چگونه حافظه داخلی گوشی های اندرویدی را خالی کنیم؟

تصور کنید که نمی توانید یک اپلیکیشن را نصب کنید، یا این که آپدیت های ضروری نرم افزارهای شما در صف دانلود مانده است، آن هم فقط به خاطر این که گوشی شما فضای خالی کافی ندارد. اگر تا به حال به این مشکل برنخورده باشید، بدون شک این موضوع در آینده به دغدغه شما تبدیل خواهد شد. بنابراین شدیداً توصیه می کنیم این پست را درباره خالی کردن حافظه داخلی گوشی های اندرویدی بخوانید.

هفت راه برای خالی کردن حافظه داخلی گوشی های اندرویدی

راه اول: اپلیکیشن های غیرضروی را حذف کنید

خالی کردن حافظه داخلی گوشی های اندرویدیهر از گاهی اپلیکشن هایی را که بر روی گوشی نصب کرده اید، مرور کنید. حتماً اپلیکیشن هایی وجود دارند که برای مدت طولانی از انها استفاده نکرده اید. در این صورت به این اپلیکشن ها نیازی ندارید! پس چه بهتر که آنها را حذف کنید و از حافظه گوشی خود برای اپلیکیشن های مفیدتر استفاده کنید.

برای این کار مراحل زیر را طی کنید:
۱. اپلیکیشن تنظیمات (settings) را باز کنید.
۲. گزینه apps را پیدا کنید.
۳. به لیست اپلیکیشن های نصب شده بروید.
۴. اپلیکیشنی را که می خواهید حذف کنید، انتخاب کنید.
۵. گزینه uninstall را بزنید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

توجه کنید که اگر اپلیکشن موردنظر شما از برنامه های پیش فرض گوشی باشد، نمی توانید آن را حذف کنید. در مورد این برنامه ها، به جای گزینه uninstall، گزینه disable را انتخاب کنید.

 

 

 

راه دوم: عکس های گالری را در Google Photos آپلود کنید

خالی کردن حافظه داخلی گوشی های اندرویدیGoogle Photos اپلیکیشنی است که به صورت پیش فرض بر روی بیشتر گوشی های اندرویدی نصب شده است. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید حافظه گوشی خود را تا حد زیادی خالی کنید. روش کار Google Photos این است که عکس های شما را در یک فضای ابری ذخیره می کند. به این ترتیب می توانید عکس ها را از حافظه گوشی خود پاک کنید و در عین حال همیشه به آنها دسترسی داشته باشید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:
۱. Google Photos را باز کنید.
۲. منوی تنظیمات (settings) در سمت راست و بالای صفحه را انتخاب کنید.
۳. از منویی که باز می شود، گزینه free up space را بزنید.
۴. وقتی این گزینه را انتخاب کنید، صفحه جدیدی باز می شود. در این صفحه Free up device storage را انتخاب کنید.

اگر مراحل بالا را به درستی طی کنید، اپلیکیشن در حافظه گوشی شما به دنبال عکس هایی می گردد که قبلاً آپلود نشده اند. اگر عکسی وجود داشته باشد که آپلود نشده باشد، آن را آپلود می کند و با تایید شما، از حافظه گوشی پاک می کند.

اگر می خواهید google photos به صورت خودکار و بدون دخالت شما عکس ها را آپلود کند، به منوی تنظیمات بروید و back up & sync را انتخاب کنید.

راه سوم: فایل های غیرضروری را پاک کنید یا به کارت حافظه منتقل کنید

ممکن است بخشی از حافظه داخلی گوشی شما را فایل هایی اشغال کرده باشد که دانلود می کنید و بعد از استفاده پاک نمی کنید. فولدری که فایل های دانلود شده در آن ذخیره می شوند، ممکن است متفاوت باشد. اما معمولاً مسیری که باید دنبال کنید، اپلیکیشن file manager و فولدر downloads است. همه فایل هایی که دانلود کرده اید، در این فولدر ذخیره شده است.

فایلی را که می خواهید پاک کنید، انتخاب کنید و انگشت خود را روی آن نگه دارید. گزینه delete یا آیکون سطل زباله را انتخاب کنید تا فایل پاک شود. اگر می خواهید فایل را به کارت حافظه گوشی منتقل کنید، آن را انتخاب کنید و نگه دارید. گزینه move to را بزنید و SD را انتخاب کنید.

راه چهارم: اپلیکیشن های نصب شده را به کارت حافظه منتقل کنید

اگر گوشی شما یک کارت حافظه با ظرفیت بالا دارد، وقتش رسیده که از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. می توانید اپلیکیشن هایی را که بر روی حافظه داخلی نصب کرده اید، به کارت حافظه منتقل کنید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

  1. اپلیکیشن تنظیمات (settings) را باز کنید.
  2. گزینه apps یاApplication Manager را انتخاب کنید.
  3. اپلیکیشن موردنظر خود را پیدا کنید.
  4. گزینه change را انتخاب کنید و سپس SD را بزنید.

توجه کنید که همه اپلیکیشن ها این قابلیت را ندارند. بنابراین اگر گزینه change وجود ندارد، لازم نیست تنظیمات گوشی خود را عوض کنید.

راه پنجم: فایل هایی را که بیشترین حافظه را اشغال می کنند، شناسایی کنید

اگر می خواهید بدانید کدام فایل ها و فولدرها بیشترین حجم حافظه داخلی گوشی شما را اشغال کرده اند، از اپلیکیشن DiskUsage استفاده کنید. این اپلیکیشن خافظه داخلی گوشی را بررسی می کند و فایل ها و فولدرهای با حجم بالا را شناسایی می کند. سپس می توانید آنها را از داخل اپلیکیشن و یا مستقیماً از file manager پاک کنید. فقط مطمئن شوید که فایل های سیستمی را پاک نمی کنید. چون در این صورت ممکن است گوشی شما به درستی کار نکند.

راه ششم: کش اپلیکیشن های نصب شده را خالی کنید

خالی کردن حافظه داخلی گوشی های اندرویدیممکن است فکر کنید کش اپلیکشن ها فضای زیادی را نمی گیرد و پاک کردن آن دردی را دوا نمی کند. در این صورت اشتباه می کنید!

تعداد اپلیکیشن هایی که نصب می کنید، به مرور زیاد می شود و پس از مدتی بخش زیادی از حافظه داخلی گوشی را اشغال می کند.

برای پاک کردن کش اپلیکیشن های نصب شده، مراحل زیر را طی کنید:
۱. اپلیکیشن تنظیمات (settings) را باز کنید.
۲.گزینه apps یا application manager را انتخاب کنید.
۳.اپلیکشن را باز کنید.
۴.گزینه clear cashe را بزنید.
۵.این کار را برای بقیه اپلیکیشن ها تکرار کنید.

 

 

 

 

 

راه هفتم: اپلیکیشن clean master را دانلود و نصب کنید

خالی کردن حافظه داخلی گوشی های اندرویدیاپلیکیشن clean master را از اینجا دانلود و نصب کنید. هر بار که این اپلیکیشن را باز می کنید، فضای اشغال شده توسط فایل های به دردنخور (junks) را به صورت خودکار محاسبه می کند. سپس با تایید شما آتها را پاک می کند.

در پایان می توانید ببینید که حجم فایل هایی که نرم افزار پاک کرده است، چقدر است.

 

[no_toc]

 

 

 

 

 

نحوه خالی کردن حافظه گوشی های آیفون را هم بخوانید.

منبع: OMG!HOWTO

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

۹ دیدگاه برای «چگونه حافظه داخلی گوشی های اندرویدی را خالی کنیم؟»

  1. خیلی عالی بود. حافظه داخلیم ۹۹%بود و مدت زیادی فکرم را مشغول کرده بود. الان. با دو حرکت نصف شد. مررررسی

  2. سلام من گوشیمو فاکتوری ریست کردم ولی در فایل منیجر گوشیم ۵.۵ گیگابایت از ۱۶ گیگابایت گوشی رو خالی نشون میده .چطور پرشده حافظه اش؟..لطفا راهنمایی کنین…گوشیم سامسونگ j7prime هستش

  3. سلام ببخشید من همه این کارا رو انجام دادم اما هنوزهم حافظم خالی نشده
    ۳۲گیگ هست ولی ۱۴ گیگش رو زده other
    چطوری این قسمت رو خالی کنم؟ گوشیم هم اندرویده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *