چگونه با دوربین سامسونگ گلکسی S8 بهترین عکس ها را بگیرید

دوربین گلکسی S8 سامسونگ

گوشی گلکسی S8 سامسونگ از اول اردیبهشت وارد بازار شده و در همین مدت کوتاه ثابت کرده که یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای کسانی است که از موبایل برای عکاسی استفاده می‌کنند. دوربین گلکسی S8 سرعت فوکوس بالایی دارد، در نور پایین بسیار خوب عمل می‌کند، و برای عکاسی از سوژه‌های متحرک انتخاب بی‌نظیری است. این سه گزینه تجربه‌ای را برای کاربران فراهم می‌کنند که تا چند سال پیش تصور کردنش هم سخت بود!

اگر با گوشی‌های اندرویدی کار کرده باشید، کار کردن با دوربین گلکسی S8 برای شما ساده‌تر است. چون منوی این دوربین گوشی تفاوت چندانی با گوشی‌های قبلی ندارد. با این وجود ریزه‌کاری‌هایی وجود دارد که باید بدانید تا بتوانید بهترین عکس‌ها را با آن بگیرید.

شروع عکاسی

برای باز کردن دوربین گلکسی S8 سه راه دارید:

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!
  1. در حالت لاک اسکرین، آیکون دوربین را به سمت بالا بکشید.
  2. در صفحه home گوشی، آیکون اپلیکیشن دوربین را لمس کنید.
  3. دکمه پاور گوشی را دو بار بزنید.

استفاده از دکمه پاور پرطرفدارتر از دو روش دیگر است. چرا که می‌توانید به سرعت و بدون وارد کردن رمز یا پترن یا گشتن به دنبال آیکون اپلیکیشن دوربین، بلافاصله دوربین را بالا بیاورید و سوژه عکاسی را شکار کنید.

گرفتن عکس

دکمه شاتر دوربین گلکسی S8 چند عملکرد دارد:دوربین گلکسی S8

  1. اگر شاتر را یک بار بزنید، یک عکس می‌گیرد.
  2. اگر شاتر را بزنید و نگه دارید، چند فریم متوالی عکس خواهید داشت.
  3. اگر شاتر را بزنید و به سمت چپ بکشید، دوربین بر روی سوژه زوم می‌کند. این قابلیت به شما کمک می‌کند که بتوانید با یک انگشت روی سوژه زوم کنید.

دوربین گلکسی S8 مانند آیفون ۷ پلاس به زوم اپتیکال مجهز نیست و از فناوری زوم دیجیتال بهره می‌گیرد. اما در عوض آنچه که کمپانی سامسونگ پردازش تصویر چند فریمی نامیده است، آن را از دوربین‌ سایر گوشی‌های هوشمند متمایز می‌کند. این فناوری کیفیت عکس‌هایی را که در حالت زوم برداشته شده‌اند، تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

تنظیمات

در منوی تنظیمات دوربین گلکسی S8 می‌توانید رزولوشن ویدئو، اندازه تصویر و… را تغییر بدهید. فقط آیکون چرخ دنده را بزنید و…

  • از منو Shooting Methods را انتخاب کنید. می‌توانید با تغییر وضعیت این گزینه، دوربین را طوری تنظیم کنید که با ضربه زدن بر روی صفحه در وضعیت سلفی قرار بگیرد.
  • گزینه Tracking AF برای عکس گرفتن از سوژه‌های متحرک طراحی شده است. با فعال کردن این گزینه می‌توانید از سوژه‌های متحرک در حالی عکس بگیرید که دوربین به صورت خودکار بر روی آنها فوکوس می‌کند.
  • هر دو دوربین گلکسی S8 (دوربین جلویی و دوربین پشتی) واید (wide angle) هستند. بنابراین ممکن است گوشه‌های عکس کمی اعوجاج داشته باشد. با فعال کردن گزینه Shape Correction این عیب عکس‌ها برطرف می شود.
  • در منوی تنظیمات گزینه Picture Size را بزنید. در منویی که باز می‌شود می‌توانید فرمت عکس (JPEG یا RAW) را انتخاب کنید. فرمت RAW فرمتی است که در دوربین‌های عکاسی استفاده می‌شود. عکس‌هایی را که با فرمت RAW ذخیره می‌شوند، می‌توانید بدون افت کیفیت ویرایش کنید.
  • با انتخاب گزینه Viewfinder، فقط با کشیدن انگشت روی صفحه‌‎ نمایش، دوربین در حالت سلفی قرار می‌گیرد.
  • وقتی دوربین در حالت سلفی قرار دارد، می‌توانید با لمس آیکونی که کنار آیکون خرس قرار دارد، تنظیمات صورت را تغییر دهید. رنگ پوست و اندازه چشم‌ها در این قسمت قابل تغییر هستند.
  • انگشتتان را از چپ به راست بکشید تا به لیست حالت‌های مختلف عکاسی مانند پاناروما، صحنه آهسته برای ویدیو یا فوکوس دستی منتقل شوید.

دوربین گلکسی S8

ویرایش عکس

گاهی عکس اصلی شما را راضی نمی‌کند و مایلید از افکت‌های تصویری برای زیباتر کردن آن استفاده کنید. می‌توانید برای این کار از اپلیکیشن‌های ویرایش عکس استفاده کنید. اما گلکسی S8 به یک ویرایشگر عکس مجهز است و شما را از نصب نرم‌افزارهای واسطه بی‌نیاز می‌کند. برای استفاده از این ویرایشگر وارد گالری عکس شوید و گزینه Edit را بزنید. در منویی که باز می‌شود، گزینه های زیر پیش روی شماست:

  • گزینه Effects که شامل مجموعه‌ای از افکت‌ها (مانند اینستاگرام) است.
  • گزینه Advanced که با آن می‌توانید توناژ رنگ‌های عکس را تغییر بدهید.
  • گزینه Decoration که با آن می‌توانید به عکس متن و استیکر اضافه کنید. در این منو گزینه Covers هم وجود دارد که با آن می‌توانید قسمت های مشخصی از عکس را تار یا پیکسله کنید.

آنچه گفتیم تنها بخشی از امکانات دوربین گلکسی S8 است. این گوشی قابلیت های دیگری هم دارد که تا آن را در دست نگیرید، به آنها پی نخواهید برد!

منبع: The Verge

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *