بهترین اپلیکیشن مدیریت زمان: معرفی ۳ اپلیکیشن برتر

از عدم کنترل بر روی زمان همه ما رنج می‌بریم. اما چطور می‌توانیم این مشکل را حل کنیم و برای هرچیزی یک برنامه‌ریزی داشته باشیم؟ آیا باید کتاب‌های خودیاری بخوانیم و یا به روانشناس و متخصص مراجعه کنیم؟ همه این‌ها شاید کمک‌کننده باشد اما تکنولوژی هم به نوبه خود پیشنهاداتی برای ما دارد. در این یادداشت نگاهی داریم به چند اپلیکیشن‌ مدیریت زمان. با کارتی همراه باشید. 

وقتی از مدیریت زمان صحبت می‌کنیم مباحث بسیار زیادی را در دو کلمه خلاصه می‌کنیم. اما حالا که صحبت از مدیریت زمان و کمک‌گرفتن از اپلیکیشن‌ها برای برنامه‌ریزی آن است سه اپلیکیشن که بسیاری از آدم‌های بی‌برنامه را با برنامه کرده به شما معرفی می‌کنیم تا خودتان میان‌شان چیزی انتخاب کنید.

کلاکیفای

اپلیکیشن clockify

یکی از راه‌های خوب برای مدیریت زمان این است که بدانیم چقدر برای هر پروژه و کار وقت گذاشته‌ایم. معمولا وقتی که برای کارهای مختلف می‌گذاریم را نمی‌سنجیم. چون در میانش به کارهای مختلفی می‌پردازیم. اپلیکیشن کلاکیفای این کمک را به ما می‌کند که زمان هرکدام از کارهایمان را به دقت بسنجیم و بدانیم زمان ارزشمند ما صرف کدام کار شده است. این اپلیکیشن هم در اندروید و آیفون موجود است و هم نسخه‌ی تحت وب دارد. 

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دانلود برای آیفون  | دانلود برای اندروید

نجات زمان با اپلیکیشن Rescue Time

اپ مدیریت زمان rescue timeکار اصلی اپلیکیشن Rescue Time این است که زمانی را که صرف نرم افزارها و اپلیکیشن‌های مختلف می‌کنید را ذخیره می‌کند. شما این نرم افزار را روی کامپیوتر و موبایل خود نصب می‌کنید و این نرم افزار طی گزارش‌هایی به اطلاع شما می‌رساند که چند درصد از وقت خود را به صورت مفید استفاده کرده اید. شما می‌توانید برای ساعات کار مفید خود در روز هدف تعیین کنید و میزان موفقیت خود را بسنجید.

با اپلیکیشن مدیریت زمان «فارست» جنگل بسازید

نمی‌دانم چقدر با سیستم مدیریت زمان پومودرو یا گوجه‌فرنگی آشنایی دارید. این شیوه معتقد است شما باید در بازه‌های ۲۵ دقیقه‌ای به کار بپردازید و بعد از هر ۲۵ دقیقه به ترتیب ۵، ۵، ۵ و ۱۵ دقیقه استراحت کنید و دوباره کار را از سر بگیرید. این تمرکز باعث می‌شود سرعت کار شما و تمرکز کار شما به شکل شگفت‌انگیزی پیش‌رفت کند. -نگارنده از همین شیوه استفاده می‌کند-. اپلیکیشن فارست اما روش جالبی دارد. شما با گذراندن هر ۲۵ دقیقه‌ای ۹ امتیاز می‌گیرید و با رسیدن امتیازتان به ۲۰۰۰ می‌توانید یک درخت واقعی در آفریقا به نام خود بکارید. این اپلیکیشن را حتما امتحان کنید.

 

اپلیکیشن مدیریت زمان forest

 

دانلود برای آیفون  | دانلود برای اندروید

گوگل کلندر

وقتی صحبت از برنامه‌ریزی می‌شود نمی‌توانیم بی‌خیال تقویم بشویم و وقتی صحبت از تقویم دیجیتال می‌شود عیب بزرگی‌ست اگر انتخابی جز تقویم گوگل داشته باشیم. نه! تعصبی در کار نیست. تقویم گوگل چون قابلیت همگام‌سازی با سرویس‌های دیگر گوگل را داراست می‌تواند بسیاری امکانات مازاد بر اپلیکیشن‌های مدیریت زمان دیگر داشته باشد. مثل برنامه‌ریزی قرارها و یادآوری آن‌ها روی ای‌میل، ارسال دعوتنامه و قرار کاری برای کسانی که در لیست جی‌میل شما وجود دارد و بسیاری از امکانات دیگر. اگر تاکنون سراغ تقویم گوگل نرفته‌اید، زمان را از دست ندهید. نمی‌شود دنبال نمونه‌های خوب یک اپلیکیشن مدیریت زمان گشت و یادی از این تقویم نکرد.

دانلود برای آیفون | دانلود برای اندروید

اپلیکیشن‌های ایرانی و فارسی مدیریت زمان

برنامه‌نویسان ایرانی هم سنگ تمام گذاشته‌اند و اپلیکیشن‌هایی برای مدیریت زمان روی پلت‌فرم اندروید نوشته‌اند. که ما سه تا از آن‌ها را اینجا معرفی می‌کنیم:

از جمله اپلیکیشن‌های فارسی هستند که می‌توانید آنها را از بازارچه‌های ایرانی اپلیکیشن دانلود کنید. آیا شما تا به حال از اپلیکیشن های برای مدیریت زمان خود استفاده کرده‌اید؟ نام آن را برای ما بنویسید.

 

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *