راهنمای ترابرد از همراه اول به ایرانسل و از ایرانسل به همراه اول یا رایتل

ترابرد امکانی است که به شما اجازه می‌دهد که بدون تغییر شماره، اوپراتورتان را عوض کنید. مثلا شما می‌توانید با شماره ۹۱۲ خودتان،‌ ایرانسلی شوید و یا با شماره ۹۳۶ که دارید، به کاربران همراه اول بپیوندید. یا اگر از علاقه مندان رایتل هستید، می‌توانید با همان شماره قبلی خود یک سیم کارت رایتل داشته باشید.

البته در ترابرد شما نیاز به دریافت سیم کارت جدید دارید. در واقع پس از انجام عملیات ترابرد، شما سیم کارتی جدید متعلق به اوپراتور مقصد خواهید داشت اما شماره شما همان شماره قبلی با پیش شماره اوپراتور مبدأ است.

این طرح به دستور سازمان تنظیم مقررات رادیویی به تازه گی اجرایی شده و هم اکنون در فاز آزمایشی قرار دارد و اوپراتورها مجازند در هر روز حداکثر روی ۵۰۰ شماره ترابرد انجام دهند. البته مدت فاز آزمایشی یک ماه است و پس از آن احتمالا این محدودیت برداشته خواهد شد.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

اوپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل بلافاصله پس از ابلاغ سازمان مقررات رادیویی، سامانه‌هایی را برای انجام عملیات ترابرد راه اندازی کرده اند. با عملیاتی‌تر شدن این طرح وبلاگ کارتی اطلاعات بیشتری درباره این طرح در اختیار شما قرار خواهد داد.

ترابرد از همراه اول به ایرانسل

پیش ثبت نام برای انجام عملیات ترابرد از همراه اول به ایرانسل در وبسایت ایرانسل آغاز شده است. اگر مایلید که با حفظ شماره ۹۱۲ خود از خدمات اوپراتور ایرانسل استفاده کنید، می‌توانید با مراجعه به صفحه ترابرد ایرانسل، اطلاعاتی در این زمینه به دست آوردید و با استفاده از فرمی که در پایین صفحه قرار دارد، مشخصات خود را وارد کنید تا در لیست ترابرد به ایرانسل قرار گیرید. البته شما برای انجام ترابرد از همراه اول به ایرانسل نیاز به مراجعه حضوری به مراکز خدمات ایرانسل خواهید داشت. فعلن مشخص نیست که آیا این پیش ثبت نام به نوعی پیش نیازی برای مراجعه حضوری است یا خیر.

مراحل ترابرد به ایرانسل مطابق تصویر زیر است:

ترابرد از همراه اول به ایرانسل

بر اساس تصویر بالا، شما پس از مراجعه به مراکز خدماتی ایرانسل و تکمیل درخواست ترابرد، یک سیم‌کارت غیرفعال ایرانسل تحویل خواهید گرفت. سپس پیامکی روی سیم کارت قبلی همراه اول (یا رایتل) شما خواهد آمد که از شما می‌خواهد فرآیند ترابرد به ایرانسل را تأیید کنید و شناسه ترابرد نیز برای شما ارسال می‌شود. پس از تأیید ترابرد توسط شما، سیم‌کارت ایرانسل شما با همان شماره قبلی‌تان فعال خواهد شد و شما خواهید توانست آن را در گوشی خود گذاشته و استفاده کنید.

ترابرد از ایرانسل به همراه اول

اگر قصد دارید شماره ایرانسل خود را نگه دارید اما به اوپراتور همراه اول بپیوندید، باید به صفحه‌ی ترابرد به همراه اول که این اوپراتور در وبسایت خود راه اندازی کرده مراجعه کنید. سپس شماره ایرانسل یا رایتل خود را که می‌خواهید به همراه اول منتقل کنید، وارد می‌نمایید و رمزی به سیم کارت شما پیامک می‌شود. شما رمزی را که دریافت کرده اید، در بخشی که در زیر شماره تلفنتان به صفحه اضافه شده وارد می‌نمایید و به سامانه ترابر وارد می‌شوید.

امکان پیگیری درخواست ترابردی که قبلا ثبت کرده اید نیز در این سامانه فراهم است.

ترابرد به رایتل

در صورتی که تمایل دارید از اوپراتور همراه اول یا ایرانسل، بدون تغییر شماره به رایتل مهاجرت کنید، این کار هم با مراجعه حضوری به مراکز خدماتی رایتل و هم به صورت ارسال درخواست الکترونیک، امکان پذیر است.

برای درخواست ترابرد به رایتل و تغییر اپراتور خود به رایتل با حفظ شماره، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. درخواست ترابرد به رایتل به صورت الکترونیکی و یا حضوری (تکمیل فرم درخواست ترابرد)
  2. پاسخ به پیامک تایید ترابردپذیری ظرف مدت تعیین شده
  3. دریافت شناسه ترابرد، درصورت احراز شرایط لازم برای ترابرد
  4. پرداخت صورتحساب بروز، توسط مشترکین دائمی در مدت تعیین شده
  5. پاسخ به پیامک تایید فعالسازی شبکه رایتل
  6. پایان فرآیند ترابردپذیری و آغاز بهره مندی مشترک از خدمات اپراتور رایتل

برای درخواست ترابرد از ایرانسل یا همراه اول به رایتل، به صفحه ترابرد رایتل بروید و شماره خود را وارد کنید. ترابرد-به-رایتل

مهم‌ترین قوانین و مقررات مربوط به ترابردپذیری

برخی از مهم‌ترین قوانین و مقررات کلی مربوط به ترابردپذیری که توسط سازمان مقررات رادیویی تصویب شده است، به نقل از وبسایت رایتل به شرح زیر است:

  1. زمان کلی برای تکمیل فرآیند ترابرد شماره های تلفن همراه برای مشترک اعتباری و دائمی به ترتیب، بیش از” ۳ روز و ۳ ساعت و ۲۰ دقیقه” و ” ۵ روزو ۳ ساعت و ۲۰ دقیقه کاری” به طول نمی انجامد.
  2. شماره مشترک اعتباری پس از ترابرد، کماکان به صورت اعتباری و شماره مشترک دائمی پس از ترابرد شماره، به صورت دائمی در اپراتور پذیرا باقی خواهد ماند.. (ترابرد به صورت نظیر به نظیر امکان پذیر است.)
  3. هر مشترک برای هر شماره تلفن همراه، صرفآ دو بار در سال امکان ترابرد دارد.
  4. مشترک با مهاجرت به شبکه اپراتور پذیرا، صرفآ از خدمات ارائه شده اپراتور پذیرا می تواند استفاده نماید.
  5. امکان اولین ترابرد صرفآ پس از گذشت ۳ ماه از زمان فعالسازی سیم کارت در اپراتور پایه وجود دارد.
  6. پس از ترابرد شماره اعتباری، اعتبار مشترک صفر خواهد شد، لذا مشترک ملاحظات لازم را تا قبل از نهایی شدن درخواست ترابرد باید به عمل آورد.
  7. ترابرد شماره مشترکین دائمی منوط به تسویه صورتحساب اولیه صادر شده از سوی اپراتور فرستنده است. مشترک دائمی باید به محض دریافت صورتحساب اولیه از اپراتور فرستنده، ظرف مدت زمان یک روز کاری نسبت به پرداخت مبلغ تعیین شده در صورتحساب اقدام کند. عدم تسویه صورتحساب اولیه توسط مشترک ظرف یکروز سبب عدم تایید درخواست ترابرد می گردد.
  8. امکان غیر فعال شدن شماره مشترکین دائمی که، برابر مصوبه شماره ۲۰۷ کمیسیون، نسبت به تسویه حساب نهایی با اپراتور فرستنده اقدام نکنند، از سوی اپراتور پذیرا وجود دارد.
  9. از آنجایی که هر مشترک در هر اپراتور نهایتآ می تواند ۱۰ شماره تلفن همراه (اعم از اعتباری و دائمی) را در اختیار داشته باشد، لذا در صورت حضور یک مشترک حقیقی با ۱۰ شماره در اپراتور پذیرا، امکان ترابرد شماره وی به اپراتور پذیرا وجود نخواهد داشت.
  10. از مدت زمان حداکثر ۲ روز و ۲۰ دقیقه پایانی انجام فرآیند ترابرد، تا فعالسازی سیم کارت مشترک در شبکه اپراتور جدید، رومینگ بین الملل و تماس خارج از کشور، برای سیم کارت قبلی مشترکین دائمی مسدود خواهد شد.
  11. ارسال پیامک تایید و یا عدم تایید توسط مشترک رایگان می باشد.

مزایای ترابردپذیری برای کاربران تلفن همراه

ترابردپذیری به کاربران این امکان را می‌دهد که در صورت عدم رضایت از قیمت یا خدمات یک اوپراتور، به راحتی و بدون نیاز تغییر شماره تلفن، و بدون صرف هزینه، از خدمات اوپراتوری دیگر استفاده کنند و این امر برای کاربران بسیار اتفاق خوبی است. اما با تسهیل جابه‌جایی کاربران بین اوپراتورها رقابت میان سه اوپراتور همراه ایراانی وارد فاز جدیدی می‌شود و نبرد آن‌ها جدی‌تر می شود، چرا که دیگر پیش شماره‌ها ارزش خود را از دست می‌دهند و تنها کیفیت بالای خدمات و قیمت پایین‌تر خواهد توانست کاربران را به یک اوپراتور پایبند نگه دارد. باید دید این طرح تا چه اندازه مورد استقبال کاربران قرار خواهد گرفت؛ چگونه انجام خواهد شد؛ و تا چه حد بر کیفیت خدمات‌دهی اوپراتورها تأثیر خواهد گذاشت.

 

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

۶۹ دیدگاه برای «راهنمای ترابرد از همراه اول به ایرانسل و از ایرانسل به همراه اول یا رایتل»

  1. من از ایرانسل به همراه اول ترابرد کردم . سیمکارت همراه اولم اومده اما نمیدونم چجوری فعالش کنم یکی کمک کنه لطفا

  2. سلام من از شاتل میخوام ترابرد ب همراه اول کنم ۲۰گیگ اینترنت دارم اگ ترابرد کنم اینترنتم میسوزه لطفآ جواب بدین

  3. من از همراه اول به ایرانسل ترابرد کردم، آیا میتونم از طرح اینترنت همراه اول استفاده کنم؟ یا نه فقط طرحهای ایرانسل؟
    همراه اول با وجود ترابرد من، پیام داده که اینترنت رو فعال کنم همون طرحی که ماهانه فعال میکردم
    آیا میتونم؟

  4. سلام من از همراه اول به ایرانسل ترابرد کردم که روز بعدش بهم پیامک ارسال شد ولی نتونستم جواب تایید را بفرستم و زمان جواب تایید گذشته بود الان باید چکار کنم؟

  5. سلام من به تازگی خط ایرانسلمو دائمی کردم ده هزار تومنم دادم که بقیه مبلغ رو مراحل بعدی بدم.هزینه تماس ایرانسل خیلی خوبه ولی در منطقه ای که ما هستیم آنتن دهی ایرانسل ضعیفه میخام بدونم اگه من ترابرد کنم به همراه اول خطم دائمی میمونه و هزینه مکالمه ۳۳.۳تومن هست یا اینکه خطم اعتباری میشه و هزینه تماسم۶۷تومن حساب میشه؟

  6. مهدی قلی پور

    سلام
    میخوام از رایتل به ایرانسل ترابرد کنم
    فعلا پنجاه درصد از بسته اینترنتم مونده
    خواستم بدونم بعد ترابرد،مابقی بسته صفر میشه
    یا خیر؟؟

  7. با سلام،
    سیم کارت من ایرانسل هست و میخام به همراه اول ترابرد کنم به دلیل اینکه در جایی ساکن هستیم که ایرانسل انتن نداره و فقط همراه اول انتن میده،! میخاستم بپرستم اگه ترابرد کنم در انتن گوشی تاثیری داره یا نه؟؟

  8. سلام من سیم کارتم را از ایرانسل به همراه اول ترابرد کردم ولی بعد از گذشت چهار روز سیم کارت همراه اول فعال نشده دلیلش چیست؟

  9. سلام سیم کارت من انارستان یا همان دانش اموزی خواسم بدووم اگه بخام میتونم از دانش اموزی ب اعتباری همراه اول ترابرد کنم

  10. فروزان فراهانی

    سلام.من از همراه اول۹۱۲به ایرانسل ترابرد کردم.سیم کارتمم اومده و فعال شده.ایا بازهم برای من فیش موبایل میاد یا باید شارژ بخرم ?و ایا ۲۰گیگ اینترنت رایگان بمن تعلق میگیره?دراین مورد پیامی دریافت نکردم هنوز.

  11. سلام من از همراه اول به ایرانسل ترابردکردم هرکی با من تماس میگیره۳۰ثانیه پشت خط میمونه تا گوشیش اولین بوق رو بخوره.کل دوستام کلافه شدن که برا هر تماس با من باس کلی علاف شن علت چیه؟

  12. سلام . من سیم کارت امو از رایتل به ایرانسل تبدیل کردم !! . سیمکارت جدیدیه روز بعد از ثبت نام به دستم رسید اما وقتی سیم کارت رو توی گوشی گذاشتم علامت قطع بودن سیگنال رو داره و رایتل هنوز فعاله !! میخواستم بدونم الان باید چیکار کنم ؟؟

  13. سلام من از از همراه اول میخام ترابرد کنم به ایرانسل و خطم دائمی هست آیا بعد از ترابرد خط دائمی قطع میشه یا نه هر دو سیم کارت رو داریم

  14. سلام من یه هفته ای میشه از همراه اول به رایتل ترابرد کردم البته به صورت الکترونیکی،حالا چند روزه کلا خطم قطعه و رایتل هم سیم کارت جدیدی برام نفرستاده باید چی کار کنم؟؟

  15. سلام من از دوستانی ک‌ ترابرد کردن ی سوال داشتم ب عنوان مثال ایا بعد اینکه از ایرانسل ب همراه اول یا برعکس ترابرد کردین هدیه ای یا تسهیلاتی ب شما تعلق گرفت یا نه

  16. با سلام من ایرانسل دارم شمارم هم ب اسم یکی از دوستانه.. اگه بخام به همراه اول ترابرد کنم چجوریه. شمارم عوض میشه یا ن…. بعدش اگه خط جدید اومد میره ب نشونی دوستم یا ن.. اصلا میشه خط جدید نیاد همین باشه

    • نیکو احمدی

      انجام ترابرد و دریافت سیم کارت جدید فقط با مراجعه حضوری به مراکز خدمات اپراتورها و ارائه کارت ملی امکان داره.
      فقط کسی که سیم کارت به نام او صادر شده می تونه درخواست ترابرد کنه

  17. الان یک هفته رفتم سیم کارتمو به همراه اول ترابرد کنم یه سیم کارت به من دادن گفتن یک ساعا دیگه پیام میاد برات تا فعالش بشه ولی الان یه هفته گذشته پیام ندادن هنوز

  18. همراه اول در خصوص سیم کارت های دایمیش اصلا مساعدت نمی کنه .
    منم همه مراحل رو درست انجام دادم تا پیامک آخر تایید که اوپراتور همراه اول اونو نفرستاد !
    چند بار هم تایید کردم ولی …

  19. من سیم کارت ایرانسلمو تبدیل به همراه اول کردم
    سیم کارت ایرانسلم غیر فعال شده ولی سیم کارت همراهی ک دریافت کردم فعال نشده مشکلش کجاست؟

  20. سلام . از خط دائمی همراه اول به ایرانسل ترابرد کردم . هزینه مکالمه من با هزینه مکالمه کسی که از ابتدا ایرانسلی بوده تفاوت میکنه ؟

  21. سلام.
    من از ایرانسل به همراه اول میخواهم ترابرد کنم.
    آیا با ترابرد شماره سیم کارت ایرانسلم غیرفعال خواهد شد و دیگر نمیتوانم آنرا استفاده کنم؟

    • بعد از ترابرد شما مشترک همراه اول می شید
      در واقع بعد از ترابرد به همراه اول دیگه شماره ایرانسلی وجود نداره

  22. سلام .
    من میخوام از همراه اول به ایرانسل ترابرد کنم بدلیل گرون بودن بسته های اینترنت همراه اول. آیا مشکل خریدن بسته بعد از ترابرد حل شده؟

  23. سلام❤مودم ایرانسل دارم آیا میشود به همراه اول ترابورد شود ….چون فقط روی سیم کارت مخصوص و همان شماره تعریف شده است.متشکرم

  24. سلام من همراه اولی هستم میخوام به ایرانسل ترابرد کنم پیش شمارم ۰۹۱۱ هست آیا پیش شمارم عوض میشه اگه عوض بشه دیگه کسی با پیش شماره قبلیم نمیتونه تماس بگیره که ، چون پیش شماره جدیدمو نداره خواهشن جواب بدید

  25. من از رایتل به همراه اول ترابرد کردم، از رایتل فوق العاده راضی بودم ولی توی شهر ما انتنش فقط ی دونه بود، خیلی هم از ترابرد راضی بودم هم سرعت عمل همراه اول عالی بود هم پاسخگویی الان انتن گوشیم کامل پره و مشکلی ندارم، نظرم و اینجا نوشتم چون قبل از ترابرد با خوندن نظر دوستان دو دل بودم و اینم واسه کسایی نوشتم ک مث من دودلن، اون بوقی هم ک گفته شده اصلا قابل شنیدن نیست و خیلی محسوسه و مشکل خاصی نداره

  26. سلام من از همراه اول به ایرانسل ترابرد کردم که روز بعدش بهم پیامک ارسال شد ولی نتونستم جواب تایید را بفرستم و زمان جواب تایید گذشته بود الان باید چکار کنم؟

  27. سلام برای من پیام تایید اومده الانم سیم کارتمو گرفتم اما هنوز سیم کارت قبلیم فعاله سیم کارت جدیدو بزارم میتونم از خدمات ایرانسل استفاده کنم یا باید سیم کارت قبلیم غیر فعال بشه بعد؟

  28. سلام من ترابرد کردم ولیربعدش پشیمون شدم چجوری لغوش کنم کجا برم لغوش,کنم
    یا اگه با همین مبایل میشه لغو کرد لطفا راهکار بدین

  29. یه سوال داشتم
    من الان ایرانسل هستم و میخوام به همراه اول ترابرد کنم،
    خوب آیا میتونم به دایمی ترابرد کنم؟
    اگه اینکارو بکنم هزینه اضافی میخواد؟
    اگه جواب مثبته چقدر هزینه میخواد؟

  30. با سلام در تاریخ ۲۲ /۶ثبت نام انجام شد
    از همراه اول به ایرانسل ترابرد انجام بشه خط دایمی به دایمی
    سیم کارت هم دیشب آوردن .امروز پیام دادن لغو شد .امروز ۲۸ /۶/تمام بدهی خط هم صفر شده بود .هیچ دلیلی قابل قبول نیست .لطفا برای شعور مردم احترام قایل بشید .

    • درود
      مراحل خواسته شده را باید به دقت انجام دهید. همچنین وقتی که از شما می خواهد برای تایید ۱ را به فلان سر شماره بفرستید، باید ۱ انگلیسی بفرستید و نه ۱ فارسی. همچنین علت دیگر خطا ممکن است این باشد که در اپراتور مبدا مشخصات شناسنامه ای شما درست نباشد یا موجود نباشد. همچنین آدرس نیز باید درست باشد.
      من خودم اول چنین مشکلی داشتم، آدرس را که همان آدرس اولیه ای که در همراه اول بود ثبت کردم و مشکلم حل شد و اکنون بدون مشکل به ایرانسل ترابرد کرده ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *