بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام

شاید تا به حال به این موضوع دقت نکرده باشید. این که عکس ها و فیلم های خود را در چه روزی از هفته و یا چه ساعتی از روز در اینستاگرام پست می کنید، بر تعداد بازدیدهای آن تاثیر می گذارد. هر زمانی که میلتان می کشد بهترین زمان برای فعالیت در اینستاگرام نیست! این که مخاطبان صفحه شما چه کسانی هستند، در چه زمینه ای فعالیت می کنید، موضوع پست چیست و بسیاری از موارد دیگر، باید در انتخاب زمان پست گذاشتن شما تاثیرگذار باشند. در این پست بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام را بررسی می کنیم.

از آنجا که تعداد بازدید از پست های اینستاگرام برای بازاریابان شبکه های مجازی اهمیت زیادی دارد، پژوهش های متعددی در مورد بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام انجام شده است. همه کاربران صرف نظر از این که با چه هدفی فعالیت می کنند، می خواهند بدانند که برای بیشتر دیده شدن پست هایشان چه زمانی را انتخاب کنند. اطلاعاتی که در این پست ارائه می شود، از نتایج همین تحقیقات استخراج شده است.

به طور کلی می توان گفت میزان بازدید از پست های اینستاگرام در طول هفته و روز، تقریبا ثابت است. با اندکی افزایش در روزهای شنبه و کاهش جزئی در روزهای جمعه. اگرچه مخاطبان اینستاگرام در طول هفته از این اپلیکیشن استفاده می کنند، اما بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام روز شنبه است.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

پست هایی که در روزهای شنبه منتشر می شوند، بازدید بیشتری خواهند داشت. روزهای سه شنبه در جایگاه بعدی قرار دارند. ساعت ۳ تا ۴ بعدازظهر کمترین تعداد بازدید را دارد. بنابراین حتی در روزهای شنبه و سه شنبه، بین ساعت ۳ تا ۴ پست منتشر نکنید. بهترین زمان بری ارسال ویدئو نیز از ۹ شب تا ۸ صبح است.

بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام در طول روز به ترتیب به شرح زیر است:

  • ۸ تا ۹ صبح: از آنجا که در طول شب تعداد پست های ارسالی کمتر است، کاربران بلافاصله بعد از بیدار شدن پست های شما را می بینند.
  • ۲ بامداد
  • ۵ بعدازظهر: بعد از پایان ساعت کاری، کاربران از وقت آزاد خود استفاده می کنند و چرخی در شبکه های اجتماعی می زنند.

بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام

بر اساس نتایج بررسی های Elle & Co، بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام روزهای شنبه است. اگرچه در فاصله ساعت ۳ تا ۴ بعدازظهر روزهای شنبه هم کاهش مختصری در تعداد بازدیدها رخ می دهد.

هافینگتون پست اعلام کرده است که بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام ۲ بامداد و ۵ بعدازظهر است. پربازدیدترین روز و ساعت آن هم دوشنبه ۷ عصر است.

اما TrackMaven نظر کاملا متفاوتی دارد. بر اساس تحقیقات TrackMaven، بهترین زمان برای ارسال ویدئو در اینستاگرام بین ۹ شب تا ۸ صبح است. اما عکس ها در روزهای سه شنبه و شنبه بیشترین بازدید را دارند.

آنطور که MarketingProfs اعلام کرده، ارسال پست در اینستاگرام بین ساعت ۱ تا ۲ بعدازظهر کاربران را بیشتر از هر زمان دیگری درگیر می کند. چون کاربران در این زمان و در حین خوردن نهار، نگاهی هم به اکانت تلگرام خود می کنند. همچنین اگر می خواهید بیشترین تعداد بازدید را داشته باشید، روزهای شنبه بین ساعت ۸ تا ۹ صبح را انتخاب کنید.

Later توصیه می کند که در طول ساعات کاری در اینستاگرام پست نگذارید. به خصوص در فاصله ساعت ۳ تا ۴ بعدازظهر. در عوض زمانی را برای ارسال پست انتخاب کنید که کاربران از اوقات فراغت خود استفاده می کنند.

به شکل زیر دقت کنید. در این شکل دایره های سیاه عادت های فعلی کاربران اینستاگرام را نشان می دهند. اما دایره های خاکستری نشان می دهند که بهتر است در چه روزهایی از هفته و در چه ساعاتی از شبانه روز در ینستاگرام پست ارسال کنید. دایره های بزرگ تر بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام را نشان می دهند.

بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام

البته همانطور که گفتیم، بهترین راه این است که جامعه مخاطب خود را بشناسید و رفتار آنها را در طول هفته و در طول روز در نظر داشته باشید. مثلا اگر برای خانم های خانه دار پست می گذارید، الگوی شما باید متفاوت از کسی باشد که برای مردان شاغل پست می گذارد. برای این که نتیجه بهتری دریافت کنید، می توانید از  Iconosquare هم استفاده کنید. Iconosquare یک اپلیکیشن تحلیلگر است که به شما کمک می کند بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام را تشخیص بدهید و توجه بیشتری از سمت فالوئرهای خود دریافت کنید.

دانلود Iconosquare از آیتونز

دانلود Iconosquare از گوگل پلی استور

این قاعده در مورد فیسبوک هم صدق می کند.

به طور کلی بهترین زمان ارسال پست در فیسبوک بین ساعت ۱ تا ۴ بعد از ظهر است. اما برای دریافت بیشترین بازدید، از قاعده زیر پیروی کنید:

  • پنجشنبه بین ساعت ۱۲ تا ۱ ظهر
  • سه شنبه بین ساعت ۱ تا ۴ بعد از ظهر
  • دوشنبه ساعت ۳ بعد از ظهر

ارسال پست در فیسبوک در ساعت های ۱ ظهر، ۳ بعد از ظهر و ۹ صبح، به ترتیب بیشترین تعداد بازنشر را به دنبال خواهد داشت.

بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام

بهترین زمان برای ارسال پست در توییتر یا به اصطلاح توییت کردن، بین ساعت ۱۲ ظهر تا ۳ بعد از ظهر است. میزان بازدید در ساعت ۵ عصر به اوج خود می رسد. بهتر است در طول هفته توییت کنید. با این وجود بعضی از کاربران در روزهای تعطیل در توییتر فعال هستند:

  • دوشنبه حوالی ظهر و یا بین ساعت ۵ تا ۶ عصر
  • شنبه تا چهارشنبه بین ساعت ۱۲ ظهر تا ۳ بعد از ظهر و ساعت ۵ عصر
  • ساعت ۲ تا ۳ صبح، ۶ تا ۷ صبح، و ۹ تا ۱۰ شب

اگر می خواهید بیشترین تعداد ریتوییت را داشت باشید، به ترتیب در ساعت ۵ تا ۶ عصر، حوالی ظهر و ۳ بعد از ظهر توییت کنید.

بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام

 

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!