معرفی ۱۲ تا از بهترین برنامه های دوربین عکاسی اندروید

امروزه با پیشرفت گوشی های هوشمند، همه افراد یک دوربین عکاسی قدرتمند در جیب خود دارند که می‌تواند تصاویر باکیفیتی ثبت کند. اما حتی بهترین دوربین‌ها نیز در کنار برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مناسب می‌توانند بهترین کارایی خود را نمایش دهند. نرم افزارهای اصلی دوربین موجود در گوشی‌ها روشی آسان برای گرفتن عکس و ذخیره در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما برای استفاده از ابزارهای پیشرفته و ویژگی های جذاب، می‌توانید از نرم افزار های جانبی استفاده کنید. به همین دلیل است که در این مقاله قصد داریم بهترین نرم افزارها و برنامه های دوربین عکاسی اندروید را معرفی کنیم، در انتها نیز تعدادی از بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس اندروید را به شما معرفی خواهیم کرد. پس اگر از علاقه مندان عکاسی تصویربرداری با گوشی خود هستید حتما این مقاله را مطالعه کنید.

دوربین نرم افزار Instagram


اگر جزو کاربران اینستاگرام باشید، حتما انتظار این نرم افزار را در این لیست داشته اید. اینستاگرام یکی از محبوب ترین برنامه های تصویربرداری و اشتراک گذاری تصویر و ویدیو در جهان است. جدا از بخش اجتماعی، این نرم افزار فیلترها و ابزارهای مفید و خلاقی را در اختیار کاربران خود گذاشته است که کاربران قادر هستند از آنها هنگام تصویر برداری و یا ویرایش تصاویر استفاده کنند.
این تصاویر امکان این را دارند که علاوه بر اینستاگرام در دیگر شبکه ها مانند فیسبوک، توییتر و Tumblr به اشتراک گذاشته شوند و یا بر روی موبایل ذخیره شوند. مقاله دیگر ما درباره ذخیره فیلم و عکس از اینستاگرام را ببینید.
همانطور که گفته شد اینستاگرام علاوه بر تصویر گرفتن، این امکان را به کاربران می دهد تا تصاویر جالب دیگر کاربران را مشاهده کنند و با دنبال کردن حساب کاربری دوستان، خانواده و آشنایان از تصاویری که توسط آنها به اشتراک گذاشته می شود لذت ببرند.

برنامه عکاسی VSCO Cam


نرم افزار VSCO Cam از جمله نرم افزارهای اجتماعی اشتراک گذاری تصاویر است اما با یک تفاوت مهم، در این نرم افزار قابلیت های لایک و کامنت وجود ندارد. VSCO Cam با طیف گسترده ای از تنظیمات، ابزارها و فیلترهای مختلف این امکان را به عاشقان عکاسی و تمام کاربران موبایل می دهد تا تصاویر جذاب و زیبایی را ثبت کنند. همچنین فناوری های منحصر به فرد این نرم افزار باعث می‌شود نتایج خیره‌کننده ای مشاهده شود که قبلا در دستگاه‌های اندرویدی مشاهده نشده بود.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

در هنگام ویرایش تصاویر، این امکان وجود دارد که تصویر قبل و بعد از ویرایش در کنار یکدیگر مقایسه شود که کمک خوبی به کاربران در این قسمت برای اعمال تغییرات مناسب است.
پس از ویرایش کاربران می توانند تصاویر را در شبکه های محبوب مانند اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و VSCO Journal به اشتراک بگذارند.

برنامه دوربین عکاسی Open Camera

نرم افزار Open Camera یکی دیگر از برنامه هایی است که می‌تواند در کنار نرم افزار دوربین پیش فرض گوشی استفاده شود و جزو بهترین برنامه های دوربین عکاسی اندروید است. این برنامه با چند حالت مختلف فوکوس، جلوه های مختلف رنگی و تغییرات نوری این نرم افزار می تواند در ثبت تصاویر بهتر و جذاب تر کمک کند. همچنین این نرم افزار در تنظیم سایز تصویر می تواند مفید باشد. در این نرم افزار تصاویر علاوه بر لمس، با دستورات صوتی نیز می تواند گرفته شود. قابلیتی که این امکان را به کاربر می دهد تا بدون استفاده از دست و از فاصله دور، از دوربین موبایل خود استفاده کند. دوربین در این نرم افزار همچنین قابلیت تنظیم برای راست دست و یا چپ دست ها دارد و می تواند به صورت افقی یا در جهت عمودی قفل شود.

نرم افزار دوربین عکاسی سیاه و سفید Hypocam

اگر از طرفداران سبک عکاسی سیاه و سفید هستید، برنامه Hypocam، یک برنامه دوربین عکاسی تک رنگ است که برای شما ساخته شده. علاوه بر امکانات و هدف نرم افزار، رابط کاربری برنامه نیز تک رنگ است و یکدستی آن در اثرگذاری و انتقال تجربه ای سیاه و سفید کمک می کند. از نمایش عکس در هنگام تصویربرداری گرفته تا اعمال تغییرات، همه چیز در این نرم افزار سیاه و سفید است. همچنین در نرم افزار کتابخانه ای وجود دارد که در آن کاربر می تواند دیگر تصاویر گرفته شده توسط کاربران مختلف برنامه را مشاهده کند. در حالی که این نرم افزار ممکن است نیاز روزانه شما نباشد، اما قطعا می تواند هرچندوقت تصویری منحصر به فرد را برای شما ایجاد کند.

بهترین برنامه های ادیت تصویر برای اندروید

حال که با تعدادی از بهترین نرم افزار دوربین عکاسی اندروید آشنا شده اید، وقت آن است که به صورت حرفه ای تصاویر خود را ویرایش بزنید. برخلاف گرفتن عکس که روندی سریع و بدون دردسر است، ویرایش تصاویر می تواند کاری دشوار و سخت باشد. خوشبختانه نرم افزارهای مختلف و مفیدی در این قسمت برای گوشی های اندرویدی منتشر شده اند. نرم افزارهایی که باعث می شود مهارت عکاسان از هر سطحی، به درجه حرفه ای برسد. علاوه بر خواندن ادامه مطلب، توصیه می‌کنیم پست دیگر ما درباره بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس اندروید که در ادامه بهترین نرم افزار های ویرایش تصویر را معرفی می کنیم.

نرم افزار ویرایش عکس Snapseed


اگر به دنبال یک برنامه قدرتمند برای ویرایش حرفه ای عکس‌های خود هستید، بهترین گزینه برای شما برنامه گوگل به نام Snapseed است. با وجود گزینه ها و ابزارهای گسترده برای ویرایش تصاویر، کاربران با استفاده از این نرم افزار مشکلی برای ویرایش تصاویر خود نخواهند داشت. Snapseed این امکان را به کاربران می دهد تا تغییرات بسیاری در رنگ، تاری، شکل تصویر و سایر ویژگی تصویر گرفته شده را مطابق سلیقه و نیاز خود ویرایش کنند. جلوه های جالبی نیز در این نرم افزار از جمله سبک دهه ۱۹۶۰ برای فیلمبرداری وجود دارد که کاربران می توانند از آنها برای فیلمبرداری و یا ویرایش فایل های ویدیویی خود استفاده کنند. Snapseed  همچنین تاریخچه ای از ویرایش ‌هایی که روی عکس انجام داده‌اید را در خود نگاه می‌دارد و شما می‌توانید درون این تاریخچه حرکت کنید و ویرایش‌های مختلفی که روی عکس انجام داده‌اید را از حذف یا تعدیل کنید.

برنامه ویرایش عکس Autodesk Pixlr

اکثر نرم افزار های اندروید دارای تبلیغات و پاپ آپ های آزاردهنده هستند، اما Pixlr متعلق به شرکت اوتودسک، این گونه نیست و رابط کاربری خود را خالی از هرگونه تبلیغ و مزاحمت نگه می دارد. این موضوع به کاربران اجازه می دهد به خوبی و راحتی تصاویر خود را ویرایش کنند. نرم افزار Pixlr دارای صدها فریم، افکت و ابزار مختلف است که آزادی عمل بسیار خوبی به کاربران خلاق خود می دهد. نرم افزار همچنین دارای بخش موارد دلخواه است که در آن کاربران می توانند ابزار، تنظیمات و افکت های دلخواه خود را ذخیره کنند و برای دیگر تصاویر به راحتی و با یک کلیک آن تنظیمات را دوباره اعمال کنند.  Pixlr یک نرم افزار قدرتمند و منحصر به فرد است که به تمام علاقه مندان ویرایشگر تصاویر پیشنهاد می شود. همچنین پس از اتمام ویرایش تصویر امکان اشتراک گذاری در برنامه های مختلف وجود دارد. این برنامه توسط شرکت اوتودسک توسعه داده می‌شود که همان شرکت تولیدکننده نرم افزاری مشهور اوتوکد است.

 

نرم افزار ویرایش عکس Cupslice Photo Editor

این نرم افزار با رابط کاربری و تنظیمات آسان و در دسترس خود، یک ویرایشگر عکس فوق العاده برای تازه کاران است. در Cupslice Photo Editor لیست طولانی از جلوه های مختلف ابزارها و تنظیمات مختلف وجود دارد که کاربران با استفاده از آنها قادر خواهند بود تصاویر ساده خود را به تصاویر زیبا و منحصر به فرد تبدیل کنند. پس از پایان ویرایش این امکان وجود دارد که تصاویر ویرایش شده در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و همچنین نرم افزارهای چت مانند واتس اپ و تلگرام به اشتراک گذاشته شود.

نرم افزار ویرایشگر عکسی به سادگی Cupslice Photo Editor پیدا نخواهید کرد، پس اگر از طرفداران سادگی در کنار کاربردی بودن آن هستید، این نرم افزار را در موبایل خود نصب کنید.

 

نرم افزار تبدیل عکس به اثر هنری Prisma

برنامه Prisma برای یک کار ساخته شده است، اما همان کار را به خوبی انجام می دهد. Prisma عکس های شما را به آثار هنری تبدیل می کند و فیلترها و نوع های مختلفی در این نرم افزار مانند Munch, Picasso, Mondrian و Van Gogh وجود دارد. پس اگر می خواهید یک تصویر ساده از صبحانه را به یک اثر هنری تبدیل کنید، از Prisma کمک بگیرید و سپس در شبکه های اجتماعی نتیجه را به اشتراک بگذارید. همچنین این امکان وجود دارد که لوگوی برنامه از تنظیمات حذف شود.

برنامه ویرایش عکس Cymera

برنامه Cymera یکی از محبوب ترین برنامه ها در شاخه عکاسی گوگل پلی است. این برنامه به کاربران این امکان را می دهد تا به راحتی پیام و متن خود را مشابه برنامه های Snapchat و Photo Editor بر روی تصاویر قرار دهند. همچنین این امکان وجود دارد که از برچسب، ماسک، جلوه های مختلف روشنایی و قاب های مختلف بر روی تصاویر استفاده شود. در نرم افزار بیش از ۱۰۰ فیلتر مختلف حتی برای تصاویر سلفی وجود دارد، در کنار این قابلیت های مفید و قدرتمند، جنجالی ترین ویژگی نرم افزار توانایی تغییر شکل دادن بدن و اندام شما است. این برنامه می تواند تا پوست های لکه دار، جوش ها و سایر لکه های نامطلوب صورت از بین برود. همچنین این برنامه قادر است بدن ها را باریک و کشیده کند، با Cymera شما قادر خواهید بود که تغییرات متنوعی را در بدن خود اعمال کنید و بدون ورزش، به بدن ایده آل خود دست پیدا کنید! البته اگر به دنبال تغییر واقعی هستید، ورزش بهترین راه است 🙂

نرم افزار ویرایش عکس Adobe Photoshop Lightroom CC

غیرممکن است که با تصویر و ویرایش آن سر و کار داشته باشید و نام نرم افزار های Adobe را نشنیده باشید. نرم افزار هایی که از آن به عنوان راه حل های برتر ویرایش تصاویر استفاده می شود و نیاز است بدانید نسخه موبایل این خانواده با نام Lightroom نیز این گونه است. اگرچه این نرم افزار کاربران را ملزم به داشتن اشتراک Adobe Creative Cloud می کند، اما این نرم افزار دارای قابلیت ها و قسمت های پیشرفته و کاربردی است که باعث می شود رقیبان در مقابل آن بسیار ضعیف به نظر برسند.

کاربران این نرم افزار نه تنها قادر هستند تا تصاویر گرفته شده توسط موبایل را ویرایش کنند، بلکه تصاویر گرفته شده توسط دوربین های پیشرفته نیز در این نرم افزار امکان ویرایش حرفه ای را دارند. مانند همیشه، Adobe فیلترها، جلوه ها و ابزارهای بسیاری را برای این موضوع در اختیار کاربران می گذارد. همچنین چون این نرم افزار از فضای ابری استفاده می کند، این امکان وجود دارد که به صورت آنی تصویر در هر پلتفرمی که به آن فضای ابری دسترسی دارد به اشتراک گذاشته شود.

نرم افزار ویرایش عکس Adobe Photoshop Express

یک نرم افزار ویرایش عکس Adobe که نیازی به خرید اشتراک ندارد، دیگر چه چیزی می خواهید؟ با برنامه Adobe Photoshop Express کاربران به کتابخانه Adobe که دارای فیلترها و امکانات ویرایش حرفه ای و گسترده ای است دسترسی پیدا می کنند. این ابزار همواره در حال به روز رسانی و دریافت ویژگی ها و ابزارهای جدید است. البته برنامه دارای بخش پرداخت درون برنامه ای است که کاربران می توانند با هزینه ای اندک به بخش های بیشتر و پیشرفته نرم افزار از جمله فیلترها و ویژگی های اضافی ویرایش عکس دسترسی پیدا کنند. بی شک Adobe’s Photoshop Express یکی از بهترین نرم افزار های ویرایش عکس است.

برنامه Polarr Photo Editor

Polarr یکی از جامع ترین برنامه های ویرایش عکس منتشر شده برای گوشی های اندرویدی است. نه تنها در این نرم افزار امکان اعمال تنظیمات معمول عکس ها مانند کنتراست، تعادل رنگ و موارد مشابه وجود دارد، بلکه این امکان وجود دارد تا در این نرم افزار تغییرات دلخواه به عنوان یک قالب ذخیره شوند. قالب هایی که در هر زمان و هر تصویری می تواند با یک کلیک دوباره استفاده شود. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد و مفید این برنامه، آموزش های آن است که به کاربران در ویرایش عکس های آنها کمک می کند. از جمله دیگر ویژگی های مفید نرم افزار، ویرایش و شخصی سازی نوار ابزار برنامه است که می تواند براساس نیازهای کاربر تغییراتی در آن اعمال شود.

 

نظر شما چیست؟ چه نرم افزارهایی را مناسب فعالیت خود می دانید؟ کدام نرم افزارهای عکاسی و ویرایش عکس را معمولا استفاده می کنید؟

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *