نحوه گرفتن اسکرین شات در گوشی های شیائومی

گرفتن اسکرین شات در گوشی شیائومی

سیستم عامل اندروید به دلیل ماهیت متن باز خود به گونه ای طراحی شده است که هر شرکتی می تواند نسخه اندروید مخصوص به خود را ایجاد کرده و ارائه بدهد. سامسونگ، سونی، هواوی، ال جی، شیائومی و… هر یک با معرفی سیستم عامل اندروید مخصوص به برند خود امکانات گوناگونی را به کاربران خود ارائه می دهند.

به خاطر همین تفاوت های برنامه نویسی ممکن است که انجام یک کار ثابت در گوشی های مختلف روش های گوناگونی داشته باشد، به طور مثال اسکرین شات گرفتن از صفحه در گوشی های هر برندی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کند، روش مخصوص به خود را دارد.

ما در دو مطلب نحوه گرفتن اسکرین شات در گوشی سامسونگ و گرفتن اسکرین شات در گوشی هواوی را بررسی کردیم. در این آموزش قصد داریم تا نحوه گرفتن اسکرین شات در گوشی های شیائومی را بررسی کنیم و به شما تمامی روش هایی که می توانید با آن در گوشی شیائومی خود اسکرین شات بگیرید را آموزش دهیم.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

اسکرین شات شیائومی

پوسته اندروید مخصوص گوشی های شیائومی MIUI نام دارد و در بین پوسته های مختلفی که توسط شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند عرضه می شود محبوبیت فراوانی دارد. این رابط کاربری پیچیدگی بسیار کمی دارد و به همین خاطر به راحتی می توان به امکانات مختلف آن دسترسی پیدا کرد. برای اسکرین شات در گوشی شیائومی روش های مختلفی در پوسته MIUI وجود دارد که با توجه به راحتی خود می توانید هر یک از این روش ها را امتحان کنید.

پاور + صدای کم: رایج‌ترین روش گرفتن اسکرین‌شات

در ابتدای راه تولید و عرضه گوشی های اندرویدی، کمپانی گوگل برای اسکرین شات گرفتن از صفحه به کاربران اجازه می داد تا با فشار دادن همزمان دکمه پاور گوشی و دکمه کم شدن صدا از صفحه خود اسکرین شات بگیرند. این روش امروزه همچنان در پوسته MIUI گوشی های شیائومی وجود دارد و کاربرانی که به این شیوه اسکرین شات گرفتن عادت کرده اند می توانند همچنان از این روش برای رسیدن به مقصود خود استفاده کنند.

 

نوار اعلان

سیستم عامل اندروید با فراهم کردن امکانات مختلف در نوار اعلان کاری کرده تا کاربران بتوانند به سرعت به هدف خود دست پیدا کنند. نوار اعلان هم مانند سایر بخش های سیستم عامل اندروید می تواند تغییر کند و برندهای مختلف با سلیقه خود امکانات مختلفی را در نوار اعلان تعبیه می کنند. فعالیت های پر تکراری مثل روشن کردن وای فای، روشن کردن بلوتوث، سایلنت کردن گوشی و… همگی جز کارهای است که می توانید به سرعت از طریق نوار اعلان آن ها را انجام بدهید.

کمپانی شیائومی به بخش اعلان های گوشی های خود قابلیت اسکرین شات گرفتن را نیز اضافه کرده است. اگر علاقه دارید تا از صفحه گوشی خود عکس بگیرید تنها کافی است نوار اعلان بالای صفحه را به پایین بکشید و سپس از بین گزینه های مختلف، گزینه Screenshot را انتخاب کنید.

میانبرهای ژست حرکتی برای گرفتن اسکرین شات در گوشی شیائومی

همان طور که در ابتدا نیز گفته شد شیائومی برای گرفتن اسکرین شات روش های مختلفی را به کاربران ارائه کرده است. یکی از روش های محبوب و مرسوم استفاده از ژست های حرکتی می باشد.

اگر با ژست های حرکتی آشنایی ندارید باید گفت که به شیوه های تعامل انگشتان دست شما با صفحه گوشی ژست های حرکتی می گویند. اگر تنظیمات گرفتن اسکرین شات با ژست های حرکتی را در تنظیمات گوشی شیائومی خود تغییر نداده باشید می توانید با کشیدن سه انگشت دست خود در هر جای صفحه به سمت پایین از صفحه اسکرین شات بگیرید.

شیائومی علاوه بر این کار به کاربران خود اجازه می دهد تا ژست های حرکتی و دکمه های مختلفی را برای گرفتن اسکرین شات انتخاب کنند. برای انجام تنظیمات این بخش به Settings گوشی شیائومی خود بروید. به بخش Additional settings رفته و سپس گزینه Button and gesture shortcuts را پیدا کنید. گزینه Take a screenshot را بزنید تا وارد بخش تنظیمات شیوه گرفتن اسکرین شات شوید.

در این بخش چهار روش مختلف برای شما در دسترس است. روش اول همان ژست پیش فرض کشیدن سه انگشت به سمت پایین است. روش های دیگری با نگه داشتن دکمه خانه، نگه داشتن کمه منو و نگه داشتن دکمه بازگشت نیز موجود است تا با انتخاب کردن هر یک از این گزینه ها روش اسکرین شات گرفتن دلخواه خود را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که تنها می توان یک ژست حرکتی را برای اسکرین شات گرفتن انتخاب کرد.

 

گرفتن اسکرین شات شیائومی

اسکرین شات با کوئیک بال شیائومی

برای آن که دکمه های فیزیکی موجود در صفحه پایین گوشی بعد از مدتی استفاده دچار مشکل نشوند، کمپانی شیائومی روش جالبی را ارائه داده است. این روش که کوئیک بال نام دارد در واقع یک گزینه شناور است که به شما امکانات مختلفی را بر روی صفحه ارائه می دهد.

کوئیک بال همانند داک گوشی های آیفون عمل می کند و دستورات مختلفی در آن موجود است که می توانید از آن استفاده کنید. شیائومی در کوئیک بال گوشی های خود دکمه اسکرین شات را نیز قرار داده است تا کاربران بتوانند از این دکمه برای عکس گرفتن از صفحه گوشی خود استفاده کنند.

برای فعال کردن کوئیک بال در ابتدا وارد بخش  Setting گوشی شیائومی خود بروید. به بخش Additional settings رفته و گزینه Quick Ball را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه Turn on Quick ball ابزار کوئیک بال برای شما روشن می شود. حالا می توانید با انتخاب آن و زدن گزینه Screenshot از صفحه گوشی خود عکس بگیرید.

اسکرین شات متوالی

یکی از مشکلات رایج کاربران اندروید اسکرین شات گرفتن از صفحات چت یا وب می باشد. این صفحات طولانی هستند و برای گرفتن اسکرین شات از تمامی آن ها نیاز است تا پشت سر هم شروع به عکس گرفتن کنید اما خوشبختانه شیائومی قابلیت اسکرین شات متوالی را ارائه داده است.

برای این کار به صفحه ای که می خواهید از آن اسکرین شات بگیرید بروید و با یکی از روش های گفته شده یک اسکرین شات بگیرید. پس از گرفتن اسکرین شات در هر روشی یک تصویر به صورت پیش نمایش در گوشه صفحه برای شما ایجاد می شود. بر روی آن بزنید تا پیش نمایش به صورت تمام صفحه نمایش داده شود. حالا در پایین عکس اسکرین شات گرفته شده برای شما گزینه Scroll ایجاد خواهد شد. بر روی آن کلیک کنید تا گوشی به صورت اتوماتیک اسکرین شات متوالی و اسکرولی گرفته و با قرار دادن آن ها در کنار هم تصویر یکپارچه ای به شما ارائه بدهد.

محل ذخیره سازی

تمامی اسکرین شات های گرفته شده توسط شما، فارغ از روش استفاده شده همگی به گالری شما خواهد رفت و می توانید به راحتی آن ها را پیدا کنید.

حرف آخر

با مطالعه این مطلب حالا در زمینه گرفتن اسکرین شات در گوشی های شیائومی به تبحر رسیده اید و دیگر روشی وجود ندارد که از آن اطلاعی نداشته باشید. با استفاده از روش های گفته شده می توانید حالا در هر بخش از گوشی خود که باشید با توجه به شرایط آن صفحه روش مطلوب اسکرین شات گرفت را انتخاب کرده و از صفحه مورد نظر عکس بگیرید.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

۴ دیدگاه برای «نحوه گرفتن اسکرین شات در گوشی های شیائومی»

  1. سلام ببخشید برای گرفتن اسکیرین متوالی برای من بعد از اسکیرین گرفتن توی حالت تمام صفحه گزینه اسکرول نیست چیکار کنم ؟

  2. سلام. من دیروز گوشیمو آپدیت کردم،اما متاسفانه اسکرین شات طوماری داخل صفحات وب عمل نمیکنه فقط تو صفحات چت اعمال میشه. همچنین وقتی به تلویزیون متصل میشم فوق العاده لگ داره با اینکه بلوتوث خاموشه و از گزینه نمایش بی سیم متصل میشم. ممنون از راهنماییتون

    • مجتبی طاهری

      نیازی به حذف اون‌ها نیست. اون‌ها ابزارهایی هست که برای ویرایش یا اشتراک‌گذاری عکس در دسترس شماست و در تصویر اسکرین شات شما تأثیری نداره. اگه چند لحظه صبر کنید، اون ابزارها ناپدید میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *