نحوه‌ی گرفتن اسکرین شات در مرورگر فایرفاکس

مرورگر فایرفاکس در به‌روزرسانی نسخه‌ی ۵۷ خود تقریبا همه چیز را به‌روز کرده است و یکی از امکاناتی که به فایرفاکس افزوده شده است، امکان گرفتن اسکرین شات از صفحات وب است. در این مطلب، نگاهی به این قابلیت جدید اسکرین شات فایرفاکس خواهیم انداخت و نحوه‌ی استفاده از آن و قابلیت‌های آن را برایتان خواهیم گفتم.

پیش از این برای گرفتن اسکرین شات از صفحات وب در فایرفاکس دو راه پیش رو داشتیم:

  • با دکمه‌ی Print Screen صفحه کلید ویندوز، یک اسکرین شات از کل صفحه بگیریم و سپس آن را در ابزاری مثل Paint برش زده و ذخیره کنیم.
  • یکی از افزونه‌ها (Add-on) هایی که برای این کار وجود داشت را نصب کنیم و از آن استفاده کنیم.

اما از این به بعد، این قابلیت به صورت توکار در خود فایرفاکس وجود دارد و امکانات جالبی هم فراهم کرده است.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

چگونه در مرورگر فایرفاکس اسکرین شات بگیریم

شروع به کار

به صفحه‌ای که می‌خواهید از آن اسکرین‌شات بگیرید بروید و سپس روی دکمه سه نقطه در سمت راست نوار آدرس کلیک کنید. در منوی باز شده، Take a Screenshot را انتخاب کنید.

گرفتن اسکرین شات در فایرفاکس

گرفتن اسکرین شات از بخشی از صفحه

با گرفتن و کشیدن ماوس، ناحیه‌ای را که می‌خواهید اسکرین شات بگیرید، مشخص کنید. فایرفاکس به طور خودکار نواحی مختلف را برای شما شناسایی می‌کند و به شما در انتخاب نواحی کمک می‌کند. پس از انجام انتخاب، می‌توانید با کمک دستگیره‌هایی که در گوشه‌های ناحیه‌ی انتخاب شده وجود دارد، انتخاب خود را اصلاح کنید و بهبود دهید.

گرفتن اسکرین شات از بخشی از صفحه با فایرفاکس

گرفتن اسکرین شات کامل از صفحه

شما با استفاده از دکمه‌هایی که در گوشه‌ی بالا-راست صفحه وجود دارند، می‌توانید بخشی از صفحه را که قابل مشاهده است و یا کل صفحه را اسکرین شات بگیرید. با زدن دکمه‌ی Save full page، می‌توانید از کل صفحه عکس بگیرید، که شامل بخش‌هایی که برای دیدن آن باید اسکرول کنید نیز، می‌شود.

گرفتن اسکرین شات از کل صفحه با فایرفاکس

ذخیره و اشتراک‌گذاری

پس از این که ناحیه‌ای که می‌خواهید از آن اسکرین‌شات بگیرید مشخص شد، دو راه برای ذخیره آن دارید:

  • اگر می‌خواهید عکس را در رایانه خود ذخیره کنید، روی دکمه فلش به سمت پایین کلیک کنید. یک عکس از بخش انتخاب شده برای شما دانلود خواهد شد.
  • اگر می‌خواهید اسکرین‌شات را جایی به اشتراک بگذارید، می‌توانید از سرویس ابری که فایرفاکس در اختیار شما قرار داده استفاده کنید. روی دکمه‌ی ذخیره‌ی ابری کلیک کنید. با این کار، اسکرین شات شما روی سرویس ابری فایرفاکس بارگذاری می‌شود و لینک آن به طور خودکار کپی می‌شود. شما می‌توانید آن لینک را در هر جایی مثل ایمیل یا تلگرام و … paste کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید.
ذخیره و اشتراک اسکرین شات در فایرفاکس

عکس‌هایی که به طور ابری ذخیره می‌کنید، به طور پیشفرض، ۱۴ روز نگهداری می‌شوند اما شما می‌توانید برای هر اسکرین شات تعیین کنید که تا چه مدت نگهداری شود. تعیین این مدت زمان، در تب جدیدی انجام می‌شود که پس از کلیک روی دکمه‌ی ذخیره باز می‌شود.
همچنین شما می‌توانید با کلیک روی دکمه My Shots که در گوشه‌ی بالای صفحه، و یا با رفتن به این آدرس، تمام اسکرین‌شات‌هایی که به صورت ابری ذخیره کرده‌اید را مشاهده کنید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!