مخفی کردن فایل ها و عکس ها در گوشی های اندرویدی

تصور کنید که گوشی شما به صورت ناخواسته در اختیار دیگران قرار بگیرد. در این صورت کل هویت شما در اختیار فرد دیگری است که می‌تواند به حساب بانکی شما دسترسی داشته باشد، به جای شما چت کند، و صفحه فیس‌بوک شما را در اختیار بگیرد. صرف نظر از این دلایل، ممکن است شما به هر دلیل دیگری عکس، مدرک و یا اپلیکیشنی در گوشی خود داشته باشید که مایل نیستید کسی به آن دسترسی داشته باشد. برای مخفی کردن فایل ها و عکس ها در گوشی های اندرویدی روش‌هایی وجود دارد که در این پست شرح خواهیم داد.

چگونه فایل‌ها را در گوشی اندروید مخفی کنیم؟

مخفی کردن فایل ها و عکس ها در گوشی های اندرویدیبیشتر گوشی‌های اندرویدی به صورت خودکار قابلیت پنهان کردن فایل‌های موجود در حافظه گوشی را ندارند. بنابراین چاره ای ندارید جز این که اپلیکیشن مخصوص این کار را دانلود و نصب کنید. فایل‌هاید اکسپرت (file hide expert) گزینه مناسبی برای این کار است. این اپلیکیشن رایگان است و به شما امکان می‌دهد که به آسانی انواع فایل‌های موجود در حافظه گوشی خود را مخفی کنید.

ابتدا اپلیکیشن را از اینجا دانلود و نصب کنید. وقتی برای بار اول نرم افزار را باز می‌کنید، لیست فایل‌های مخفی شما خالی است. برای مخفی کردن فایل‌ها، علامت پوشه (بالا و سمت راست صفحه) را انتخاب کنید. در صفحه جدید، لیست فایل‌ها و فولدرهای حافظه گوشی را (درست مانند file manager) مشاهده می‌کنید. کافی است بدانید فایلی که می‌خواهید مخفی کنید، در کدام مسیر قرار دارد. فایل را انتخاب کنید (چک باکس یا علامت + سمت راست آن را انتخاب کنید) و گزینه ok را بزنید. سپس در صفحه جدید گزینه hide all را انتخاب کنید. پس از انجام این مراحل، فایل را نخواهید دید، مگر این که آن را با استفاده از گزینه restore all از حالت مخفی خارج کنید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

تا اینجای کار مشکلی به نظر نمی رسد. اما اگر کسی بداند که شما از این اپلیکیشن استفاده می‌کنید، می‌تواند فایل‌های شما را از حالت مخفی خارج کند و به آنها دسترسی داشته باشد. بنابراین لازم است برای فایل‌هاید اکسپرت پسورد تعریف کنید. برای این کار منوی تنظیمات (سه نقطه) را از بالا و سمت راست صفحه انتخاب کنید. از پنجره ای که باز می‌شود، گزینه settings را بزنید. در پنجره جدید می‌توانید می‌توانید برای اپلیکیشن خود پسورد تعریف کنید.

چگونه عکس‌ها را در گوشی اندروید مخفی کنیم؟

اگرچه هاید اکسپرت هر نوع فایلی را مخفی می‌کند، اما بهتر است برای مخفی کردن عکس‌ها از یک اپلیکیشنی استفاده کنید که برای این نوع فایل طراحی شده باشد. ما کیپ سیف (keep safe) را پیشنهاد می‌کنیم.

این اپلیکیشن تمام فایل‌های محرمانه شما را در یک مکان گردآوری می‌کند و فقط در صورت داشتن پسورد می‌توانید آنها را ببینید. نسخه iOS آن امکان آپلود کردن فایل‌ها در Cloud را نیز دارد تا همیشه یک نسخه پشتیبان داشته از عکس‌های خود باشید. کیپ سیف رایگان است، اما بعضی از امکانات آن تنها با پرداخت درون برنامه ای فعال می‌شود. امکان نگهداری پسوردها و اطلاعات کارت اعتباری نیز در کیپ سیف وجود دارد.

ابتدا نسخه اندرویدی اپلیکیشن را از اینجا و یا نسخه iOS آن را از اینجا دانلود کنید.

مخفی کردن فایل ها و عکس ها در گوشی های اندرویدی

سپس مراحل زیر را طی کنید:

  1. وقتی برای اولین بار نرم افزار را باز می کنید، لازم است یک پسورد ۴ کاراکتری از اعداد برای آن تعریف کنید.
  2. در مرحله بعدی آدرس ایمیل خود را در فیلد مربوط به آن وارد کنید.
  3. در صفحه بعدی ۴ گزینه در اختیار شما است: عکس ها، کارت های اعتباری و کارت های شناسایی، فیلم ها و سایر موارد. برای مخفی کردن عکس ها گزینه اول (main album) را انتخاب کنید.
  4. در صفحه بعد می‌توانید عکس ها را به صورت تکی و یا گروهی انتخاب و رمزدار کنید. اگر گزینه import from gallery را انتخاب کنید، وارد گالری عکس‌های گوشی می شوید و می‌توانید عکس‌های موردنظر خود را انتخاب کنید.
  5. پس از انتخاب عکس ها گزینه import را از پایین صفحه انتخاب کنید.
  6. در صفحه جدید عکسی را که انتخاب کرده اید، می بینید. از پایین و سمت راست عکس، آیکون منو (سه نقطه) را بزنید و album settings را انتخاب کنبد.
  7. در صفحه جدید گزینه ای تحت عنوان album lock وجود دارد که وضعیت آن unlocked است. با انتخاب این گزینه پنجره ای باز می شود که در آن می‌توانید پسورد آلبوم را تعریف کنید.
  8. با وارد کردن پسورد و بستن پنجره، وضعیت آلبوم به locked تغییر می کند.
  9. از این پس مشاهده عکس هایی که انتخاب کرده اید، فقط با داشتن پسوردی که خودتان تعریف کرده اید، امکان دارد.

اما راه ساده تری نیز وجود دارد که بدون استفاده از یک اپلیکیشن واسطه فایل‌ها و فولدرهای خود را مخفی کنید. برای این کار کافی است وارد اپلیکیشن file manager شوید، مسیر فایلی را که می‌خواهید مخفی کنید پیدا کنید، و یک «نقطه» قبل از نام فولدر حاوی فایل قرار دهید. مثلاً نام فولدر photos را به .photos تغییر دهید. به این ترتیب عکس‌های موجود در فولدر photos در گالری نمایش داده نمی‌شود.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *