برنامه جدی همراه اول برای توسعه خدمات ارزش افزوده

قائم مقام مدیرعامل همراه اول، آینده بازار تلفن همراه در کشور را رقابتی و تشنه خدمات جدید ارزش افزوده دانست.
به گزارش روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران، دکتر نیکوفر، قائم مقام مدیرعامل همراه اول، که روز چهارشنبه ۴ اسفند در اولین کنفرانس خدمات ارزش افزوده سخن می گفت، با اشاره به این موضوع اظهار داشت: همراه¬اول طی چند سال گذشته از نظر رشد جزو بهترین اپراتورهای دنیا بوده است.
نیکوفر با بیان اینکه در سال ۸۵ کشورمان با ضریب نفوذ حدود ۱۰ درصد رتبه سیزدهم ضریب نفوذ در خاورمیانه را داشته است اعلام کرد: با تلاش های کارشناسان همراه اول هم اکنون این اپراتور بزرگترین اپراتور خاورمیانه و در جهان و در بین ۷۰۰ اپراتور تلفن همراه، در جایگاه بیست و چهارم قرار گرفته است.
وی افزود: در سال ۲۰۰۸ میلادی ۱۵ کشور در حال رشد به اندازه بقیه کشورهای جهان، مشترک جذب کردند که حجم درآمد حاصل از خدمات ارزش افزوده این کشورها حدود ۱۶۰ میلیارد دلار بوده است.
نیکوفر پیش بینی کرد تا سال ۲۰۱۴ میلادی درآمد اپراتورها از خدمات ارزش افزوده به حدود ۳۶ درصد از کل درآمدشان برسد.
قائم مقام مدیرعامل همراه اول گفت:‌ بازار تلفن همراه ایران به سمت رقابتی شدن پیش می رود و هنوز پتانسیل جذب مشترک جدید را دارد. اپراتورها در این محیط رقابتی بدنبال جریان های درآمدی ناشی از خدمات ارزش افزوده تلفن همراه خواهند بود.
وی با اشاره به برنامه های اپراتور اول جهت حمایت از توسعه این سرویس ها اظهار داشت: گرچه این حوزه و زنجیره در ایران هنوز چندان قوی نیست ولی همراه اول با عقد قرارداد با دانشگاههای مختلف بخصوص با دانشگاه صنعتی شریف بدنبال تحقیق و پژوهش و در نهایت توسعه خدمات ارزش افزوده در ایران است.
نیکوفر افزود: طی دو نمایشگاه “ایران تلکام” سعی کردیم از شرکت های دیگر از جمله چند شرکت معتبر خارجی جهت حضور قوی درکشور استفاده کنیم که این همکاری تاکنون ادامه دارد. سرویس جیرینگ حاصل این همکاری ها بوده که اولین سرویس موبایل پیمنت در کشور محسوب می شود.
وی با اشاره به استقبال مشترکین همراه اول از سرویس اینترنت همراه (GPRS) در سال جاری گفت: ترافیک اینترنت همراه اول از ابتدای سال ۸۹ حدود ۱۵۰ درصد رشد داشته است.
وی در پایان سخنان خود از طراحی گوشی جدیدی که قابلیت ارائه سرویس های جدید همراه اول را داراست خبر داد و گفت: این وسیله به کمک شرکت های دیگر طراحی شده که بزودی توسط همراه اول ارائه می شود.
اولین کنفرانس خدمات ارزش افزوده تلفن همراه ایران به مدت ۲ روز در سالن همایش های بین المللی صداوسیما با حمایت اپراتورهای تلفن همراه کشور در حال برگزاری است.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *