راهنمای تعویض و دریافت یوسیم، سیم کارت نسل چهارم (USIM) همراه اول

سیم کارت یوسیم همراه اول

سیم کارت نسل چهارم همراه اول (یوسیم)

با راه‌اندازی شبکه نسل ۴ و ۴.۵ همراه اول، شما می‌توانید از اینترنت پرسرعت نوترینو روی اینترنت شبکه نسل چهار همراه اول بهره مند شوید. سرعت این سرویس بسته به میزان فاصله مشترک از آنتن، تا چهار برابر بیشتر از سرعت نسل سوم است. برای استفاده از این خدمات لازم است سیم کارت خود را به یوسیم همراه اول، یعنی سیم کارت ۴G تبدیل کنید.

یوسیم همراه اول

تعویض سیم کارت به سیم کارت نسل چهارم همراه اول یا یوسیم

با تعویض سیم کارت خود به یوسیم، می‌توانید ۱۵ تا ۲۰ گیگابایت اینترنت هدیه دریافت کنید.

تمامی مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول که تاکنون اقدام به دریافت یوسیم نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات مشتریان یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای همراه اول نسبت به تعویض سیم کارت خود اقدام کنند و علاوه بر بهره‌مندی از اینترنت پرسرعت ۴G و ۴.۵G، مشترکان اعتباری ۱۵ گیگابایت اینترنت ۳۰ روزه، و مشترکین دائمی ۲۰ گیگابایت اینترنت ۳۰ روزه به عنوان هدیه دریافت خواهند کرد.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

همچنین اگر گوشی شما قابلیت پشتیبانی از شبکه ۴G  و یا ۴.۵G را دارد، می‌توانید کد پستی محل سکونت خود را به صورت پیامکی به شماره ۸۹۶۲  یا شماره ۹۹۰۰۰۹ پیامک کنید، از مرکز تماس شرکت پست با شما تماس گرفته می شود و پس از اخذ آدرس، به صورت رایگان پاکت حاوی یوسیم برای شما ارسال می شود. از شماره تماس های سیم کارت فعلی خود ذخیره بگیرید، سیم کارت یوسیم را طبق دستورالعمل موجود در پاکت فعال کنید و از سرعت بالای ۴G / 4.5G و هدیه بسته اینترنت لذت ببرید.

نکات زیر در این خصوص حائز اهمیت هستند:

  • پیش از ارسال پیامک، از صحت کد پستی ارسال شده اطمینان حاصل کنید.
  • یوسیم فقط برای مشترکانی ارسال خواهد شد که گوشی هوشمند با قابلیت پشتیبانی از شبکه ۴G و یا ۵G دارند و سیم کارت همراه اول حداقل یک هفته گذشته در آن گوشی فعال بوده است.
  • هزینه فعالسازی سیم کارت نسل چهارم همراه اول برای این گروه از مشترکین رایگان است.

همچنین برای تهیه یوسیم می‌توانید به فروشگاه های زنجیره ای همراه اول، مراکز تلفن ثابت و دفاتر خدمات ارتباطی (دفاتر بخش خصوصی) مراجعه کنید.

فعالسازی سیم کارت نسل چهارم همراه اول

یوسیم همراه اول - تصویر پشت

پس از دریافت پستی یوسیم، باید برای فعال کردن آن مراحل زیر را طی کنید:

  1. اگر روی سیمکارت فعلی خود شماره‌هایی ذخیره کرده اید، ابتدا از آن‌ها پشتیبان بگیرید یا آن شماره‌ها را از سیمکارت به حافظه گوشی منتقل کنید.
  2. روی یوسیم که دریافت کرده‌اید، در زیر علامت بارکد، یک کد ۱۹ رقمی (مطابق شکل بالا) قرار دارد. آن کد را به صورت زیر را با سیم کارت فعال فعلی خود شماره‌گیری کنید:
*۱۰*۴۵*شماره سریال نوزده رقمی پشت سیم کارت#
  1. پس از وارد کردن کد بالا، کد PIN1 سیم کارت از شما خواسته خواهد شد. قسمت مربوطه را روی پوکه سیم‌کارت خراش دهید و کد را وارد کنید.

در صورتی که شماره سریال یوسیم و PIN 1 به درستی وارد شده باشند، سیم کارت فعلی پس از یک ساعت غیرفعال شده و یوسیم جدید فعال خواهد شد.

  1. پس از اینکه سیم کارت فعلی شما از کار افتاد، آن را از گوشی خارج کنید و سیم کارت یوسیم را جایگزین آن کنید.

پس از طی این مراحل و فعال شدن سیم کارت نسل چهارم همراه اول، بسته اینترنت آلفا+ دارای اعتبار ۳۰ روزه با حجم ۱۵ گیگابایت برای مشترکین اعتباری و ۲۰ گیگابایت برای مشترکین دائمی به صورت رایگان فعال خواهد شد.

جهت استفاده از شبکه ۴G به قسمت تنظیمات تلفن همراه خود مراجعه کرده و پس از مطمئن شدن از تنظیمات اینترنت، سرویس ۴G را نیز فعال نمایید.

یوسیم همراه اول - تصویر رو

نکات بسیار مهم در خصوص تعویض سیم کارت همراه اول به یوسیم

  • در صورت تعویض سیم کارت فعلی به یوسیم، شماره خط شما تغییر نمی کند و صرفا فناوری سیم کارت شما تغییر می کند.
  • بسته اینترنت فعلی شما با تعویض یوسیم از بین نخواهد رفت و بسته هدیه تعویض یوسیم برای شما رزرو خواهد شد.
  • قبل از تعویض سیم کارت، از شماره مخاطبین (contacts) سیم کارت خود backup بگیرید.
  • حداکثر یک هفته پس از تعویض یوسیم، بسته هدیه اینترنت سی روزه، ۲۰ گیگابایت برای مشترکین دائمی و ۱۵ گیگابایت برای مشترکین اعتباری به صورت رایگان فعال خواهد شد. در صورت وجود بسته اینترنت، بسته هدیه تعویض یوسیم رزرو می شود و در صورت عدم وجود بسته اینترنت، بسته هدیه فورا فعال می گردد.
ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!