تلویزیون اینترنتی تا پایان امسال در ایران راه‌اندازی می‌شود

تلویزیون اینترنتی

مدیر پروژه تلویزیون اینترنتی از راه‌‌‌‌‌اندازی و آغاز به کار این پروژه تا پایان امسال در ایران خبر داد و گفت: «با اجرای این پروژه، امکان پخش کانال‌‌های تلویزیونی و برنامه‌های ویدئویی بر بستر اینترنت با سرعت ۲ مگابیت بر ثانیه برای هر مشترک ممکن می‌شود».

نادر صابری با اشاره به آخرین وضعیت پروژه تلویزیون اینترنتی (IPTV) که بر اساس قراردادی میان شرکت مخابرات ایران و سازمان صدا و سیما کلید خورده است، اظهار داشت: «تامین شبکه و بسترهای ارتباطی این پروژه به لحاظ فنی توسط شرکت مخابرات ایران آماده شده و با تهیه محتوای مربوطه از سوی سازمان صدا و سیما، امکان ارائه سرویس از طریق بستر IPTV فراهم خواهد شد». وی با بیان اینکه بخشی از تجهیزات مربوط به دیتاسنتر اصلی پروژه که باید از سوی سازمان صدا و سیما ایجاد می‌شد، به دلیل مسائل مربوط به تحریم با تاخیر وارد کشور می‌شود، ادامه داد: «این بخش که مربوط به ورودی اطلاعات و محتوا است، تا حدودی کند پیش می‌رود. اما در بخش تامین شبکه، امکانات لازم در تمامی استان‌ها فراهم شده است».

صابری با تاکید بر اینکه با تامین شبکه و زیرساخت‌های فنی برای تلویزیون اینترنتی، پخش کانال‌های زنده تلویزیونی و ویدیوهای خانگی به صورت آنلاین در همه استان‌های کشور و مراکز استان‌ها قابل ارائه خواهد بود ادامه داد: «ظرفیت نهایی اجرای این پروژه به تعداد ۲۷ میلیون خط تلفن ثابت در کشور است و در فاز نخست امکان ارائه این سرویس برای حدود یک میلیون و هفتصد هزار مشترکی که از سرویس ADSL مخابرات استفاده می‌کنند وجود دارد».

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

با توجه به اینکه استفاده از IPTV مستلزم داشتن خط ADSL است و در مراحل بعدی ارائه این سرویس، امکان واگذاری سرویس به تمامی مشترکان خطوط اینترنت پرسرعت وجود دارد، پهنای باند یکی از شاخص‌های اصلی استفاده از IPTV محسوب می‌شود و بر این اساس به مشترکان این سرویس، پهنای باند اینترانت داخلی با حداقل سرعت ۲ مگابیت بر ثانیه داده می‌شود. مدیر پروژه IPTV با بیان اینکه این پروژه برای حدود هزار مشترک در تهران و قزوین به صورت آزمایشی ارائه شده است، تاکید کرد: «با تامین و نصب تجهیزات مربوطه پیش بینی می‌شود این پروژه تا پایان امسال به متقاضیان عرضه شود. بر اساس میزان گستردگی کار و برآوردهای صورت گرفته، ارائه این سرویس به ازای هر مشترک ۱۵۰ دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد. هم‌چنین مشترکان برای استفاده از سرویس «آی پی تی وی» ناگزیر به تهیه دستگاه ست آپ باکس هستند. هزینه استفاده از این سرویس هم در مرحله تصویب نهایی است و هنوز تعرفه مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده است».

با توجه به گفته‌های مدیر پروژه و توجه به این نکته که زیرساخت‌های اصلی راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی مهیا شده است، باید دید این پروژه خواهد توانست طبق زمان‌بندی اعلام شده آغاز به کار کند و در صورت آغاز به کار، آیا تعرفه استفاده از آن به میزانی خواهد بود که شهروندان تمایل به استفاده از آن داشته باشند یا خیر؟

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *