آرشیو کردن عکس و مشاهده استوری بر اساس لوکیشن: قابلیت‌های جدید اینستاگرام

قابلیت‌های آپدیت جدید اینستاگرام

در این پست دو قابلیت آپدیت جدید اینستاگرام را معرفی می‌کنیم: آرشیو کردن عکس در اینستاگرام و مشاهده استوری بر اساس لوکیشن.

اگر در اینستاگرام اکانت داشته باشید، حتماً هر از گاهی به پروفایل خود می‌زنید و عکس‌هایی را که منتشر کرده‌اید، مرور می‌کنید. حتماً پیش آمده که عکس‌های قدیمی را ببینید و آرزو کنید که ای کاش آنها را منتشر نمی‌کردید! تا به حال اگر قصد داشتید عکسی را از پروفایل خود حذف کنید، چاره‌ای جز پاک کردن آن نداشتید. در این صورت در یک راه بی‌بازگشت قدم می‌گذاشتید! چون کامنت‌های عکس را هم از دست می‌دادید و راهی برای برگرداندن آنها نداشتید.

آپدیت جدید اینستاگرام راه جدیدی را پیش پای شما گذاشته است. از این به بعد می‌توانید عکس‌هایی را که منتشر کرده‌اید، آرشیو کنید. در این صورت عکس بدون این که پاک شود، از پروفایل شما حذف می‌شود و دیگر کسی غیر از شما آن را نمی‌بیند. اما اگر بخواهید، می‌توانید آن را از آرشیو خارج کنید و مجدداً در پروفایل خود نمایش دهید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

ابتدا اینستاگرام خود را از لینک‌های زیر آپدیت کنید و نحوه آرشیو کردن عکس در اینستاگرام را در ادامه پست بخوانید.

آپدیت اینستاگرام نسخه اندروید

آپدیت اینستاگرام نسخه iOS

آرشیو کردن عکس در اینستاگرام و مشاهده استوری بر اساس لوکیشنآرشیو کردن عکس در اینستاگرام

برای آرشیو کردن عکس در اینستاگرام مراحل زیر را طی کنید:

  1. اینستاگرام را باز کنید و به پروفایل خود بروید.
  2. عکسی را که می‌خواهید آرشیو کنید، باز کنید.
  3. از بالا و سمت راست عکس، منوی تنظیمات (آیکون سه نقطه) را بزنید.
  4. از منویی که باز می‌شود، Archive را انتخاب کنید.

همانطور که می‌بینید، عکس از پروفایل شما حذف شده است. از این به بعد کسی جز شما عکس را نمی‌بیند. برای دیدن عکس آرشیو شده علامت ساعت را که بالا و سمت راست پروفایل است، بزنید. تمام عکس‌هایی که آرشیو می‌کنید، در این صفحه نمایش داده می‌شوند. اگر بخواهید عکس را از آرشیو دربیاورید و دوباره در پروفایل خود نمایش بدهید، باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. اینستاگرام را باز کنید و به پروفایل خود بروید.
  2. از بالا و سمت راست صفحه پروفایلتان، علامت ساعت را بزنید.
  3. در صفحه آرشیو، روی عکسی که می‌خواهید به پروفایل خود برگزدانید، ضربه بزنید تا باز شود.
  4. از بالا و سمت راست عکس، منوی تنظیمات (علامت سه نقطه) را بزنید.
  5. از منویی که باز می‌شود، Show on profile را بزنید.

حالا عکس به پروفایل شما برگشته و کسانی که شما را دنبال می‌کنند، می‌توانند آن را ببینند.

آرشیو کردن عکس در اینستاگرام و مشاهده استوری بر اساس لوکیشنمشاهده استوری بر اساس لوکیشن

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که در آپدیت جدید اینستاگرام فعال شده، امکان مشاهده استوری بر اساس موقعیت جغرافیایی شماست. حتماً می‌دانید که اگر وارد بخش اکسپلور اینستاگرام شوید، استوری‌های پربازدید عمومی را هم می‌توانید ببینید.

در آپدیت جدید اینستاگرام، تعدادی از پربازدیدترین استوری‎‌های اینستاگرام که لوکیشن آنها محل زندگی شماست، در این صفحه نمایش داده می‌شود. البته به شرط این که مکان‌یاب یا لوکیشن (GPS) را در گوشی خود روشن کرده باشید.

وقتی اینستاگرام را باز می‌کنید، یکی از آیکون‌هایی که در صفحه HOME می‌بینید، آیکون علامت سوال یا explore است. در صفحه اکسپلور استوری‌های لایو و ضبط شده پربازدید (از صفحه های عمومی یا پابلیک) را بالای صفحه خواهید دید. اولین دایره از سمت چپ، پربازدیدترین لایو استوری‌ها را نشان می‌دهد. در آپدیت جدید دومین دایره تعدادی از پریازدیدترین استوری‌ها را نشان می‌دهد که زیر آن نام محل زندگی شما نوشته شده است.

البته این قابلیت محدود به صفحه‌های عمومی یا پابلیک است. استوری صفحات پرایوت به Story Ring راه نمی‌یابند.

 

 

 

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!