باتری تطبیق پذیر اندروید پای و نقش آن در افزایش عمر شارژ و باتری گوشی

باتری تطبیق پذیر

کمپانی گوگل نسخه جدید اندروید را تحت عنوان اندروید پای در سال ۲۰۱۸ ارائه کرد. در پست دیگری در مورد ویژگی های جدید اندروید پای نوشته ایم. در این پست ویژگی باتری تطبیق پذیر اندروید را به صورت دقیق تر بررسی می کنیم.

شارژ و باتری گوشی یکی از دغدغه های مهم صاحبان گوشی های هوشمند است. اگرچه استیشن های شارژ گوشی در مکان های عمومی نصب شده اند و بیشتر ما به پاوربانک دسترسی داریم. ولی برای حفظ کیفیت باتری ساده ترین راه این است که در مصرف شارژ صرفه جویی کنیم. در پست های دیگری در مورد ترفندهای افزایش عمر شارژ باتری و تاثیر دارک مود اندروید بر کاهش مصرف شارژ نوشته ایم.

اگر در اندروید ۶ از Doze استفاده کرده باشید، می دانید که این قابلیت همه اپلیکیشن ها را با هدف کاهش مصرف باتری در حالت هایبرنیت قرار می داد. در اندروید ۹ یا همان اندروید پای، این گزینه بهبود داده شده و تحت عنوان باتری تطبیق پذیر اندروید یا Adaptive Battery قابل استفاده است. این گزینه به صورت پیش فرض غیرفعال است. برای فعال کردن آن باید از منوی تنظیمات، Battery و سپس Adaptive Battery را انتخاب کنید و آن را در حالت فعال قرار دهید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

باتری تطبیق پذیر اندروید پای با استفاده از هوش مصنوعی، عمر شارژ باتری را تا ۳۰ درصد (طبق ادعای گوگل) افزایش می دهد. نقش هوش مصنوعی در این فرایند این است که با الگو قرار دادن مصرف روزانه کاربر از تلفن همراه، عادت های او را تشخیص می‌دهد. سپس بر اساس همین عادت‌های روزانه تنظیمات گوشی را طوری تغییر می‌دهد که عمر شارژ باتری تا حد امکان افزایش پیدا کند.

این عادت ها می تواند شامل ساعت خواب و یا زمان استفاده از یک اپلیکیشن باشد. مثلاً اگر در ساعات خاصی از روز از یک اپلیکیشن استفاده نمی کنید، گوشی به صورت خودکار آن اپلیکیشن را در آن ساعت ها در حالت خواب قرار می دهد. نکته جالب توجه این است که اندروید پای با استفاده از هوش مصنوعی، ۵ دسته برای اپلیکیشن های نصب شده بر روی گوشی در نظر می گیرد:

  • Active: اپلیکیشن هایی که به تازگی از آنها استفاده کرده اید، در حال پردازش اطلاعات هستند، یا حتی از آنها نوتیفیکیشن دریافت کرده اید، در دسته اول قرار می گیرند. اندروید پای برای این دسته از برنامه ها محدودیتی قائل نمی شود. برای بیشتر ما ایرانی‌ها بدون شک تلگرام و اینستاگرام و واتس اپ در این دسته هستند!
  • Working set: اپلیکیشن هایی که معمولاً از آنها استفاده می کنید اما در حالت فعال قرار ندارند، در این دسته قرار دارند.
  • Frequent: این دسته مخصوص اپلیکیشن هایی است که به صورت موردی و نه روزانه از آنها استفاده می کنید. مثلا اپلیکیشن هایی که برای سنجش فعالیت بدنی در باشگاه از آنها استفاده می کنید.
  • Rare: اگر از یک اپلیکیشن به ندرت استفاده می کنید، اندروید پای آن را در این گروه قرار می دهد. مثلا اپلیکیشن رزرو هتل یا اپلیکیشن های کاربردی دیگر.
  • Never: همه ما اپلیکیشن هایی داریم که از آنها استفاده نمی کنیم. این اپلیکیشن ها در دسته پنجم قرار می گیرند.

غیر از اپلیکیشن های دسته اول، بقیه اپلیکیشن ها بسته به این که در کدام گروه دسته بندی شده اند، به نوعی توسط اندروید پای محدود می‌شوند. تا دسته پنجم که به صورت کامل در حالت استندبای قرار می‌گیرند. جالب تر این که می‌توانید لیست اپلیکیشن های استندبای را ببینید و به دلخواه خود دسته بندی خودکار اندروید را عوض کنید.

غیر از باتری تطبیق پذیر اندروید پای، یک ویژگی انطباقی دیگر هم در این نسخه وجود دارد: Adaptive Brightness یا روشنایی تطبیق پذیر. مدت ها است که اندروید امکان تنظیم خودکار نور صفحه بر اساس نور محیط را ارائه داده است. اما ویژگی روشنایی تطبیق پذیر این است که در تنظیم خودکار نور صفحه، علاوه بر نور محیط سلیقه کاربر را هم در نظر می گیرد.

منبع: Gadget Hacks

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *