دومین همایش روز رسانه‌های اجتماعی

دومین همایش روز رسانه‌های اجتماعی با رویکرد «رسانه‌های اجتماعی در سازمان» همزمان با روز جهانی رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان، با همکاری و مشارکت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مرکز ملی فضای مجازی و شرکت ریباز، ۹ تیرماه با حضور اساتید، کارشناسان و فعالان رسانه‌های اجتماعی در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد.

دومین همایش روز رسانه‌های اجتماعیجواد افتاده، دبیر دومین همایش روز رسانه‌های اجتماعی در ابتدای این همایش گفت: «هدف و رویکرد اصلی این همایش، کاربرد رسانه‌های اجتماعی در سازمان است؛ زیرا در رسانه‌های اجتماعی می‌توان صدای مردم را لمس و اندازه‌گیری کرد و براساس آن برنامه‌ریزی کرد و ما نیز با این نگاه دومین همایش روز رسانه‌های اجتماعی را برگزار کردیم». وی با بیان اینکه روز رسانه‌های اجتماعی در جهان چهار سال است که برگزار می‌شود، افزود: «در ایران سه سال است که روز رسانه‌های اجتماعی را با برگزاری این همایش گرامی می‌داریم».

در ادامه برنامه حسین امامی، دبیر علمی این همایش، به ارائه مقاله‌ای با عنوان «مدیریت رسانه‌های اجتماعی در سازمان‌ها؛ مطالعه موردی کشورهای استرالیا، نیوزیلند و بریتانیا» پرداخت و گفت: «با بررسی در این سه کشور مشخص شد که دولت وارد بحث رسانه‌های اجتماعی شده است و در تدوین بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها نقش کلیدی داشته است. هم‌چنین در این کشورها به نحوه رفتار و اخلاق حرفه‌ای کارکنان در رسانه‌های اجتماعی تاکید شده است. فضای آینده کسب‌وکار در حال تغییر است و رسانه‌های اجتماعی، تمرینی برای کارکنان سازمان‌ها در این زمینه هستند؛ به علاوه اینکه نقش سازمان‌های دولتی نباید نسبت به حضور مردم در رسانه‌های اجتماعی کمرنگ‌تر باشد. مشارکت کارکنان در رسانه‌های اجتماعی مسیر مناسبی برای آموزش برقراری ارتباط با محیط در دنیای مدرن است و کارکنان رسانه‌های اجتماعی باید قابل اطمینان، سازگار، پاسخگو، هماهنگ، خدمتگزار مردم و نگهبان مطالب منتشر شده باشند».

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

یونس شکرخواه، رئیس موسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپا دانشگاه تهران، سخنران کلیدی این همایش بود. دکتر شکرخواه با بیان اینکه رسانه اجتماعی، رسانه‌ای برای اجتماعی سازی سازمان و درگیر ساختن عامل انسانی در کلیه فرایندها و رویه‌ها و فعالیت‌های یک سازمان است، اظهار داشت: «رسانه اجتماعی و شبکه اجتماعی یک مفهوم نیستند؛ دو مفهوم هستند. رسانه اجتماعی، سیستم است و شبکه اجتماعی، مکان. رسانه اجتماعی؛ رسانه پرسیدن است و شبکه اجتماعی؛ رسانه گفتن. رسانه اجتماعی افزوده شدن یک بخش به سازمان نیست؛ امتداد سازمان است. رسانه اجتماعی هم‌زمان از جنبه استراتژی به دو جنبه توجه دارد: مناسبات درون سازمانی و مناسبات برون سازمانی. شبکه اجتماعی بیرون سازمان است و سازمان به آن راه دارد؛ شبکه هم متقابلاً به سازمان راه دارد و جالب اینجاست که بازاریاب‌ها زودتر ازهمه این تفاوت‌ها و تمایزهای رسانه اجتماعی با شبکه اجتماعی را تشخیص دادند».

برای کسب اطلاعات بیشتر، دانلود فایل‌های پاورپوینت سخنرانی‌ها و عکس‌های همایش می‌توانید به پایگاه اینترنتی دومین همایش روز رسانه‌های اجتماعی مراجعه کنید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *