اپلیکیشن های پیامک و پیام رسان برای اندروید، آیفون و دسکتاپ: معرفی و دانلود

ارسال پیام که یکی از رایج‌ترین راه‌های ارتباطی است، طی سال‌های گذشته پیشرفت زیادی داشته است. در گذشته نه چندان دور برای ارسال پیام گزینه‌ای غیر از تلفن همراه در اختیار ما نبود. اما اکنون می‌توانید این کار را به واسطه سیستم یا لپ‌تاپ هم انجام دهید. البته تعداد اپلیکیشن هایی که این کار را انجام می‌دهند، زیاد نیست. در این پست تعدادی از پرکاربردترین اپلیکیشن‌های پیام رسان را معرفی می‌کنیم.

اپلیکیشن های پیام رسان برای گوشی‌های اندرویدی

اپلیکیشن اندروید مسجیز Android Messages

اپلیکیشن های پیام رساناندروید مسجیز یک اپلیکیشن رایگان است که توسط کمپانی گوگل منتشر شده است. این اپلیکیشن که تا فوریه سال جاری Messenger نام داشت، اپلیکیشن اس‌ام‌اس پیش فرض گوگل است و می‌توان آن را در بیشتر گوشی‌هایی مانند گوگل پیکسل که از اندروید خام استفاده می‌کنند، به صورت از پیش نصب شده پیدا کرد.

اندروید مسیجز از بسیاری جهات شبیه هنگ‌اوت است که برای مدیریت اس‌ام‌اس طراحی شده است. اندروید مسجیز رابط کاربری ساده‌ای دارد و کار کردن با آن راحت است. اگرچه طبق نظرات کاربران کمی‌کند است، اما در میان اپلیکیشن‌های رایگان، جزو بهترین‌هاست.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دانلود از گوگل پلی استور


اپلیکیشن چامپ اس‌ام‌اس Chomp SMS

اپلیکیشن های پیام رساناگر از ظاهر ساده صندوق ورودی و خروجی پیامک تلفن همراه خود خسته شده‌اید، چامپ اس‌ام‌اس را به شما پیشنهاد می‌دهیم. چامپ اس‌ام‌اس از همان روزهای ابتدای انتشار اندروید در کنار آن بوده است. این اپلیکیشن به امکاناتی مانند اموجی، امکان بلاک کردن شماره‌ها، مشاهده پیام و جواب به آن در نوتیفیکیشن، ارسال پیام گروهی و… مجهز است. به علاوه می‌توانید قبل از به مقصد رسیدن پیام، ارسال آن را متوقف کنید.

درست است که این برنامه در مارکت گوگل به طور رایگان عرضه شده است، ولی در نسخه رایگان، تمام امکانات برنامه در دسترس نیست و شما باید از طریق پرداخت‌های درون برنامه‌ای نسخه کامل را خریداری کنید.

دریافت از گوگل پلی استور


اپلیکیشن گو اس‌ام‌اس پرو GO SMS Pro

اپلیکیشن های پیام رسانگو اس‌ام‌اس پرو یکی از پرطرفدارترین‌هاست. دلیل آن هم امکاناتی از قبیل صدها تم با رنگ‌های متنوع، امکان بلاک کردن شماره، امکان زمان‌بندی برای ارسال پیام، پشتیبانی از دو سیم کارت و… است. این اپلیکیشن یک باکس محرمانه هم دارد که می‌توانید پیام‌های محرمانه خود را از طریق آن ارسال کنید. با گو اس‌ام‌اس پرو می‌توانید در متن پیام‌های خود از اموجی و استیکر هم استفاده کنید.

اگرچه نصب این اپلیکیشن حجم زیادی را از حافظه گوشی اشغال می‌کند، اما این موضوع در مقابل مزایای آن قابل چشم‌پوشی است. گو اس‌ام‌اس پرو رایگان است. اما در نسخه رایگان به همه تم‌های آن دسترسی نخواهید داشت.

دانلود از گوگل پلی استور


اپلیکیشن های پیام رسان برای گوشی های آیفون

اپلیکیشن سیگنال Signal

اپلیکیشن های پیام رسانسیگنال یکی از محصولات کمپانی Open Whisper System است. وقتی صحبت از رمزگذاری و امنیت به میان می‌آید، سیگنال یکی از بهترین انتخاب‌هاست. رتبه امنیتی این اپلیکیشن بسیار بالاست و از اطلاعات محرمانه شما به خوبی محافظت می‌کند.

سیگنال از ارسال پیام متنی، تماس صوتی، ارسال گروهی، ارسال پیام چند رسانه‌ای و… پشتیبانی می‌کند. ارسال و دریافت امن متن، عکس، و ویدئو به‌صورت رایگان، صدای شفاف و باکیفیت در مکالمه، برقراری تماس بدون لاگین کردن و تنها از طریق شماره تلفن از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن است. سیگنال نسخه اندروید هم دارد.

دانلود از آیتونز


اپلیکیشن تکست فری Textfree

اپلیکیشن های پیام رسانبا تکست فری می‌توانید حتی با کسانی که این اپلیکشن را بر روی گوشی خود ندارند، به صورت رایگان تماس بگیرید. تنها با نصب برنامه و ساختن یک حساب کاربری، همه امکانات تکست فری در اختیار شماست.

از قابلیت‌های تکست فری می‌توان به امکان برقراری تماس صوتی، امکان ارسال پیام به صورت رایگان، امکان ارسال پیام صوتی، امکان ارسال پیام به صورت گروهی، امکان نمایش مشخصات کامل اشخاص و تصاویر آن ها، امکان قرار دادن مخاطبین دلخواه در لیست علاقه‌مندی‌ها، امکان بلاک کردن شماره‌ها، ایجاد گروه و… اشاره کرد.  این اپلیکیشن در نسخه اندروید هم ارائه شده است.

دانلود از آیتونز


اپلیکیشن اسنپ چت Snapchat

اپلیکیشن های پیام رسانطوفان اسنپ چت دنیا را درنوردیده است! تفاوت این اپلیکیشن با پیام‌رسان‌هایی مانند فیسبوک مسنجر و واتزاپ در این است که پیام‌ها به صورت موقت ارسال می‌شوند و به محض دیده شدن توسط دریافت‌کننده، ناپدید می‌شوند. با استفاده از این برنامه می‌توانید عکس بگیرید یا ویدئو ضبط کنید. سپس به آنها متن یا نقاشی اضافه کنید و برای دیگران ارسال کنید. اگرچه این قابلیت اسنپ چت برای کاربران جالب است، اما درست به همین دلیل برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مهم مناسب نیست.

اسنپ چت از سوی تولید کننده آن به صورت مداوم مورد بازنگری قرار می‌گیرد و به امکانات آن افزوده می‌شود. نسخه اندروید این اپلیکیشن نیز در دسترس کاربران قرار دارد.

دانلود از آیتونز


اپلیکیشن های پیام رسان برای دسکتاپ

اپلیکیشن پیجین Pidgin

اپلیکیشن های پیام رسانPidgin یک نرم افزار پیام‌رسان چند منظوره و رایگان است که تقریباً از اکثر اپلیکیشن های پیام رسان معتبر پشتیبانی می‌کند. با این برنامه می‌توانید به سرویس‌های FaceBook، SIMPLE، Sametime، MSN، Gadu-Gadu، Bonjour، Zephyr، Yahoo!، Groupwise و… متصل شوید. یعنی می‌توانید همزمان با دوستان خود در همه  این اپلیکیشن های پیام رسان گفت‌وگو کنید.

این نرم‌افزار قدرتمند بر روی تمامی سیستم عامل‌های مایکروسافت قابل نصب است. نرم‌افزار پیجین قابلیت تغییر تم دارد و همچنین به دلیل این که به صورت کد باز ارائه شده است، پلاگین‌های بسیاری برای نصب روی این آن وجود دارد.

این نرم‌افزار از قابلیت‌هایی مانند انتقال فایل، نمایش وضعیت، اخطارها و دیگر امکانات معمول اپلیکیشن های پیام رسان پشتیبانی می‌کند و جایگزین مناسبی برای نصب و اجرای همزمان چندین برنامه پیام رسان است.

دانلود از سایت رسمی


اپلیکیشن سوما مسنجر SOMA Messenger

soma messengerسوما که سریع‌ترین پیام رسان جهان نام گرفته، یک مسنجر نسبتاً جدید و بسیار قدرتمند است که قابلیت‌های گسترده‌ای دارد. با این مسنجر شما می‌توانید به دوستان خود در سرتاسر جهان پیام بفرستید، با آنها به صورت رایگان تماس بگیرید و تماس تصویری با کیفیت HD برقرار کنید.

این مسنجر را می‌توان جایگزین مناسبی برای مسنجری مثل واتزاپ دانست، با این مزیت که هزینه سالانه ندارد و تمامی امکانات آن رایگان است. در این مسنجر شما می‌توانید برای خود گروه ایجاد کنید و تا ۵۰۰ نفر را به آن دعوت کنید. به علاوه همه اطلاعات شما رمزنگاری می‌شود و بابت امنیت آنها نگرانی نخواهید داشت.

توجه کنید که برای نصب سوما مسنجر، باید ابتدا بلو استاکس را نصب کنید و سپس فایل نرم‌افزار را اجرا کنید.

دانلود بلو استاکس

دانلود از سایت رسمی

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!