معرفی ۱۷ تا از بهترین اپلیکیشن ورزش در خانه و یوگا برای موبایل (اندروید و آیفون)

با مشکلات اخیری که ویروس کرونا ایجاد کرده است، ماندن در خانه ها اجباری، و ادامه فعالیت ورزشی در سالن ها و باشگاه ها غیرممکن شده است. اما در عصری که تقریبا برای انجام هر کاری یک اپلیکیشن موبایل وجود دارد، پس چرا برای ورزش از گوشی های هوشمند استفاده نکنیم؟ حفظ سلامتی و ادامه روند ورزش در این زمان بسیار مهم است، زیرا علاوه بر فواید ورزش، دوری طولانی مدت از ورزش می‌تواند بازگشت به آن را سخت کند. اما با کمک چند نرم افزار و اپلیکیشن ورزشی خوب و همچنین تلاش و پشتکار خود شما، می‌توانید ورزش ها را در خانه انجام دهید و کالری بسوزانید. در این مقاله بهترین نرم افزارهای ورزش در خانه که برای اندروید و آیفون در دسترس قرار دارند را معرفی کرده ایم، تعدادی از این برنامه‌ها نیز مختص ورزش یوگا است که علاوه بر جسم، برای آرامش روحی شما نیز مفید خواهند بود. پس اگر از دوست‌داران ورزش هستید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

بهترین اپلیکیشن ورزش در خانه

 

ممکن است بعضی از برنامه های ورزشی ارائه شده در این اپلیکیشن‌ها نیاز به تجهیزات اندکی نیز داشته باشند. اما برنامه‌هایی را نیز خواهید یافت که کمترین نیاز را به ابزار ورزشی دارند و صرفا با وزن بدن انجام می‌شوند.

لیست برنامه های معرفی شده در این مقاله:

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

(دقت داشته باشید برخی از اپلیکیشن های معرفی شده در لیست پولی هستند و برای دریافت آنها از گوگل پلی باید هزینه کنید، اما می‌‌توانید آنها را از سایت های ایرانی به رایگان دریافت کنید. حتما از سایت های معتبر و مطمئن برای دانلود برنامه های خود استفاده کنید.)

برنامه Sweat with Kayla

اپلیکیشن ورزشی Sweat (پولی، ۱۴.۱۱ یورو ماهانه)

Kayla Itsines یک فرد شناخته شده ورزشی در جهان است. این زن ۲۶ ساله استرالیایی، بارها به عنوان برترین مربی ورزشی انتخاب شده است و برنامه موبایل او در جهان محبوب است. Kayla برای اجرای برنامه تمرینی BBG به شما کمک می‌کند، تمریناتی که برای کار بر روی تمام قسمت های بدن طراحی شده است. تمرینات ۲۸ دقیقه ای در این برنامه وجود دارد که می‌توانید در خانه آنها را انجام دهید.

دانلود از گوگل پلی

دانلود از اپ استور

برنامه Sworkit

اپلیکیشن ورزشی Sworkit (رایگان)

در مطالعات و تحقیقات انجام شده پیرامون برنامه های ورزشی موبایل، اپلیکیشن Sworkit در بین دیگر برنامه ها با توجه به استاندارد های کالج آمریکایی پزشکی ورزشی مناسب ترین است. این بدان معناست که برنامه های ورزشی Sworkit مطابق استانداردها است و مشروعیت دارد. در این برنامه کاربران این امکان را دارند تا تمرینات را براساس نیازهای خود ویرایش کنند و در نهایت به تمریناتی برسند که کاملا مناسب آنها است.

دانلود از گوگل پلی

دانلود از اپ استور

برنامه Qinetic

اپلیکیشن Qinetic برای ورزش در خانه(رایگان)

اگر عضو سالن های ورزشی برای ورزش ها و فعالیت هایی خاص هستید، این برنامه به شما این امکان را می‌‌دهد تا آن ورزش ها و فعالیت ها را در خانه انجام دهید. در برنامه فعالیت های مختلفی از جمله یوگا، زومبا و HITT وجود دارد که براساس نیاز خود می‌توانید تمرینات مخصوص آنها را انجام دهید.

دانلود از اپ استور

برنامه NTC Nike + Training Club app

برنامه Nike Training Club (رایگان)

کمتر کسی است که با شرکت بزرگ و محبوب ورزشی نایک آشنا نباشد. این برند با این اپلیکیشن در تلاش است تا یک مربی ورزشی شخصی به شما ارائه کند. در این اپلیکیشن، بیش از ۱۸۵ تمرین مختلف و رایگان (از قدرت و استقامت گرفته تا یوگا) وجود دارد که همگی دارای راهنمایی مجازی توسط مربیان نایک هستند. همچنین این برنامه پیشنهادات و توصیه های روزانه ای ارائه می‌‌دهد و هرچه بیشتر از برنامه استفاده کنید، کیفیت این پیشنهادات بالاتر می‌رود و انتخابات درست تری خواهید داشت.

دانلود از گوگل پلی

دانلود از اپ استور

برنامه Freeletics

برنامه Freeletics (رایگان)

همانطور که از نام برنامه پیداست، Freeletics یک برنامه کاملا رایگان است که به منظور ایجاد و بهبود قدرت بدنی و ABS طراحی شده است. برنامه همچنین دارای تست تناسب اندام رایگان است که با انجام آن، تمرینات مناسبی را دریافت خواهید کرد.

دانلود از گوگل پلی

دانلود از اپ استور

برنامه 7-minute workout

اپلیکیشن ورزش در خانه ۷-minute workout (رایگان)

شاید این روزها زمان زیادی در خانه داشته باشیم، اما همچنان بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند زمان زیادی صرف ورزش نکنند. این برنامه با تمرینات هفت دقیقه ای خود مناسب همین افراد است. البته این تمرینات با این که زمان کمی دارند، اما مؤثر هستند و با افزایش ضربان قلب و حرکات قدرتی تمام قسمت های بدن را درگیر می‌کنند.

دانلود از گوگل پلی

دانلود از اپ استور

برنامه Daily Workouts Fitness Trainer

اپلیکیشن ورزش و فیتنس روزانه Daily Workouts Fitness Trainer (رایگان)

اگر از علاقه مندان ورزش های ساده هستید و نمی‌خواهید خیلی حرکات پیچیده ای انجام دهید، این اپلیکیشن مناسب شما است. در برنامه بیش از ۱۰۰ تمرین ساده وجود دارد که از ۵ تا ۱۰ دقیقه می‌توانید آنها را انجام دهید و در ادامه از تمرینات ۱۰ تا ۳۰ دقیقه ای نیز می‌توانید استفاده کنید. تمام قسمت های بدن در این ورزش ها درگیر هستند.

دانلود از گوگل پلی

دانلود از اپ استور

اپلیکیشن های یوگا در خانه

در ادامه چندین اپلیکیشن یوگا نیز معرفی خواهیم کرد، فکر خوبی است که علاوه بر سلامت جسم، سلامت روحی خود را نیز تقویت کنید. ورزش ها و حرکاتی که علاوه بر فواید جسمی می‌تواند به آرامش شما نیز کمک کند.

برنامه Down Dog

اپلیکیشن موبایل یوگا Down Dog (رایگان / اشتراک ماهانه ۸ دلار، سالانه ۵۰ دلار)

یک نرم افزار خوش ساخت و زیبا برای تمرین یوگا در خانه، تمرینات برنامه مناسب تمامی افراد است. چه کسانی که اولین بار است یوگا انجام می‌دهند و چه کسانی که حرفه ای یوگا هستند. تمرین های این اپلیکیشن دسته بندی های مختلفی براساس نوع، سطح و مدت زمان انجام دارند و رابط کاربری برنامه ساده و مفید است. همچنین در این نرم افزار موبایل یوگا، موسیقی و آهنگ های مناسبی نیز وجود دارد که به شما در انجام تمرینات کمک می‌کند.

دانلود از گوگل پلی

دانلود از اپ استور

برنامه Yoga — Poses & Classes

برنامه Yoga — Poses & Classes (رایگان با پرداخت های درون برنامه ای)

این یک برنامه خوب برای مبتدیان یوگا است. این برنامه آسان، تمرینات مختلف و آسانی در بیش از ۱۰۰ حالت مختلف ارائه می‌کند. هرکدام یک فیلم دانلودی است که به خوبی حرکت را توضیح می‌دهد و نکات آن را ذکر می‌کند. کلاس های رایگانی نیز وجود دارد که برای بهبود تعادل، قدرت و انعطاف پذیری مفید هستند. می‌توانید در برنامه محتوای بیشتری را به دست آورید اما برای آن‌ها باید هزینه کنید که از هفته‌ای ۵ دلار تا ۱۳ دلار متغیر است. اشتراک سالانه ماهی ۳ دلار حساب می‌کند که قیمت بهتری نسبت به بقیه پنل ها دارد.

دانلود از گوگل پلی

دانلود از اپ استور

برنامه Daily Yoga

اپلیکیشن یوگای روزانه Daily Yoga (رایگان با پرداخت های درون برنامه ای)

این برنامه برای همه سطوح مناسب است و شما در یوگا چه حرفه ای باشید چه پیشرفته می‌توانید از این برنامه استفاده کنید. بیش از ۲۰۰ راهنمایی کلاس در برنامه برای یوگا، پیلاتس، مدیتیشن و حتی تمرین های ورزشی وجود دارد. برنامه دستورالعمل های گام به گامی را به شما می‌دهد که با آنها می‌توانید بسیاری از حرکات را به خوبی فرا گیرید. در صورت تمایل همچنین این امکان را دارید که تمرینات و کالری های سوخته شده خود را به اشتراک بگذارید. برای دسترسی به محتوای پریمیوم برنامه، باید حق اشتراک ۸ دلار ماهانه یا ۴۰ دلار سالانه خریداری شود.

دانلود از گوگل پلی

دانلود از اپ استور

برنامه Simply Yoga

برنامه Simply Yoga (رایگان با پرداخت های درون برنامه ای)

همانطور که در اسم برنامه مشخص است، هدف برنامه ارائه برنامه های ساده یوگا است. سری فیلم های مختلفی در برنامه وجود دارند که از ۲۰ دقیقه تا ۱ ساعت زمان دارند و به شما نحوه انجام حرکات را آموزش می دهند. ۳۰ حالت مختلف که در خانه قارد به انجام آنها هستید در برنامه آموزش داده می‌شود و بسیاری از آموزش های برنامه رایگان هستند. با خرید نسخه پریمیوم و کامل برنامه، سطح دوم تمرینات و چندین ویژگی دیگر برنامه باز می‌شود و تبلیغات نیز حذف می‌شود.

دانلود از گوگل پلی

دانلود از اپ استور

برنامه Pocket Yoga

اپلیکیشن یوگا Pocket Yoga (پولی)

تمرین های Pocket Yoga همان طور که در اسم این اپلیکیشن ذکر شده است، از آن نوع تمرین‌هایی است که می‌توانید در هر جایی و از جمله در خانه انجام دهید. با بیش از ۲۰۰ تصویر و صداگذاری مختلف انجام شده در برنامه، Pocket Yoga یک راهنمای جامع یوگا برای شما خواهد بود. همچنین این امکان را دارید که در برنامه موسیقی های خود را پخش کنید و از یوگا در کنار آهنگ های مناسب لذت ببرید. برنامه تمام پیشرفت های شما را ذخیره می‌کند. Pocket Yoga با Apple TV، AirPlay و Apple Watch سازگاری دارد و می‌تواند ضربان قلب، زمان باقی مانده، کالری سوزانده شده و دیگر جزئیات را نمایش دهد.

دانلود از گوگل پلی

دانلود از اپ استور

برنامه Yoga Studio

اپلیکیشن Yoga Studio (رایگان با پرداخت های درون برنامه ای)

با بیش از ۸۰ کلاس یوگا و مدیتیشن ۱۰ تا ۶۰ دقیقه ای در سطح های مختلف و کیفیت HD، Yoga Studio می‌تواند یک کمک جامع به علاقه مندان یوگا باشد. در برنامه بیش از ۲۸۰ حالت وجود دارد که باید برای اکثر افراد کافی باشد. این برنامه می‌تواند هم برای افراد مبتدی و هم حرفه ای مناسب باشد. همچنین کاربران اپل این امکان را دارند که از این برنامه در Apple TV و AirPlay استفاده کنند. کاربران این برنامه قادر هستند موسیقی پس زمینه را انتخاب کنند و یا در برنامه پلی لیست خود را پخش کنند. اگر می‌خواهید به تمام ویژگی های برنامه دسترسی داشته باشید، می‌توانید با پرداخت ۲ دلار در ماه یا سالانه ۲۰ دلار، اشتراک آن را تهیه کنید.

دانلود از گوگل پلی

دانلود از اپ استور

برنامه 5 Minute Yoga

اپلیکیشن یوگا ۵ Minute Yoga (رایگان با پرداخت های درون برنامه ای)

اگر در طول روز نمی‌خواهید زمان زیادی برای جلسه یوگا بگذارید، این برنامه با ارائه فعالیت های ۵ دقیقه ای یوگا می‌تواند به شما کمک کند. این برنامه برای مبتدیان یوگا مناسب است، زیرا اکثر تمرینات برنامه ساده هستند. اشتراک برنامه را می‌توانید با پرداخت ۲ دلار تا ۱۰ دلار تهیه کنید.

دانلود از گوگل پلی

دانلود از اپ استور

 

معرفی اپلیکیشن های موبایل ورزشی ایرانی برای ورزش در خانه

در ایران نیز اخیرا اپلیکیشن های ورزشی بسیار خوبی تولید و منتشر شده. حسن این اپلیکیشن‌های برای ایرانیان، داشتن رابط کاربری به زبان فارسی و (در قسمت‌های پولی) امکان انجام پرداخت به قیمتی بسیار مناسب‌تر و آسان تر است.

برنامه ایرانی جیم شو

اپلیکیشن ورزشی ایرانی جیم شو

با ۱۰ هزار نصب فعال، جیم شو یکی از محبوب ترین برنامه های بدنسازی و فیتنس ایرانی است. در برنامه قسمت های مختلفی از جمله جیم شو TV و برنامه های تمرینی، رژیمی و تغذیه وجود دارد که این امکان را به افرادی که در خانه هستند می‌دهد تا با مشاهده ویدیو های آموزشی تمرینات ورزشی را در خانه انجام دهند. حرکات مختلفی از جمله بدنسازی، یوگا و پیلاتس در برنامه وجود دارد و این امکان در اختیار کاربران قرار گرفته است تا از یک بانک موسیقی نیز لذت ببرند. دیگر ابزارهای مفید مانند ثبت اطلاعات، برنامه های تعذیه، پرونده سلامت و ایجاد برنامه های تمرینی نیز در برنامه قرار گرفته است.

دانلود از بازار

برنامه ایرانی جیم

اپلیکیشن ایرانی جیم برای ورزش در خانه

برنامه جیم توسط گروه کرفس، که یکی از شناخته شده ترین تیم های سلامت ایرانی هستند، ساخته و منتشر شده است. در این برنامه مجموعه ای کامل از ویدیوهای ورزشی قرار دارد که این امکان را به کاربران می‌دهد تا در خانه به راحتی بر اساس وزن، قد و سن خود برنامه ورزشی دریافت کنند و تمرینات را انجام دهند. در این برنامه بیش از ۱۶۰ ویدیو اختصاصی قرار گرفته است و رابط کاربری زیبا و ساده برنامه کار با این برنامه را لذت بخش می‌کند.

دانلود از بازار

برنامه ایرانی پا به پا

اپلیکیشن ورزش ایرانی پا به پا

این برنامه نیز یک اپلیکیشن ورزش در خانه است که تمرکز خود را بر روی حرکات ساده و ورزش های سریع قرار داده است. ورزش ها و تمرینات ارائه شده در پا به پا، نیاز به زمان زیاد یا امکانات مختلفی ندارند. یکی از اصلی ترین بخش های برنامه، تمرینات ۷ دقیقه ای است که در آن تمرینات پرفشار با استراحت کوتاه با هدف افزایش متابولیسم وجود دارد و کاربران می‌توانند به صورت موثر و کوتاه برای ورزش در خانه از آن استفاده کنند. از دیگر ویژگی های برنامه می‌توانیم به ویدیوهای آموزشی مختلف، رابط کاربری خوب و دستورات غذایی رژیمی اشاره کنیم.

دانلود از بازار

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *