۷ ترفند واتس اپ وب که هر کاربری باید بداند!

واتس اپ نسخه ای از اپلیکیشن واتس اپ است که تحت وب عمل می‌کند. اگر گوشی شما در دسترس و به اینترنت متصل باشد، می‌توانید بر روی هر سیستمی از نسخه تحت وب واتس اپ استفاده کنید. قبلاً در پست دیگری تعدادی از ترفندهای واتس اپ را شرح داده بودیم. در این پست ترفندهای واتس اپ وب را به شما آموزش می دهیم.

اپلیکیشن واتس اپ را از یکی از لینک‌های زیر دانلود و نصب کنید و سپس اکانت خود را بسازید:

دانلود WhatsApp از آیتونز

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دانلود WhatsApp از گوگل پلی استور

حالا صفحه نسخه تحت وب واتس اپ را روی سیستم یا لپ تاپ باز کنید. همزمان اپلیکیشن واتس اپ را روی گوشی باز کنید. به منوی Settings بروید و WhatsApp Web را انتخاب کنید. کد QR را که در نسخه واتس اپ وب می بینید، با دوربین گوشی ضبط کنید.

لازم است بدانید که واتس اپ وب تنها برای کسانی قابل استفاده است که از گوشی‌های اندرویدی استفاده می کنند. همچنین سایت نسخه تحت وب واتس اپ را فقط با مرورگر کروم می‌توانید مشاهده کنید.

ضمناً اگر اتصال گوشی شما به اینترنت قطع شود، واتس اپ وب هم از دسترس شما خارج می‌شود. تفاوت تلگرام با واتس اپ در همین است. نسخه تحت وب تلگرام کاملاً مستقل از اپلیکیشن عمل می‌کند. در حالی که در واتس اپ اینطور نیست و نسخه تحت وب به اپلیکیشن وابسته است.

یکی از ترفندهای ضروری که دانستن آن سرعت تایپ و چت کردن شما را تا حد زیادی بالا می‌برد، میانبرهای کیبرد واتس اپ وب است. اگر این میانبرها را بلد باشید، به جای گشتن میان منوها، با فشار دادن دو یا سه کلید به منظور خود می رسید:

Ctrl + N: Start new chat
Ctrl + Shift + ]: Next chat
Ctrl + Shift + [: Previous chat
Ctrl + E: Archive chat
Ctrl + Shift + M: Mute chat
Ctrl + Backspace: Delete chat
Ctrl + Shift + U: Mark as unread
Ctrl + Shift + N: Create new group
Ctrl + P: Open profile status

ترفند دوم مربوط به ایموجی هاست. می‌توانید با استفاده از موس، آیکون ایموجی را انتخاب کنید و ایموجی موردنظرتان را از لیست پیدا و ارسال کنید. اما این کار از سرعت عمل شما می کاهد. این کار را با استفاده از کیبرد هم می‌توانید انجام بدهید.

کافی است کلید Shift را نگه دارید و : یا ; را بزنید. سپس حرف اول ایموجی موردنظرتان را تایپ کنید. لیستی از ایموجی‌هایی که با حرف تایپ شده مطابقت دارند، نمایش داده می‌شود. حالا با استفاده از کلیدهای حرکت در صفحه می‌توانید بین ایموجی ها حرکت کنید و وقتی به ایموجی مناسب رسیدید، با کلید Enter آن را ارسال کنید.

مثلا اگر :th را تایپ کنید، گزینه‌های زیر نمایش داده می شوند:

واتس اپ وب

اگر حرف u را هم اضافه کنید و :thu را تایپ کنید، تعداد ایموجی ها کمتر می‌شود:

واتس اپ وب

ترفند بعدی کار انتخاب ایموجی را ساده تر می‌کند. با استفاده از Emoticons یا شکلک‌ها می‌توانید به سادگی و بدون گشتن به دنبال آنها و یا تایپ کردن هر حرف اضافه ای، آنها را ارسال کنید. البته این روش برای همه ایموجی ها قابل استفاده نیست و تعداد محدودی از آنها را پشتیبانی می‌کند:

واتس اپ وب

اگر از دو سیم کارت و دو اکانت واتس اپ استفاده می کنید، با واتس اپ وب هم می‌توانید از هر دو اکانت به صورت همزمان استفاده کنید. کافی است در مرورگر گوگل کروم دو تب باز کنید و مراحلی را که در ابتدای پست گفتیم، برای هر اکانت به صورت جداگانه طی کنید. پیشنهاد ما این است که از دو تب incognito استفاده کنید.

ترفند بعدی خواندن پیام‌های واتس اپ است، بدون این که پیام ها تیک آبی بخورند و فرستنده متوجه آنلاین شدن شما بشود. در اپلیکیشن واتس اپ می‌توانید blue tick را غیرفعال کنید. اما واتس اپ وب راه حل بهتری دارد.

واتس اپ وب را بازکنید و وارد صفحه چت مورد نظر خود بشوید. یک فایل notepad یا word باز کنید و اندازه آن را طوری تنظیم کنید که واتس اپ وب را در پس زمینه ببینید. نشانگر موس را روی فایل دوم قرار دهید. همین!

سیستم با فرض این که شما در حال کار کردن بر روی فایل دوم هستید، واتس اپ وب را در حالت غیرفعال قرار می دهد. به این ترتیب شما چت‌های ارسال شده را می بینید، بدون این که فرستنده متوجه آنلاین شدن شما بشود. به محض این که فایل دوم را ببندید، در واتس اپ وب آنلاین می شوید و همه چت‌های ارسال شده تیک آبی می خورند.

و ترفند آخر، کم و زیاد کردن صدا و سرعت پخش فایل‌های صوتی است. در این پست از ویژگی جدید آخرین آپدیت تلگرام نوشته بودیم که به شما اجازه می دهد فایل‌های صوتی را با سرعت دو برابر گوش کنید. واتس اپ این ویژگی را ندارد. اما ترفندی وجود دارد که این ویژگی را برای واتس اپ وب فعال می‌کند.

افزونه ZAPP را بر روی مرورگر کروم نصب کنید. در سمت راست نوار آدرس ایکون سبز رنگی اضافه می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید سرعت پخش فایل‌های صوتی را از نیم تا رو برابر تغییر دهید و یا صدای آن را کم و زیاد کنید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!