آموزش کامل روش‌های مشاهده رمز وای فای در گوشی های اندرویدی

می‌خواهید رمز عبور وای فای را روی گوشی اندرویدی که به آن متصل است ببینید؟ ممکن است پسورد وای فای را برای وصل کردن لپ‌تاپ یا یک گوشی جدید لازم داشته باشید. مشکل اینجا است که در شرایط عادی، رمز عبور وای فای روی گوشی‌های اندرویدی که به آن متصل هستند، نمایش داده نمی‌شود. اما راه‌هایی برای دور زدن این محدودیت وجود دارد. در این پست نحوه مشاهده رمز وای فای در اندروید را به شما آموزش می‌دهیم.

مشاهده رمز وای فای در اندروید ۱۰

از اندروید ۱۰ امکان مشاهده یا به اشتراک گذاشتن پسورد وای فای بدون روت کردن گوشی برای کاربران فراهم شده است. برای این کار ابتدا اپلیکیشن settings را باز کنید و گزینه network & internet یا connections را بزنید. از لیستی که باز می‌شود، روی wifi ضربه بزنید.

در صفحه جدیدی که باز می‌شود، نام دستگاه وای فای را که گوشی به آن متصل است، پیدا کنید و آیکون تنظیمات (چرخ دنده) را که در مقابل آن قرار دارد، بزنید. در صفحه جدیدی که باز می‌شود، گزینه share را بزنید. با این کار رمز عبور وای فاری نمایش داده می‌شود. ممکن است به جای share، گزینه qrcode را ببینید. در این صورت پسورد وای فای به صورت بارکد نمایش داده می‌شود که می‌توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. با اسکن کردن این qrcode دیگران بدون وارد کردن پسورد، به وای فای شما وصل می‌شوند. ممکن است طی این فرایند لازم باشد اثر انگشت یا رمز گوشی را وارد کنید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

مشاهده رمز وای فای

مشاهده رمز wifi در اندروید ۹ به قبل

اگر از اندروید ۹ یا نسخه‌های قدیمی‌تر آن استفاده می‌کنید، نمی‌توانید رمز وای فای را ببینید یا به اشتراک بگذارید. در این نسخه، فایلی که اطلاعات شبکه وای فای را در خود دارد، محرمانه است و شما اجازه دسترسی به آن را ندارید. بنابراین باید گوشی شما روت شده باشد. در این صورت یکی از اپلیکیشن‌های مدیریت فایل مانند cx file explorer را نصب کنید. سپس مسیر زیر را طی کنید:

Data » misc » wifi » wpa_supplicant.conf » رمز عبور « نام شبکه وای فای

اگر از این راه به نتیجه نرسیدید، می‌توانید از اپلیکیشن‌های واسطه مثل wifi password viewer استفاده کنید که برای این کار طراحی شده‌اند. در این روش هم گوشی باید روت شده باشد. اگر تمایلی به روت کردن گوشی ندارید، می‌توانید از لپ‌تاپ یا سیستم دیگری به که وای فای متصل است، برای دیدن پسورد استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم برای این که رمز عبور دستگاه‌ها و اپلیکیشن‌ها را فراموش نکنید، از یک برنامه مدیریت رمز استفاده کنید. گوشی‌های سامسونگ یک برنامه پیش‌فرض برای این کار دارند.

 

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *