آیپاد بعدی با قدرتِ Beats به بازار می‌آید. اپل شرکت بیتز را خرید!

خرید بیتز توسط اپل
عکس از Mashable

اپل به تازه‌گی تأیید کرده که قرار است شرکت بیتز، تولیدکننده‌ی مشهور هدفون‌های زیبا و باکیفیت دنیا را به قیمت ۳ میلیارد دلار بخرد.

هدفون‌های بیتز (Beats) با آن حرف b کوچک که رویشان نقش بسته، برای علاقه‌مندان به فناوری و گجت‌ها آشنا هستند. شرکت بیتز چند سالی است که در بازار هدفون‌های با کیفیت حرف اول را در دنیا می‌زند و ما در ایران نیز در پاساژهای میرداماد و ولیعصر، مدل‌های اصلی و بدلی از این برند را فراوان دیده‌ایم. البته با توجه به قیمت ۶۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومانی این هدفون‌ها، خرید آن برای بدنه‌ی اصلی گجت‌دوستان ایرانی کمی مشکل است.  به هرحال، اپل در حال خرید بیتز به ۳ میلیارد دلار است و این با توجه به پیشینه‌ی اپل، انتشار چنین خبری، تا حدی غافل‌گیرکننده است. شرکت اپل بر خلاف مایکروسافت، گوگل و فیسبوک، معمولا تمایل چندانی به خرید و جذب شرکت‌های دیگر ندارد. بزرگترین خریدی که اپل تا کنون انجام داده بود، خرید شرکت Next به ۴۰۴ میلیون دلار در سال ۱۹۹۷ بود که هدف اصلی آن در واقع جذب و برگرداندن استیوجابز از نکست به اپل بود.

هدفون بیتز

انتشار این خبر از جهتی دیگر نیز غافل‌گیرکننده است. شرکت HTC یکی از بزرگان تولید گوشی‌های هوشمند، در بخشی از گوشی‌های خود، از فناوری صدای بیتز استفاده می‌کرد. در پشت این سری از گوشی‌ها، در زیر لوگوی HTC، لوگوی beats نقش بسته بود و این رویه، تا گل سرسبد گوشی‌های اچ تی سی، یعنی HTC one M8 نیز ادامه داشت و برخی معتقد بودند که با این همکاری، بهترین کیفیت صدا روی یک گوشی همراه، متعلق به همین گوشی است. با در نظر گرفتن این نکته، اگر صحبت از ادغام یا خرید بیتز می‌شد، اولین احتمال در ذهن ما شرکت HTC بود. پیوند و همکاری چندانی بین اپل و بیتز دیده نمی‌شد و عمده کاربران هدفون‌های بیتز، کاربرانی بودند که از دستگاه‌های اندرویدی برای پخش موسیقی استفاده می‌کردند.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!
لوگوی ‌Beats بر پشت HTC  one M8
لوگوی ‌Beats بر پشت HTC one M8

در واپسین سال‌های قرن ۲۰م و چند سال آغازین قرن ۲۱، موزیک‌بازها را با آیپادشان می‌شناختند. اپل توانسته بود با فروش آیپاد و راه‌اندازی آیتیونز، قدرت بلامنازع بازار موسیقی جهان شود. اما در سال‌های اخیر و با ظهور سیستم عامل اندروید، این سیطره تا حدی فروکش کرده. امروز موزیک‌بازها را بیشتر با هدفون بیتزی که به گوش دارند، می‌شناسند. اگر برای اهالی تکنولوژی، نماد موسیقی در دهه‌ی ۹۰ میلادی آیپاد بود، امروز نماد موسیقی هدفون‌های بیتز است. شاید  شرکت اپل می‌کوشد با خرید بیتز، سیطره‌ای را که در دهه‌ی گذشته در بازار موسیقی داشته، دوباره کسب کند.

منبع

 

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *