هشدار! فقط از سایت‌های معتبر شارژ بخرید

سایت های www.cardsharje.com  و  www.iran3ll.com دو سایت جعلی بوده اند که به سرقت اطلاعات کاربران می‌پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری بانکی، کارشناسان فنی شرکت رایانمهر در تاریخ ۶ فروردین سال جاری با سایتی روبرو  شدند (cardsharje.com) که ظاهرا مشغول فروش کارت شارژ تلفن همراه بود؛ اما پس از بررسی متوجه شدند این سایت توسط یک هکر حرفه ای و با هدف سرقت اطلاعات بانکی کاربران راه اندازی شده است.

این سایت  با شبیه سازی سایت های معروف فروش کارت شارژ و با کمک تبلیغ در گوگل طعمه های خود را فریب می داد . سپس با وارد کردن مشتریان به صفحه‌ای که به شکل دروازه پرداخت بانک پاسارگاد طراحی شده بود  اطلاعات بانکی فریب خوردگان را ثبت می کرد و  با دادن پیغام خطا، بدون پرداخت هیچ کالایی اطلاعات کاربرانش را سرقت می کرد.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

شرکت رایانمهر موضوع را با بانک پاسارگاد، بخش جرایم اینترنتی آگاهی تهران بزرگ و پلیس دیجیتال (فتا) در میان گذاشت و در عرض مدت کوتاهی این وب سایت از مجاری قانونی بسته شد.

با این وجود این هکر موفق شد ظرف مدت کوتاهی اطلاعات بیش از ۳۰۰۰ نفر را سرقت کند با فرض میانگین ۳.۰۰۰.۰۰۰ تومان موجودی در هر کارت هک شده می توان انتظار داشت که حدود یک میلیارد تومان سرمایه صاحبان این کارت ها در معرض خطر قرار گرفته است.

تداوم سرقت های هکر حرفه ای

دوشنبه  پنجم اردیبهشت ماه سایت دیگری با نام  www.iran3ll.com راه اندازی شد که با ساختاری کاملا مشابه سایت قبلی به سرقت اطلاعات کاربران خود می پردازد.

این سایت با ظاهری کاملا مشابه سایت های موجود فروش اینترنتی کارت شارژ کاربر را به صفحه ای که به نظر  پرداخت الکترونیک پاسارگاد می باشد راهنمایی می کند .

اما این سایت هم دقیقا به روش سایت مشابه دیگر تنها به دادن پیغام خطا و سرقت اطلاعات مراجعه کنند گان می پردازد.

تلاش ها برای دستگیری این سارق اینترنتی همچنان ادامه دارد.در صورتی که به هر طریق فریب این هکر را خورده اید و از سایت های cardsharje.com و www.iran3ll.com خرید نموده اید هر چه سریعتر با مراجعه به خودپرداز بانک شماره رمز دوم (اینترنتی) خود را تغییر دهید.

هکرها چگونه این کار را انجام می‌دهند

هکرها معمولا برای فریب طعمه های خود از آدرس هایی شبیه دروازه های پرداخت الکترونیک بانک ها استفاده می کنند. یعنی زمانی که کاربر روی دکمه ی پرداخت کلیک می کند، وارد سایتی می‌شود که از نظر ظاهری کاملا شبیه دروازه‌های پرداخت بانک‌های کشور است، و آدرس آن نیز مشابه آدرس همین بانک‌هاست. اما زمانی که قربانی شماره کارت و رمز خود را وارد می‌کند، این اطلاعات مستقیما به جناب هکر فرستاده می‌شود!

چگونه فریب هکرها را نخوریم

۱. آدرس دروازه‌های پرداخت را بشناسید

جای هیچ نگرانی نیست! به راحتی می‌توان از دست این گونه هکرها در امان ماند. برای این که بتوانید در اینترنت با خیال راحت پرداخت های خود را انجام دهید، در هنگام هر خرید اینترنتی آدرس صحیح صفحه پرداخت الکترونیک بانک را بشناسید. اگر پس از فشردن دکمه ی پرداخت اینترنتی در یک سایت، به یکی از دروازه‌های پرداخت بانک‌های کشور وارد شدید، و اطلاعات خود را در آنجا وارد کردید، می‌توانید از امنیت  پرداخت خود مطمئن باشید. همچنین دقت کنید که حتما در ابتدای آدرس  صفحه ای که شماره کارت و رمز خود را وارد می‌کنید، https:// قرار داشته باشد.

آدرس صحیح دروازه های پرداخت بانک ها از این قرار است:

آدرس پرداخت اینترنتی بانک سامان: sb24.com
آدرس پرداخت اینترنتی بانک پارسیان: pec24.com
آدرس پرداخت اینترنتی بانک پاسارگاد: BankPasargad.com
آدرس پرداخت اینترنتی بانک ملت: bankmellat.ir
آدرس پرداخت اینترنتی بانک سینا: esinabank.com
آدرس پرداخت اینترنتی بانک ملی: bankmelli-iran.com

۲. از نمایندگی‌های معتبر شرکت رایانمهر خرید کنید

شرکت رایانمهر، لیستی از سایت‌هایی طرف قرارداد این شرکت هستند، منتشر کرده است و سایت خرید شارژ کارتی به عنوان یکی از معتبرترین نمایندگی‌های خرید شارژ ایرانسل و همراه اول در این لیست قرار دارد.

۳. به تبلیغات گوگل اعتماد نکنید

هر کسی می‌تواند در گوگل آگهی دهد و با صرف هزینه ای  نه چندان زیاد، سایت خود را در قسمت آگهی‌های گوگل، در همان صفحه اول، به نمایش بگذارد. بنابراین، به این آگهی‌ها اعتماد نکنید و سعی کنید فروشگاه خود را از میان نتایج اصلی جستجو انتخاب کنید و نه از میان آگهی‌ها. زیرا معمولا این سایت‌های معتبر هستند که با صرف زمان زیاد و گرفتن لینک، می‌توانند خود را به صفحه‌ی اول نتایج جستجوی گوگل برسانند.

۴. شارژ را از کارتی بخرید!

کارتی یک فروشگاه معتبر برای خرید شارژ ایرانسل، همراه اول و تالیا است. این سایت در سومین جشنواره وب ایران، نامزد جایزه بهترین فروشگاه اینترنتی ایرانی شد. (اطلاعات در اینجا) هنگامی که خرید شارژ را از «کارتی» انجام می‌دهید، پس از فشردن دکمه‌ی پرداخت، از طریق یک اتصال امن (https) به یکی از دروازه‌های پرداخت بانکهای کشور متصل می ‌شوید. و اطلاعات پرداخت خود را همانجا وارد میکنید؛ نه در سایت کارتی.  بنابراین، از امنیت پرداخت خود خاطر جمع هستید. پس از انجام پرداخت، دوباره به سایت کارتی باز می‌گردید و کد شارژ را مشاهده می‌کنید. سایت کارتی اکنون بیش از یک سال است که به فروش شارژ می‌پردازد و روز به روز به مشتری‌های آن افزوده می‌شود. همیشه شارژ باشید!

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

۵ دیدگاه برای «هشدار! فقط از سایت‌های معتبر شارژ بخرید»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *