راهنمای کامل استفاده از سرویس پیام گیر صوتی ایرانسل و همراه اول

سرویس پیام گیر صوتی که توسط اپراتورهای تلفن همراه ارائه می‌شود، در واقع همان منشی تلفنی است. اما یک مزیت بزرگ نسبت به برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های منشی تلفنی دارد. حتی اگر گوشی شما خاموش باشد یا در شبکه نباشید، سرویس پیام گیر صوتی فعال است و پیام‌های تماس‌گیرندگان را ضبط می‌کند. در حالی که اگر از اپلیکیشن‌های پیام گیر صوتی استفاده کنید، فقط زمانی پیام تماس‌گیرندگان ضیط می‌شود که گوشی روشن و در شبکه باشد. در این پست نحوه فعالسازی، غیرفعالسازی و شرایط استفاده از سرویس پیام گیر صوتی همراه اول و ایرانسل را آموزش خواهیم داد.

پیام گیر صوتی همراه اول

سرویس پیام گیر صوتی همراه اول را می‌توانید با استفاده از روش‌های زیر به صورت رایگان فعال نمایید:

  • شماره‌گیری کد دستوری *۱۰*۲۴۱#
  • ارسال ۲۴۱ به سرشماره ۱۰

با فعالسازی این سرویس تماس‌های بدون پاسخ شما به شماره ۰۹۹۱۲ انتقال می‌یابد. همراه اول با ارسال یک پیامک، شما را از وجود پیام صوتی جدید آگاه می‌کند. شما می‏‌توانید با شماره ۰۹۹۱۲ تماس گرفته و پیام‌های صوتی خود را بشنوید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

ویژگی‌ها

  • با استفاده از روش‌های فوق، می‌توانید پیام گیر صوتی خود را در حالت عدم پاسخگویی به تماس (No-answer) قرار دهید. به این ترتیب اگر به تماس پاسخ ندهید، تماس‌های دریافتی شما به شماره ۰۹۹۱۲ انتقال می‌یابند.
  • در صورتی که فرد تماس‌گیرنده پس از اتصال به پیام گیر صوتی برایتان پیام بگذارد، پیامکی برای شما ارسال می‌شود و وجود پیام صوتی جدید را به شما اطلاع می‌دهد.
  • در صورتی که فرد تماس‌گیرنده پس از اتصال به پیام گیر صوتی پیام نگذارد، پیامکی برایتان ارسال می‌شود و وجود یک تماس بی پاسخ را به شما اطلاع می‌دهد.
  • شما می‌توانید از خط خود با شماره ۰۹۹۱۲ تماس بگیرید و پیام‌های جدید خود را بشنوید و یا مدیریت کنید.
  • در صورتی که به سیم کارت خود دسترسی نداشته باشید، می‌توانید با استفاده از سایر خطوط همراه اول با شماره ۰۹۹۱۳ تماس بگیرید و پس از وارد نمودن کلمه عبور، پیام‌های صوتی خود را دریافت کنید.
  • می‌توانید با شماره ۰۹۹۱۲ تماس بگیرید و برای پیام گیر صوتی خود، کلمه عبور تعیین کنید.

قوانین و شرایط کلی

  • سرویس پیام گیر صوتی همراه اول تنها با روش‌هایی که گفتیم فعال و یا غیرفعال می‌شود. استفاده از این سرویس با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی و یا درگاه پیامکی۰۹۹۱۲، امکان‌پذیر نیست.
  • پیام گیر صوتی همراه اول به صورت پیش فرض در حالت عدم پاسخگویی به تماس (No-answer) قرار دارد. می‌توانید با استفاده از تنظیمات گوشی، تماس‌های خود را در حالت‌های دیگر همچون در دسترس نبودن (Unreachable)، مشغول بودن شماره (Busy) و … قرار دهید.
  • پیام گیر صوتی همراه اول صرفاً بر روی شماره ۰۹۹۱۲ فعال می‌شود. در صورتی که با استفاده از تنظیمات گوشی، پیام گیر صوتی را بر روی شماره‌هایی به جز شماره ۰۹۹۱۲ فعال کنید، پیام‌های صوتی را دریافت نخواهید کرد.
  • در صورتی که سرویس تماس‌بان را برای سیم کارت خود فعال کرده باشید، می‌توانید به صورت همزمان از سرویس پیام گیر صوتی هم استفاده کنید.
  • برای استفاده از سرویس پیام گیر صوتی همراه اول، باید ابتدا سرویس انتقال نماس را فعال کرده باشید. در غیر این صورت فعالسازی پیام گیر صوتی با موفقیت انجام نمی‌شود.
  • دریافت پیام صوتی هزینه‌ای ندارد. ولی هزینه شنیدن پیام، معادل تماس درون شبکه‌ای است.

کدهای دستوری

کدهای دستوری پیام گیر صوتی همراه اول
سرویسفعالسازیغیرفعالسازیبررسی وضعیت
انتقال همه تماس‌ها به صندوق صوتی**۲۱*۰۹۹۱۲###۲۱#*#۲۱#
انتقال تماس‌ها به صندوق صوتی در زمان اشغال بودن**۶۷*۰۹۹۱۲#**۶۷*۰۹۹۱۲#*#۶۷#
انتقال تماس‌ها به صندوق صوتی در زمان در دسترس نبودن یا خاموش بودن گوشی**۶۲*۰۹۹۱۲###۶۲#*#۶۲#
انتقال تماس‌ها به صندوق صوتی در زمانی که مشترک پاسخگو نیست**۶۱*۰۹۹۱۲###۶۱#*#۶۱#

پیام گیر صوتی ایرانسل

با استفاده از این سرویس در زمان‌هایی که خارج از محدوه پوشش شبکه ایرانسل هستید و یا تلفن همراه‌تان خاموش است، تماس‌گیرندگان می‌توانند برای شما پیام صوتی بگذارند. در این صورت در هر زمان که مایل بودید می‌توانید به پیام‌های صوتی گوش دهید. این سرویس قابلیت ذخیره ۳۰ پیام ۱۲۰ ثانیه‌ای را دارد. پیام‌هایی که شنیده نشده باشند تا ۲ روز، و پیام‌هایی که شنیده نشده باشند تا ۷ روز در سیستم ذحیره می‌شوند. در صورت فعالسازی این سرویس‌ها دیگر امکان انتقال دادن (دایورت) خط وجود نخواهد داشت. همچنین استفاده همزمان از دو سرویس پیامگیر صوتی و ذخیره شماره تماس امکان‌پذیر نیست. همچنین در صورت انتقال تماس‌هایتان به پیام‌گیر صوتی، دیگر نمی‌توانید آنها را به یک شماره دیگر منتقل کنید.

کدهای دستوری

سرویسسیم‌کارت‌های دائمیسیم‌کارت‌های اعتباری
فعالسازی#۱*۵*۴*۵۵۵*#۱*۵*۴*۵۵۵*
غیرفعالسازی#۳*۵*۴*۵۵۵*#۳*۵*۴*۵۵۵*

گوش دادن به پیام‌ها

شما می‌توانید با شماره ۷۱۰ تماس بگیرید تا از طریق تلفن همراهتان به پیام‌های گفتاری ضبط شده گوش دهید. برای گذاشتن پیام برای دیگران عدد ۱ و برای انجام تنظیمات پیامگیر عدد ۴ را وارد کنید. همینطور می‌توانید با زدن کلید ۴ برای پیامگیر خود رمز تعیین کنید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!