به بیش از ۱۰۰۰۰۰ دقیقه فایل صوتی جذاب و شنیدنی دسترسی خواهید داشت و می‌توانید با وصل شدن به اینترنت آنها را بشنوید. برای دسترسی موضوعی به فایلهای صوتی کافی است از بخش دسته بندی ها موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

غیر از پادکست ها و کتاب هایی که در صفحه اول نمایش داده می شوند، می‌توانید موضوع مورد علاقه خود را جستجو کنید. همچنین می‌توانید کاربران دیگر را دنبال کنید. این امکان در بخشی به نام کافه صدا تعبیه شده است. در کافه صدا فقط برنامه سازان و ناشرانی که دنبال می کنید برایتان لیست می شوند.

می‌توانید به کمک کلید ضبط صدا در شنوتو یک فایل ۱۰ دقیقه ای تولید ضبط و در شنوتو منتشر کنید. در صورتی که فایل صوتی را از قبل آماده کرده باشید، می‌توانید آن را از طریق وب سایت شنوتو آپلود کنید. به علاوه در صفحه پخش فایل صوتی می‌توانید با لایک کردن یا درج کامنت با برنامه سازها در تعامل باشید.

دانلود شنوتو از کافه بازار

دانلود شنوتو از گوگل پلی استور

 

پست‌های دیگر ما درباره معرفی اپلیکیشن‌ها را هم بخوانید:

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *