همه چیز درباره امکانات جدید آی او اس ۱۲ برای گوشی های آیفون

بتای اول سیستم عامل iOS 12 که چند ماه پیش منتشر شد، نسبت به نسخه قبلی امکانات قابل ملاحظه‌ای داشت. بتای دوم این نرم‌افزار پا را فراتر گذاشته و قابلیت‌های پیشرفته تری را عرضه کرده است. بتای دوم آی او اس ۱۲ از ۲۵ مارس (۵ فروردین) برای همه دستگاه‌های ساخت کمپانی اپل قابل نصب است. در این پست مهم‌ترین ویژگی‌های آی اوس ۱۲ را معرفی می‌کنیم.

انیموجی‌های جدید

آی او اس 12

در نسخه جدید iOS چهار انیموجی جدید (زرافه، کوسه، جغد و گراز) ارائه شده است. انیموجی نسخه سه بعدی ایموجی است که حالت چهره کاربر را اسکن می‌کند و بر اساس آن انیمیشن سه بعدی می سازد. این قابلیت در گوشی‌های آیفون X ،XS ،XR و همه دستگاه‌های کمپانی اپل که از Face ID پشتیبانی می‌کنند، قابل اجرا است. به این ترتیب تعداد انیموجی‌های آیفون بدون درنظر گرفتن مموجی‌ها، به ۲۴ رسید.

مشاهده وضعیت آلودگی هوا در Apple Map

در آی او اس ۱۲ با وارد شدن به اپلیکیشن نقشه Apple Map، می‌توانید AQI (شاخص آلودگی هوا) را در هر شهر یا منطقه ببینید. AQI مجموعه ای از اعداد و یک رنگ است که به صورت یک کادر کوچک در پایین و سمت راست صفحه، وضعیت آلودگی هوا را در منطقه موردنظر شما نشان می‌دهد. در نسخه اول آی او اس ۱۲ این شاخص به اپلیکیشن Weather اضافه شده بود. اما در بتای دوم این نرم افزار، در نقشه هم قابل مشاهده است.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

آی او اس 12

در این کادر دمای هوا (به سلسیوس) و وضعیت آب و هوای منطقه نمایش داده می‌شود. وضعیت آلودگی هوا هم با رنگ‌های سبز، زرد، نارنجی، قرمز، بنفش و خرمایی نشان داده می‌شود. توجه کنید که نمایش وضعیت آلودگی هوا به صورت پیش فرض فعال نیست و باید پس از آپدیت به iOS 12.2 آن را به صورت دستی فعال کنید.

برای این کار اپلیکیشن Settings را باز کنید. در لیست تنظیمات گزینه Maps را انتخاب کنید. در صفحه جدیدی که باز می‌شود، زیر تب Climat، گزینه Air Quality Index را در حالت فعال قرار دهید.

پخش موسیقی در Siri

در نسخه های قبلی آی او اس، اگر از سیری برای باز کردن اپلیکیشن موزیک استفاده می کردید، دکمه Open Music نمایش داده می شد که با ضربه زدن بر روی آن اپلیکیشن موزیک باز می شد. اما در آی او اس ۱۲ این اتفاق به واسطه یک ویجت و بدون باز کردن اپلیکیشن Music می افتد. با استفاده از این ویجت می توانید به ترک قبلی یا بعدی بروید و موزیک را متوقف کنید.

اختصاص Downtime به صورت روزانه

آی او اس 12

قابلیت Downtime که در iOS 12 معرفی شده است، به شما اجازه می دهد زمان استفاده از اپلیکیشن‌های پراستفاده را مدیریت کنید. تاکنون می‌توانستید ساعت شروع و پایان Downtime را در در منوی Screen Time تعریف کنید. به این ترتیب گوشی به صورت خودکار راس ساعت تعریف شده، اپلیکیشن‌ها را از دسترس خارج می کند و فقط می‌توانید از اپلیکیشن تماس استفاده کنید. در ای او اس ۱۲ می‌توانید برای هر روز هفته به صورت جداگانه Downtime تعریف کنید.

اگر اپلیکیشن‌هایی دارید که استفاده از آنها ضروری است، می‌توانید برای انها لیست سفید تعریف کنید. در این صورت این اپلیکیشن‌ها پس از شروع Downtime هم در دسترس شما هستند. همچنین می توانید Downtime را به صورت اختصاصی برای هر اپلیکیشن تعریف کنید.

پالت انتخاب رنگ برای کیبورد

آی او اس 12

در آی او اس ۱۲ می توانید هنگام کار با کیبورد، رنگ نوشته را با استفاده از یک پالت رنگ انتخاب کنید. این پالت فقط رنگ‌های استاندارد پایه را شامل می‌شود. بنابراین انتخاب یک رنگ و تغییر دادن میزان شفافیت آن امکان ندارد.

کمپانی گوگل هم به تازگی نسخه آزمایشی اندروید ۱۰ را منتشر کرده است. قابلیت های جدید اندروید Q را در این پست بخوانید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *