ساختن زنگ و ویبره برای گوشی‌های آیفون (آموزش کامل)

بسیاری از دارندگان گوشی‌های آیفون ترجیح می‌دهند از زنگ‌های پیش‌فرض این گوشی استفاده کنند. اما با این حال ساختن زنگ آیفون از آهنگ‌های دلخواه و مورد علاقه هم پیشنهاد خوبی است. در این پست نحوه ساختن زنگ آیفون را آموزش می دهیم. قبل از هر کاری نرم‌افزار آیتونز را از لینک زیر دانلود و نصب کنید:

دانلود نرم افزار آیتونز برای ویندوز

در گوشی‌های آیفون نمی‌توانید از آهنگ‌هایی با فرمت mp3 به عنوان زنگ گوشی استفاده کنید. فرمت قابل استفاده در گوشی‌های آیفون m4r است. برای تبدیل فرمت موزیک‌ها، می‌توانید از سایت ringtonemaker استفاده کنید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

بعد از ورود به سایت، upload files را بزنید و آهنگی را که قصد دارید برای ساختن زنگ آیفون از آن استفاده کنید، آپلود کنید. بعد از این که آهنگ به طور کامل آپلود شد، باید مشخص کنید که زنگ گوشی از کجای آهنگ شروع شود و کجا تمام شود. مثلاً از ثانیه ۳۵ تا ثانیه ۷۰.

این کار را می‌توانید با جا به جا کردن علامت سبز رنگ (تصویر زیر) و یا وارد کردن زمان در start time و end time انجام بدهید. زمان پایان زنگ گوشی را هم به همین روش مشخص کنید. توجه کنید که مدت زمان زنگ گوشی نباید از ۴۰ ثانیه بیشتر باشد.

ساختن زنگ آیفون

سپس روی m4r کلیک کنید و آن را در حالت فعال قرار دهید. حالا make ringtone را بزنید. وقتی زنگ گوشی ساخته شود، باکس جدیدی باز می‌شود که باید گزینه download را در آن انتخاب کنید.

حالا باید فایل m4r را با استفاده از نرم‌افزار آیتونز به گوشی منتقل کنید. برای این کار گوشی را با استفاده از کابل به سیستم یا لپ‌تاپ وصل کنید. آیتونز را باز کنید و از منوی سمت چپ، tones را بزنید. فایل آهنگ را بکشید و در پنجره‌ای که باز شده، رها کنید.

از بالا و سمت چپ صفحه، آیکون آیفون را بزنید و صبر کنید تا عملیات همسان‌سازی (sync) انجام شود. سپس از پایین و سمت راست صفحه done را بزنید. کار شما با آیتونز تمام شده است. حالا می‌توانید از منوی تنظیمات، به sounds & haptics بروید و زنگ جدیدی را که به لیست اضافه شده، انتخاب کنید.

برای ساختن ویبره برای آیفون مراحل زیر را طی کنید:

ساختن زنگ آیفون

  1. اپلیکیشن تنظیمات را باز کنید.
  2. sounds & haptics را بزنید.
  3. اگر ویبره در حالت خاموش قرار دارد، قبل از هر کاری آن را در حالت فعال قرار دهید.
  4. در صفحه جدیدی که باز می‌شود، حالتی را که می‌خواهید برای آن ویبره بسازید، انتخاب کنید. مثلا ringtone.
  5. vibration را انتخاب کنید. ویبره به صورت پیش فرض بر روی گزینه synchronized (default) قرار دارد.
  6. در پایین صفحه جدید، create a new vibration را برنید.
  7. در صفحه جدیدی که باز می‌شود، با ضربه زدن بر روی صفحه گوشی می‌توانید پترن ویبره موردنظر خود را بسازید. برای ساختن ویبره ممتد انگشت خود را از روی صفحه برندارید.
  8. بعد از این که ویبره ساخته شد، stop را بزنید.
  9. حالا می‌توانید پترنی را که ساخته‌اید، play کنید و اگر از آن راضی بودید، save را بزنید.
  10. در پنجره‌ای که باز می‌شود، نام ویبره را به انتخاب خود وارد کنید و save را بزنید.

حالا به صفحه vibration بازمی‌گردید. با این تفاوت که اکنون به جای default، ویبره‌ای که خودتان ساخته‌اید، در حالت فعال قرار دارد.

 

 

 

پست‌های دیگر ما درباره آیفون را هم بخوانید:

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!