قطع سرویس تماس تصویری رایتل تا زمان ارائه پیوست فرهنگی

لوگو رایتل rightelبه دستور کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی، رایتل از هفتم خرداد ماه سرویس تماس تصویری سیم‌کارت‌های خود را قطع کرده است.

طبق ابلاغ کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی، رایتل باید از ۱۵ اردیبهشت‌ماه سرویس تماس تصویری خود را به دلیل نداشتن پیوست فرهنگی قطع می‌کرد. چندی پیش مدیرعامل رایتل اخبار مربوط به قطع امکان تماس تصویری این اپراتور را تکذیب کرد و گفت: «امکان مکالمه تصویری همچنان بر روی سیم‌کارت‌های رایتل وجود دارد». اما مقاومت رایتل برای جلوگیری از قطع این سرویس تنها سه هفته دوام آورد و در نهایت موجب شد هفتم خرداد ماه امسال این سرویس را قطع کند. این در حالی است که پیش از اقدام رایتل، شورای‌عالی فضای مجازی به این اپراتور هشدار داده بود در‌ صورتی‌ که رایتل از اجرای مصوبه خودداری کرده باشد، با اختیارات قانونی که شورا در اختیار دارد با آن برخورد خواهد شد.

غلامرضا قاسمی، مدیرعامل رایتل با اشاره به این‌که تماس تصویری به‌عنوان یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد نسل سوم تلفن همراه به مشترکان رایتل ارائه می‌شود، از همه نهادها و ارگان‌ها خواسته بود باتوجه به قرار‌گرفتن این اپراتور در مسیر توسعه این تکنولوژی، با آن همراهی کنند تا موانع و مشکلات پیش رو رفع شود. قطع تماس تصویری رایتل و نگرانی‌ها از گسترش استفاده از آن بدون رعایت مفاد پیوست‌های فرهنگی مورد نیاز که اکنون رایتل را با چالش مواجه کرده، پیش از این از سوی عبدالمجید شیخ‌الاسلامی، وزیر سابق کار، تعاون و رفاه اجتماعی در مراسم رونمایی از لوگوی رایتل نیز مطرح شده بود و او نسبت به تبدیل شدن رایتل به حلقه‌های دام بلا هشدار داده بود. اما این اپراتور همواره اعلام کرده بود که خانواده رایتل و سیاست‌گذاران این اپراتور نسبت به مسائل فرهنگی پیش روی این اپراتور توجه دارند و نهایت تلاش خود را در پیشبرد اهداف رایتل به کار خواهند بست.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

علیرضا شاه‌میرزایی، معاون مرکز ملی فضای مجازی نیز با بیان اینکه پیوست فرهنگی ارایه خدمات تماس تصویری موبایل در دست بررسی این مرکز قرار دارد، گفت: «اپراتور سوم تلفن همراه تا زمانی که این پیوست فرهنگی تدوین و ابلاغ نشود، نمی‌تواند خدمات تماس تصویری داشته باشد».

معاون مرکز ملی فضای مجازی با تاکید بر اینکه بررسی پیوست فرهنگی رایتل در اختیار کمیسیون عالی محتوای فضای مجازی است، گفت: «این کمیسیون عالی، در حوزه حقوقی و مجوز ورود کرده و مصوب کرده که پیوست فرهنگی رایتل باید هرچه سریع‌تر تهیه شود در غیر این صورت این اپراتور نمی‌تواند خدمات دهی کند». علیرضا شاه‌میرزایی با تاکید بر اینکه در پروانه فعالیت اپراتور سوم موبایل بر پیوست فرهنگی سرویس‌های مدنظر تاکید شده، گفت: «نزدیک به سه سال از ارائه پروانه اپراتور سوم موبایل می‌گذرد، اما هنوز پیوست فرهنگی سرویس‌های جدید این اپراتور تصویب نشده است. پیشنهادات ارائه شده برای پیوست فرهنگی توسط رایتل و وزارت ارتباطات، تفاوت زیادی داشت و بر این اساس به آنها اعلام شد که یک پیشنهاد جامع در این راستا ارائه دهند. چنانچه آنها بتوانند یک پیشنهاد جامع بیاورند، بررسی این پیوست فرهنگی سریع‌تر انجام می‌شود و پس از آن، امکان ارائه سرویس تماس تصویری و خدمات نسل سوم تلفن همراه وجود خواهد داشت».

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *