امکانات جدید آپدیت اندروید ۱۰ برای گوشی‌های گلکسی سامسونگ

آپدیت اندروید ۱۰ به تازگی برای گوشی‌های گلکسی سامسونگ عرضه شده است.  در این مقاله، قصد داریم امکانات جدید و تغییراتی که با آپدیت کردن گوشی سامسونگ گلکسی خود به اندروید ۱۰ مشاهده می‌کنید را بررسی کنیم.  ممکن است بر حسب مدل گوشی شما، برخی از این امکانات در گوشی شما اندکی متفاوت باشد. اگر می‌خواهید بدانید که آیا آپدیت اندروید ۱۰ در حال حاضر برای مدل گوشی شما عرضه شده است یا خیر، می‌توانید از طریق این لینک از این امر مطلع شوید.

آپدیت سامسونگ گلکسی اندروید ۱۰

عمده تغییرات و امکانات جدیدی که با آپدیت گوشی‌های گلکسی سامسونگ به اندروید ۱۰ برای کاربران قابل مشاهده است، در قالب رابط کاربری اختصاصی سامسونگ یعنی OneUI 2 عرضه شده است. این تغییرات در حدی نیست که رابط کاربری را زیر و رو کند. شما پس از آپدیت، تغییرات چشم‌گیر فراوانی را در نگاه اول مشاهده نمی‌کنید. اما با شروع به کار کردن با این رابط کاربری جدید، تغییرات و بهبودها به تدریج به چشم شما خواهند خورد.

دکمه پاور (خاموش و ری‌آستارت) در قسمت نوتیفیکیشن سامسونگ

دکمه پاور آپدیت به اندروید ۱۰ سامسونگ

پیش از این، اگر می‌خواستید گوشی سامسونگ گلکسی خود را خاموش کنید، این کار تنها از طریق دکمه سخت‌افزاری کنار گوشی امکان پذیر بود. اما با آپدیت گوشی گلکسی خود به اندروید ۱۰، با پایین کشید نوار نوتیفیکیشن، یک دکمه پاور کوچک در بالای آن خواهید دید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

استفاده از ژست حرکتی به جای نوار ناوبری سه دکمه پایین صفحه سامسونگ

در قسمت پایین رابط کاربری اندروید، همیشه شاهد سه دکمه بک، هوم و لیست اپ‌ها بودیم. پس از آپدیت به اندروید ۱۰، شما این امکان را دارید که نوار ناوبری کلاسیک و معروف سه دکمه اندروید را با ژست‌های حرکتی جدید جایگزین کنید. شما برای ژست‌های حرکتی نوار ناوبری دو گزینه دارید. سیستم جدید گوگل، که تقریبا شبیه ناوبری در آیفون است و سیستم سامسونگ که بر مبانی همان دکمه‌های سابق طراحی شده. البته اگر همچنان به آن سه دکمه قدیمی علاقه دارید، می‌توانید آن‌ها را داشته باشید.

نوار ناوبری اندروید 10

طراحی مجدد رابط کاربری دوربین سامسونگ در اندروید ۱۰

در آپدیت اندروید ده گوشی گوشی‌های گلکسی سامسونگ، رابط کاربری دوربین عکاسی و فیلم‌برداری به طور کامل تغییر کرده است. سامسونگ بارها رابط کاربری دوربین را تغییر داده است و باید پذیرفت که هر بار بهتر شده است.

دوربین اندروید ۱۰ سامسونگ

حالت‌های عکاسی

در رابط کاربری دوربین در اندروید ۱۰ برای گوشی‌های گلکسی، شما دیگر همه حالت‌های عکاسی را بالای دکمه شاتر خود نمی‌بینید و تنها سه حالت Photo، ٰVideo و Live Focus در دسترس است. برای دستیابی به بقیه حالت‌های عکاسی باید دکمه More را بزنید. البته هر کدام از این حالت‌ها را می‌توانید با گرفتن و کشیدن، به صفحه اصلی اضافه کنید. در زمان زوم کردن، ۴ دکمه برای دستیابی سریع به زوم‌های مشخص در دسترس شماست.

دکمه شاتر اضافه

در زمان استفاده از بعضی سه‌پایه‌ها یا در شرایط مختلف، ممکن است دکمه شاتر دوربین عکاسی به لحاظ فیزیکی در دسترس شما نباشد. همچنین شما می‌توانید با گرفتن و کشیدن دکمه شاتر، یک دکمه شاتر اضافه روی دوربین و در مکان دلخواه خود داشته باشید.

حالت شب

حالت عکاسی در شب در بعضی از مدل‌ها وجود نداشت و این کار به صورت خودکار انجام می‌شد. در اپدیت اندروید ۱۰، این حالت مجددا به دوربین اضافه شده است.

قابلیت ضبط ویدئویی صفحه نمایش در اندروید ۱۰

ضبط صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی اندروید 10

پیش از این، اگر می‌خواستید از صفحه نمایش گوشی سامسونگ خود در حین کار فیلم بگیرید، نیاز به اپلیکیشن‌های جانبی داشتید. اما با آپدیت گوشی کلکسی خود به اندروید ۱۰، این قابلیت به صورت توکار در گوشی شما وجود خواهد داشت. کافی است نوار نوتیفیکیشن را به سمت پایین بکشید و Screen recorder را انتخاب کنید. همچنین شما می‌توانید از قسمت تنظیمات، کیفیت ضبط ویدئو و ضبط یا عدم ضبط صدا به همراه ویدئو را تعیین کنید.

بهبود ابزارهای نگهداری از گوشی

نگهداری دستگاه اندروید ۱۰ سامسونگ

گوشی گلکسی شما بخشی تحت عنوان Device Care یا نگهداری از دستگاه دارد که مواردی مانند میزان فضای ذخیره سازی موجود، پاک کردن فایل‌های بی‌مصرف و کنترل مصرف باتری در آن است. این بخش در آپدیت اندروید ۱۰ بسیار بهبود یافته و امکانات بیشتری دارد. اگر گوشی شما قابلیت PowerShare یا شارژ وایرلس دیگر دستگاه‌ها را دارد، اکنون می‌توانید به طرز کارآتری برای آن سقف تعیین کنید.

تغییر نحوه فعالسازی حالت یک‌دستی در آپدیت اندروید ۱۰

حالت یک دستی در اندروید ۱۰ سامسونگ

اگر عادت به استفاده از حالت یک‌دستی (One-handed mode) در گوشی سامسونگ گلکسی خود دارید، باید بدانید که نحوه فعالسازی حالت یک‌دستی تغییر کرده است. در صورتی که از حالت سه دکمه قدیمی استفاده می‌کنید، با دو بار ضربه زدن بر روی دکمه وسط و در صورتی که از حالت ژست حرکتی استفاده می‌کنید، با کشیدن بخش وسط به سمت پایین، حالت یک دستی برای شا فعال می‌شود. مانند سابق، برای خروج از این حالت، باید در بیرون از صفحه، در حالت یک دستی ضربه بزنید.

حالت تمرکز یا Focus Mode در اندروید ۱۰

گوگل در نسخه ۱۰ اندروید، حالت تمرکز یا فوکوس مود را به این سیستم عامل اضافه کرده که به شما امکان تمرکز بیشتر در زمان کار را می‌دهد. با آپدیت گوشی سامسونگ خود به اندروید ۱۰،  این امکان در گوشی سامسونگ شما در دسترس خواهد بود. کافی است نوار نوتیفیکیشن را پایین بکشید؛ دکمه Focus Mode یا حالت تمرکز را پیدا کنید و آن را فعال نمایید.

امکانات بیشتر حالت تاریک

حالت تاریک یا دارک مود در آپدیت اندروید ۱۰ سامسونگ گلکسی تکمیل‌تر شده و امکانات بیشتری به آن اضافه شده. یکی از امکانات جدید، اعمال حالت تاریک به تصاویر پس‌زمینه است. حال با روشن کردن حالت تاریک، تصاویر پس‌زمینه گوشی شما نیز تیره می‌شوند. همچنین سازگاری دارک مود سامسونگ، با دارک مود پیشفرض اندروید گوگل، امکانات بهتری در اختیار توسعه‌دهندگان می‌گذارد.

اجازه دسترسی به موقعیت مکانی شما توسط اپلیکیشن‌ها

پیش از اندروید ۱۰، اگر شما به اپلیکیشنی اجازه ردگیری موقعیت مکانی خود را می‌دادید، این اپلیکیشن می‌توانست در پس‌زمینه و به طور دائم به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشد. در آپدیت اندروید ۱۰ سامسونگ، این مسأله برطرف شده و شما می‌توانید تعیین کنید که اپلیکیشن‌ها «تنها در زمان استفاده از اپ» به لوکیشن شما دسترسی داشته باشند.

بهبودهای امنیتی و عملکردی متعدد در اندروید ۱۰

با آپدیت گوشی سامسونگ خود به آندروید ۱۰، علاوه بر تغییراتی که در رابط کاربری سامسونگ گلکسی (OneUI 2) مشاهده می‌کنید، بهبودهای امنیتی و عملکردی متعددی نیز در این آپدیت به گوشی شما اعمال می‌شود.

حفظ عملکرد و سرعت گوشی پس از آپدیت به اندروید ۱۰

زمانی بود که وقتی شما گوشی خود را به یک نسخه جدید ارتقا می‌دادید، امکان داشت که از نظر عملکرد و سرعت گوشی شما افت کند. اما خوشبختانه، با آپدیت گوشی سامسونگ خود به اندروید ۱۰، افتی در سرعت و علمکرد گوشی مشاهده نمی‌شود و گوشی از نظر مصرف باتری و سرعت کارکرد، تفاوت محسوسی نسبت به قبل از به روزرسانی ندارد.

 

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

۵ دیدگاه برای «امکانات جدید آپدیت اندروید ۱۰ برای گوشی‌های گلکسی سامسونگ»

  1. با سلام من گوشیم نوت ۱۰ پلاس هست اما هنوز اپدیت ۱۰ براش نیومده
    هر چقد چک میکنم واس اپدیت پیام
    Your current software version isn’t supported میاد لطفا منو راهنمایی کنین
    از طریق PC و نرم افزار اسمارت سوویچ هم زدم اما پیام اومد ک گوشی شما اپدیت هست
    لطفا راهنمایی کنین ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *