سلام بر تاریکی: فعال کردن حالت تاریک واتس اپ برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون

حالت تاریک یا دارک مود، این روزها نقل همه محافل شده و کمپانی‌های سازنده گوشی‌های تلفن همراه و اپلیکیشن‌های موبایلی برای اضافه کردن آن به محصولات خود رقابت می‌کنند. نسخه جدید اپلیکیشن‌های اندرویدی هم با حالت تاریک اندروید سازگار شده‌اند. در بیشتر اپلیکیشن‌ها امکان انتخاب زمینه سیاه یا سفید وجود دارد. در حالی که در بعضی از اپلیکیشن‌ها امکان انتخاب حالت تاریک بین رنگ‌های سیاه و خاکستری هم وجود دارد. پیام‌رسان واتس اپ از مارچ سال ۲۰۱۹ در حال بررسی حالت تاریک بوده است. بعد از یک سال، سرانجام انتظارها به پایان رسید و واتس اپ در سوم مارس ۲۰۲۰ برای سیستم عامل اندروید و iOS به حالت تاریک مجهز شد.

اگر گوشی شما به سیستم عامل اندروید ۱۰ یا iOS 13 مجهز باشد، در صورتی که حالت تاریک سیستم عامل را در حالت فعال قرار داده باشید، با آپدیت کردن واتس اپ حالت تاریک آن به صورت خودکار فعال می‌شود و نیازی نیست تنظیمات را به صورت دستی تغییر بدهید. در اندروید ۹ هم می‌توانید به سادگی حالت تاریک واتس اپ را فعال کنید. با ما همراه باشید.

واتس اپ دریافته است که تضاد رنگ سفید فونت و رنگ سیاه پس‌زمینه به خستگی چشم کاربران منجر می‌شود. به همین دلیل در نسخه اندروید به جای رنگ سیاه زمینه، از رنگ خاکستری تیره و به جای رنگ سفید نوشته‌ها هم از رنگ مشابهی استفاده کرده است. ترکیب این دو رنگ، تابش خیره‌کننده صفحه را کاهش می‌دهد و خوانایی کاربر را بهبود می‌بخشد.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

در نسخه بتای واتس اپ بخش جدیدی با عنوان Theme Settings به منوی تنظیمات اضافه شده است. در بخش Theme Settings یا تنظیمات تم دو گزینه در نظر گرفته شده است:

  • Light یا روشن: واتس اپ به صورت پیش‌فرض در این حالت قرار دارد که برای همه کاربران آن آشنا است.
  • Dark یا تاریک: حالت تاریک وانس اپ به جدیدا به این نرم افزار اضافه شده است.

برای فعال کردن حالت تاریک واتس اپ ابتدا این نرم‌افزار را از لینک‌های زیر به آخرین نسخه ارتقا بدهید.

دانلود واتس اپ از آیتونز

دانلود واتس اپ از گوگل پلی استور

اگر از دارک مود اندروید استفاده نمی‌کنید، منوی تنظیمات را از بالا و سمت راست صفحه اول واتس اپ باز کنید. از لیست، settings را بزنید و سپس chats را انتخاب کنید. در بالای صفحه و زیر منوی display، گزینه‌ای تحت عنوان theme اضافه شده است. اگر روی آن ضربه بزنید، یک پنجره باز می‌شود که در گزینه دارد: Light و Dark. حالت دوم را انتخاب کنید. در گوشی‌های آیفون هم می‌توانید از مسیر مشابهی حالت تاریک واتس اپ را فعال کنید. حالت تاریک واتس اپ برای نسخه دسکتاپ هنوز راه‌اندازی نشده است. اما یک راه غیر رسمی برای فعال کردن این گزینه وجود دارد که در پست دیگری با عنوان نحوه فعال کردن حالت تاریک واتس اپ وب در گوگل کروم و فایرفاکس آموزش داده‌ایم.

ارسال پیام‌های حذف شونده هم از قابلیت‌های دیگری است که در آخرین نسخه بتای واتس اپ فعال شده بود. تنظیم زمان بین ارسال و حذف شدن پیام‌های حذف شونده در اختیار کاربر است. به این معنی که کاربر می‌تواند انتخاب کند پیام از زمان ارسال، تا ۵ ثانیه، ۱ ساعت، ۱ روز، ۷ روز و ۱ ماه قابل مشاهده باشد و سپس به صورت خودکار حذف شود. خبر خوش این که بعد از پاک شدن این پیام ها، ردی از آنها باقی نمی ماند و پیغام this message was deleted نمایش داده نمی‌شود!

قابلیت دیگری که به تازگی به واتس اپ اضافه شده است، شناسایی اثر انگشت است. با فعال کردن این قابلیت حتی پس از باز کردن قفل صفحه گوشی، برای وارد شدن به این اپ به اثر انگشت نیاز دارید. این قابلیت برای اقزایش ضریب امنیت واتس اپ طراحی شده است. در صورتی که گوشی شما دزدیده یا مفقود شود، کسی نمی‌تواند به چت ها یا اطلاعات خصوصی شما دست پیدا کند. برای کاربران نسخه iOS قابلیت باز کردن با FaceID (تشخیص چهره) هم طراحی شده است.

حسگر اثر انگشت

پس از ارتقاء واتس اپ به جدیدترین نسخه، می‌توانید این قابلیت امنیتی را در بخش Privacy فعال کنید. می‌توانید تنظیمات واتس اپ را طوری تغییر بدهید که از ۱ تا ۳۰ دقیقه بعد از لاک کردن گوشی، واتس اپ هم لاک شود. به علاوه می‌توانید گزینه show content in notifications، از نمایش محتویات پیام ها در نوتیفیکیشن جلوگیری کنید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *