سیم‌کارت رایتل؛ فقط برای +۱۸ ساله‌ها

طی روزهای گذشته مطلبی از سوی رئیس اداره آموزش و پرورش تهران در خروجی برخی رسانه‌ها قرار گرفت که در آن بر ورود «رایتل» به مدارس به همراه تبلت‌های دانش‌آموزی از سال آینده تاکید شده بود.

مهدی نوید ادهم، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تاکنون چنین طرحی به شورای عالی آموزش و پرورش نرسیده است، در واکنش به این خبر گفت: با توجه به اینکه عملیاتی شدن اینگونه برنامه‌ها در مدارس باید مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش را به همراه داشته باشد، لذا امکان اجرای آن قبل از صدور مجوز وجود ندارد. ضمن آنکه با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی کنونی، استفاده از موبایل و سیم‌کارت رایتل در مدارس مورد تایید شورای عالی آموزش و پرورش نیست.

مکالمه تصویری رایتل

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تشریح باید و نبایدهای ورود موبایل به ویژه رایتل به مدارس، نه تنها اجرای این طرح را به نفع نظام آموزشی عنوان نکرد، بلکه استفاده از این فناوری در شرایط فرهنگی‌ و اجتماعی جامعه را آسیبی بزرگ به دانش‌آموزان برشمرد. به گفته نوید ادهم، با توجه به جایگاهی که نظام آموزشی و تعلیم و تربیت در دنیا دارد، اکثر کشورهایی که مهد تکنولوژی هستند، ورود موبایل به مدارس را در بخشنامه‌ها و قوانین خود ممنوع کرده‌اند و این نشان می‌دهد که محیط آموزشی باید محیطی باشد که دانش‌آموز صرفاً به بحث آموزش بپردازند و حضور فیزیکی دانش‌آموزان در کلاس‌ و محیط‌های یادگیری، اهمیت بسزایی دارد. دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به معایبی که ورود تلفن همراه و کارکردهای منفی آن در سیستم آموزشی دارد، بسیاری از کسانی که در گذشته با یک نگاه افراطی به بحث IT و ورود آن به مدارس نگاه می‌کردند، امروز این نگاه افراطی را ندارند و معتقدند که آموزش از راه دور به همان معنای واقعی، دوری از آموزش است، در حالی که حضور فیزیکی دانش‌آموزان در کلاس‌های درس به مراتب کارکردهایی دارد که قابل مقایسه با هیچ نوع آموزش دیگری نیست.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

در همین راستا، شاهین آرپناهی، مدیرکل برند و ارتباطات اپراتور سوم نیز با بیان اینکه طبق قانون هیچ اپراتوری امکان فروش سیم‌کارت به افراد زیر ۱۸ سال را ندارد، گفت: رایتل بر اساس این قانون و همچنین توجه به مسائل فرهنگی قصد ورود به مدارس را ندارد و تاکنون هیچ مذاکره‌ای در این زمینه با سازمان آموزش و پرورش انجام نداده است.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *