نسخه جدید تلگرام و امکانات آن Instant view، Jump to date و Telegraph

نسخه جدید تلگرام و امکانات آن

در نسخه جدید تلگرام برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون، از چند قابلیت کاربردی رونمایی شده است. در این پست این قابلیت‌ها را شرح خواهیم داد.

Instant View یا نمای فوری

در نسخه جدید تلگرام وقتی یک لینک را به اشتراک می‌گذارید، گزینه‌ای به نام Instant View در انتهای آن قرار می‌گیرد. با انتخاب این گزینه نسخه کامل وب‌سایت مقصد لینک را در تلگرام و بدون باز شدن مرورگر ببینید.

مزیت استفاده از نمای فوری این است که می‌توانید قبل از باز کردن لینک، محتوای آن را ببینید. بنابراین اگر قصد باز کردن لینک را نداشته باشید، پهنای باند شما مصرف نخواهد شد. البته این قابلیت فعلا برای همه وب‌سایت‌ها فعال نشده. اما طبق وعده تلگرام، به زودی برای همه وب‌سایت‌ها قابل استفاده خواهد بود.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

Telegraph

قابلیت دیگری که نسخه جدید تلگرام به آن مجهز شده، تلگراف است. با استفاده از تلگراف می‌توانید آنچه را که در Instant View یا نمای فوری نمایش داده می‌شود، تولید و طراحی کنید. اگر وب‌سایت دارید، هنگام به اشتراک گذاشتن لینک مطالب آن در نسخه جدید تلگرام، نمای فوری به صورت خوکار نمایش داده می‌شود. تلگراف برای کسانی کاربرد دارد که وب‌سایت و یا هر گونه سیستم تولید محتوای دیگری ندارند.

برای این کار به سایت Telegraph بروید و پست موردنظر خود را بسازید. سپس می‌توانید لینک آن را دریافت کنید و در تلگرام با دیگران به اشتراک بگذارید. البته از لینک مطالبی که در تلگراف تولید می‌کنید، می‌توانید در هر جای دیگری هم استفاده کنید. نحوه تولید نمای فوری در تلگراف را در پست دیگری آموزش خواهیم داد.

Jump to Date

قابلیت دیگری که نسخه جدید تلگرام در دسترس کاربران قرار گرفته است، امکان انقال به یک تاریخ خاص در تاریخچه چت است. با استفاده از این قابلیت که Jump to Date نام دارد، می‌توانید سابقه پیام‌های گروه یا چت‌های خود را تا ۶ ماه گذشته بر اساس تاریخ مشاهده کنید.

برای استفاده از این قابلیت، آیکون تقویم را که در گوشه سمت راست پنجره تایپ قرار دارد، لمس کنید. در یک پنجره جدید، تقویم ماه جاری میلادی باز می‌شود. کافی است تاریخ مورد نظر خود را انتخاب کنید تا به اولین پیامی که در آن تاریخ ارسال یا دریافت کرده‌اید، منتقل شوید.

View Pack

امکان انتقال سریع از بخش استیکرهای اخیر به بقیه استیکرهای موجود در یک مجموعه، قابلیت دیگر آخرین آپدیت تلگرام است. در نسخه‌های قبلی تلگرام، بعد از ارسال یک استیکر، می‌توانستید آن را برای استفاده‌های بعدی در بخش استیکرهای اخیر ببینید. اما مشکل اینجا بود که از یک مجموعه یا Pack استیکر، فقط استیکری در بخش استیکرهای اخیر ذخیره می‌شد که ارسال کرده بودید. یعنی برای ارسال استیکر دیگری از همان مجموعه، ناچار بودید در میان استیکرها بگردید تا مجموعه آن را پیدا کنید.

در آخرین آپدیت تلگرام، این مشکل برطرف شده ااست. از این پس می‌توانید به استیکرهای اخیر بروید. یکی از استیکرها را لمس کنید و انگشت خود را روی آن نگه دارید. با انتخاب گزینه View Pack به صورت خودکار به مجموعه آن استیکر منتقل می‌شوید و می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن استیکر دیکری را از آن مجموعه انتخاب و ارسال کنید.

دانلود Telegram نسخه iOS

دانلود Telegram نسخه اندروید

جدیدترین امکانات تلگرام را در پست‌های قبلی بخوانید:

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:
*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!