تلسکوپ تلگرام: امکان مشاهده پیام‌های تصویری یک کانال عمومی بر روی وب

در پست قبلی در مورد امکان ارسال پیام تصویری در آپدیت جدید تلگرام نوشته بودیم. یکی دیگر از امکاناتی که در این آپدیت از آن رونمایی شده، تلسکوپ تلگرام است. با تلسکوپ تلگرام، هر کاربری می‌تواند همه پیام‌های تصویری را که ادمین یک کانال عمومی ارسال کرده است، خارج از محیط اپلیکیشن تلگرام و در یک مرورگر مشاهده کند.

مزیت تلسکوپ تلگرام این است که برای دیدن پیام‌های تصویری یک کانال، لازم نیست در تلگرام اکانت داشته باشید. حتی نیازی به لینک هم ندارید. هر کانال عمومی یک لینک اختصاصی در تلسکوپ دارد. کافی است در نوار آدرس نام کانال را بعد از telesco.pe/ تایپ کنید. مثلاً آدرس تلسکوپ کانال کارتی telesco.pe/carti_ir است. هر پیام تصویری هم آدرس اختصاصی خود را دارد.

با وارد شدن به صفحه تلسکوپ کانال، تمام پیام‌های تصویری که در آن منتشر شده است، لود می شود. برای دیدن هر پیام باید روی آن کلیک کنید. یک آیکون فلش هم در پایین و سمت چپ هر پیام وجود دارد. با کلیک کردن بر روی این فلش می‌توانید پیام تصویری را در توئیتر و فیسبوک منتشر کنید و یا در تلگرام برای دیگران بفرستید. به علاوه می‌توانید url پیام را کپی کنید و در جای دیگری استفاده کنید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

تلسکوپ تلگرام

تلسکوپ تلگرام برای مدیران کانال‌های عمومی بسیار مفید است. چون می‌توانند با استفاده از آن تعداد اعضای گروه خود را افزایش بدهند. به این معنی که در کنار ارسال مطالب کانال به صورت متنی و تصویری، از پیام تصویری هم برای انتقال مفاهیم استفاده کنند و با ارسال لینک تلسکوپ کانال خود، حتی در میان کسانی که کاربر تلگرام نیستند، مخاطب پیدا کنند.

البته تلسکوپ تلگرام برای کاربران هم کاربرد دارد. مثلاً فرض کنید می‌خواهید پیام تصویری را که دو هفته پیش در یک کانال دیده‌اید، برای دوستتان بفرستید. می‌توانید به جای این که در کانال و در میان انبوه مطالب ارسال شده به دنبال آن پیام بگردید، به تلسکوپ کانال بروید و پیام مورد نظرتان را به سادگی پیدا کنید.

توجه کنید که تلسکوپ تلگرام فقط برای کانال‌های عمومی کاربرد دارد. در مورد کانال‌های خصوصی که عضو شدن در آنها به تایید ادمین نیاز دارد، نمی‌توانید از تلسکوپ تلگرام استفاده کنید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!